Citat:
Ursprungligen postat av
Pelle-snabb
Han hade/har ett konto på Qruiser och var inloggad samma dag. Detta konto skapades samma dag han fyllde 16 och han benämner sig som Heterosexuell
Citat:
Ursprungligen postat av
Pelle-snabb
JL konto är sthlmsjacke och han skapade det 20190617. Den dagen han fyllde 16. Han skriver att han är HETEROSexuell...
Tack för din info.
Som jag har uppfattat det är Qruiser en snart tjugo år gammal välfungerande kommunikations- och kontaktplats för HBTQ-personer.
Är det många straighta som också har konton på Qruiser?
Mitt intryck har varit att det inte är så, men jag kan ju naturligtvis ha fel.
Om JL är den som på sin födelsedag registrerade kontot du nämner är det ju intressant.
Som du också nämner är skam förknippat med sex mycket stark drivkraft.
Att i 16-17 års åldern registrera sig på en HBTQ-saijt och poängtera att man är en heterosexuell kille, framstår lite som man ändå är nyfiken på andra sexuella läggningar, men inte mogen och färdig över om man själv vill detta eller sätta det på pränt.
Kanske skulle denna hemlighet kunna motivera någon att döda?
Det som dock
inte stämmer med teorin att JL dödar för att fortsätta gömma sig i garderoben är att han faktiskt påstås bytt offer.
Var det risken för att avslöjas som fick JL att tysta PP, finns ju faktiskt den första killen han ringde och hade planerat att döda, kvar därute.
I stället för att efter mordet på PP ringa 112 skulle väl JL försökt tysta även denne?
Om det inte är en efterhandskonstruktion, utan JLs uppgifter att han först tänkte döda den första killen, stämmer. Ja då är uppgifterna om att han ”
ville uppleva känslan av att döda” nog det troliga skruvade motivet. Sannolikt är tankarna i JLs huvud mycket, mycket störda då.