2019-08-09, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Har du lyssnat på klippet? Willgert (om det nu är han som intervjuar Carlqvist) säger ju att han själv hört samma sak från sina källor. Det är mer än att bara låta henne komma till tals.

Det är gammalmodigt att sitta i en studio och hugga ner allt som inte passar in i gängse uppfattning , så som SVT gjort i alla tider.

Det jobbet ska inte göras av media eller staten, det jobbet är upp till dig. Informationen ska få komma fram till dig utan det.

Det är kusligt att folk har lämnat det kritiska granskandet till statsmakt och regim-kontrollerad media, istället för att tänka själva.

Att du förväntar dig en auktoritet som granska åt dig är helt klart en effekt av indoktrinering. Jag menar inget konstigt eller skamligt med det. Så har många länder fungerat.

Så många i Sverige har vuxit upp med SVTs påhittade sanningsauktoritet varenda dag. Många sitter där än idag med eländet framför sig timme efter timme efter jobbet. Att du är här på Flash Back betyder verkligen att du är på rätt väg.
Senast redigerad av joshmark 2019-08-09 kl. 19:41.
Citera
2019-08-09, 19:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Vad gäller det fetade så nämner Wilgert i samtal med Carlqvist att han har fått bekräftat från en annan person med insyn att det Carlqvist påstått stämmer.

Vilket får lyssnaren att fråga sig om Willgert är lika galen som Carlqvist, trots sin seriösa framtoning.
Citera
2019-08-09, 19:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Det är gammalmodigt att sitta i en studio och hugga ner allt som inte passar in i gängse uppfattning , så som SVT gjort i alla tider.

Det jobbet ska inte göras av media eller staten, det jobbet är upp till dig. Informationen ska få komma fram till dig utan det.

Det är kusligt att folk har lämnat det kritiska granskandet till statsmakt och regim-kontrollerad media, istället för att tänka själva.

Att du förväntar dig en auktoritet som granska åt dig är helt klart en effekt av indoktrinering. Jag menar inget konstigt eller skamligt med det. Så har många länder fungerat.

Så många i Sverige har vuxit upp med SVTs påhittade sanningsauktoritet varenda dag. Många sitter där än idag med eländet framför sig timme efter timme efter jobbet. Att du är här på Flash Back betyder verkligen att du är på rätt väg.

Om du tror att jag köper allt som sägs i etablerade media har du inte läst särskilt många av mina inlägg. Men alternativa media blir inte trovärdigare om de torgför konspiratoriskt trams, vilket det aktuella klippet från Swebbtv gjorde.
Citera
2019-08-09, 19:50
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Någon på Google med kunskaper i svenska har bevisligen raderat Swebbtv efter påtryckningar från ett visst håll som inte vill ha konkurrens om åsikter. Tydligen så visste denna person inte tillräckligt om Swebbtv och nu måste Google krypa till korset och erkänna det. Tanken var säkert av den som tog ner det att detta skulle passeras obemärkt men protesterna blev för stora. Jag skulle vilja ha namn, adress, personnummer på den som tog beslutet att ta ner Swebbtv. Sen kan den personen berätta vem det var som påverkade han/hon till att ta ner den. Först då kan vi utanför bedöma omfattningen och hur deras tolkningar är.

Denna Google person har säkert blivit lovordad fint jobb inom Socialdemokraterna i framtiden. Men ingen kommer märka, dom som märker det kommer bli kallade foliehattar osv..
Citera
2019-08-09, 19:51
Medlem
OtherBarrys avatar
Jag gillar SwebTV men är inte djupt engagerad, men skulle man vilja få reda på om regeringen varit inblandad i avstängningen så är det ju bara för SwebTV eller någon annan som är mer engagerad än mig att begära ut all kommunikation mellan regeringskansliet och Google/YouTube/Alphabet under de senaste låt säga 3 månader.
Citera
2019-08-09, 19:51
Medlem
Det är skrämmande detta. Jag har hört liknande saker som Ingrid och Swebbtv. Budskapet denna person säger är att klimatfrågan får inte ifrågasättas, och har förklarat irritationen över personer som inte förstår allvaret. När jag lyssnar på Ingrid och hon citerar källan så är jag säker på att det är inte samma person. Det betyder minst 2 personer som säger liknande saker. Massmedia måste vakna nu.
Citera
2019-08-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Jag gillar SwebTV men är inte djupt engagerad, men skulle man vilja få reda på om regeringen varit inblandad i avstängningen så är det ju bara för SwebTV eller någon annan som är mer engagerad än mig att begära ut all kommunikation mellan regeringskansliet och Google/YouTube/Alphabet under de senaste låt säga 3 månader.
De har nog använt sig av påtrycknings grupper dvs massanmälningar.
Citera
2019-08-09, 20:00
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Om du tror att jag köper allt som sägs i etablerade media har du inte läst särskilt många av mina inlägg. Men alternativa media blir inte trovärdigare om de torgför konspiratoriskt trams, vilket det aktuella klippet från Swebbtv gjorde.

Fast Regeringen har haft möte med Google om just kanaler likt Swebb-tv. Eller är det också en konspiration?
Senast redigerad av motarbetar 2019-08-09 kl. 20:17.
Citera
2019-08-09, 20:01
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingethoppingetjobb
Det är skrämmande detta. Jag har hört liknande saker som Ingrid och Swebbtv. Budskapet denna person säger är att klimatfrågan får inte ifrågasättas, och har förklarat irritationen över personer som inte förstår allvaret. När jag lyssnar på Ingrid och hon citerar källan så är jag säker på att det är inte samma person. Det betyder minst 2 personer som säger liknande saker. Massmedia måste vakna nu.

När du skriver att du hört liknande påståenden, menar du att du pratat med någon som faktiskt vet (en primärkälla) eller att du hört andra spekulera?
Citera
2019-08-09, 20:02
Avslutad
Citat:

Ok. Jag förstår vad du säger, men du gör i alla fall jobbet du ska. Du tänker själv och drar egna slutsatser.

Fast tycker du även att Mikael ska sitta i studion och ifrågasätta allt som hans gäster säger för att du behöver någon som ska agera sanningsauktoritet åt dig? Du ifrågasätter ju lika bra på egen hand.

Jag köper inte heller Ingrids påståenden rakt av. Det gör nog ingen. Men det är en intressant hypotetisk aspekt på något som faktiskt inträffat och som skulle ge en förklaring på vad som har skett.

Det skulle dock vara av intresse om dessa källor kunde stärkas på ett eller annat sätt. Det bör väl gå att göra anonymt. Det tycker jag man i efterhand kan begära av Ingrid, och om det framkommer bevis som visar att det inte stämmer så ska man helt klart redogöra dessa.
Citera
2019-08-09, 20:03
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingethoppingetjobb
De har nog använt sig av påtrycknings grupper dvs massanmälningar.

Jag tror inte på massanmälningar. Det är mer hur personen vill tolka det som sägs. Är man motståndare till allt annat än ens egen tro som man fått inpräntat så är det en enkel sak att ta bort saker. Då räcker det med 1 anmälan. 1 anmälan mot något så går i ens egen åsikt får allt vara kvar.
Senast redigerad av Lawline 2019-08-09 kl. 20:05.
Citera
2019-08-09, 20:07
Medlem
Citat:
När du skriver att du hört liknande påståenden, menar du att du pratat med någon som faktiskt vet (en primärkälla) eller att du hört andra spekulera?
Jag har inte pratat med personen. Så det är lite ryktesspridning. Men jag blir väldigt förvånad om detta påståendet är förvanskat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in