2019-08-03, 11:38
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Bara bra om fake news från högern försvinner. Och alla anti-kommunister bör vara glada över att marknaden talat och att ett företag som Google tagit ett eget beslut

Win-win för alla?

Hjärntvättad jävla idiot..

Greta thumberg är fakenews om nåt.

Spring o köp en soyalatte nu
Citera
2019-08-03, 11:44
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Har du belägg för att det är staten som gjort detta?

Spelar detta verkligen någon roll för sådana som dig? Du applåderar väl beslutet ändå.

Det är helt meningslöst att diskutera yttrandefrihet med dess motståndare...
Citera
2019-08-03, 11:46
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Spelar detta verkligen någon roll för sådana som dig? Du applåderar väl beslutet ändå.

Det är helt meningslöst att diskutera yttrandefrihet med dess motståndare...

Jag applåderar beslutet då jag är emot nazism och dylikt skit samt att jag gillar när Flashbacks internetsoldater triggas så mycket, men detta innebär inte att jag är ointresserad i frågan huruvida det var Google som privat företag som brukade sin fulla rätt att stänga av kanalen eller om det var staten som gjorde det. Makes sense?
Citera
2019-08-03, 11:49
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ja du kan ju säga till när du hör någon från vänsterkanten anse att storföretag ska få göra precis vad de vill så kan vi diskutera det, just nu är det rejält OT. Fattar inte heller vilka regleringar du anser hade hjälpt i detta fall, Google anser att kanalen bröt mot deras ToS och därför stänger de ner kanalen. Kan väl inte bli mer kapitalistiskt än så?

Nej, okej, det blir kanske svårt att hitta, men däremot tycks det finnas en hel uppsjö av folk på vänsterkanten som anser att storbolag ska få göra precis som de vill, om det gynnar samma personers agenda, annars inte.

Vad sedan gäller frågan om regleringar och regler så beror det på vad man ser Google och Youtube som. Företagen är amerikanska och om de endast är tjänsteleverantörer, vilket de själva menat, så är frågan om de får ägna sig åt censur. Är de däremot publicister, som exempelvis dagstidningar eller tv-kanaler, är det en annan femma, på gott och ont både för användare och ägare. Hur som helst lär detta förr eller senare utredas och fastslås inom den amerikanska rättsapparaten.
Citera
2019-08-03, 11:51
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Jag applåderar beslutet då jag är emot nazism och dylikt skit samt att jag gillar när Flashbacks internetsoldater triggas så mycket...
Du befinner dig med andra ord i samma sinnesstämning som den här:
https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/007/617/jew_basic.jpg

Hur vore det om du kanaliserade något mer konstruktivt?
Senast redigerad av PK-befriad 2019-08-03 kl. 11:53.
Citera
2019-08-03, 11:53
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag applåderar beslutet då jag är emot nazism och dylikt skit samt att jag gillar när Flashbacks internetsoldater triggas så mycket, men detta innebär inte att jag är ointresserad i frågan huruvida det var Google som privat företag som brukade sin fulla rätt att stänga av kanalen eller om det var staten som gjorde det. Makes sense?
Det håller inte att anklaga allt som är till höger om vänster för att vara nazism.
Citera
2019-08-03, 11:54
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:

Prata inte strunt. Du är helt genomskinlig i ditt motstånd mot yttrandefrihet.

Att först stämpla folk som nazister för att sedan inskränka deras rätt att tala fritt, är liksom "level one" i censurboken.

Du har aldrig funderat på att öka orginaliteten i din argumentation?

Detta handlar inte om att "triggas" (suck, är du ett barn?). Utvecklingen är allvarlig och det kommer inte att sluta med detta. Men det fattar du inte i din aningslöshet.
Citera
2019-08-03, 11:59
Medlem
Citat:

Väldigt kortsiktigt tänk. Du måste komma ihåg att om högern får makten kommer den att ha tillgång till samma verktyg och kanske tystar dina åsikter istället. Hur skulle det kännas?

Om vi istället vilar på yttrandefrihetsprincipen får alla komma till tals oavsett vem som har makten just nu. Det måste väl vara bättre att folk får berätta vilka fel dom ser i samhället, än att alla ska låtsas som att allt är perfekt för annars blir man tystad.
Citera
2019-08-03, 12:00
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:

du är verkligen en del av det stora problemet.

kasta nazistämpeln direkt när du inte kan bemöta argument. det är för att du innerst inne vet att dina motståndare faktiskt har rätt och du är bara tvungen och ljuga vidare för du har så höga tankar om dig själv och din falska godhet och kan minsann inte ha fel, du har gått på snacket om att vänstern är lika med solidaritet och kärlek, och att allt annat automatiskt är motsatsen. det kallas kognitiv dissonans. du är sjuk.
Citera
2019-08-03, 12:07
Medlem
Kosmos.s avatar
Om alla skriver till Presidenten så kan vi få google att ändra sitt beslut.

Om tillräkligt många skriver kommer de förstå hur viktigt det är. Skriv relativt kort och konsist vad problemet rör. Youtube/Google's åsiktssensur, svenska politikers maktmissbruk och sensur. Inte mycket mer än en halv sida. Google har fått pudla förut för den amerikanska kongressen för maktmissbruk de kommer få göra det igen så länge Trump sitter vid makten.

Skriv hit:
https://www.whitehouse.gov/contact/
Citera
2019-08-03, 12:11
Avslutad
Citat:

Man kan väl nästan tro att det är dina egna vänsterpolare som ligger bakom detta.
Citera
2019-08-03, 12:13
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:

Ska privata företag få hindra personer med stora eller breda näsor att handla i deras affär också kanske? Ska de få vägra samröre med alla som ser ut att ha åsikter vänster om NMR? Är de i sin fulla rätt att utnyttja dessa handlingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in