2019-08-09, 20:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Framför allt genom att hetsa mot muslimer. Google har en regel mot hatretorik som ibland tolkas hårdare än den svenska HMF-lagen.

Fast det har vi inga bevis på, så det behöver inte ens stämma. Men I&M har en egen tråd där det kan diskuteras. Men du verkar iaf dela min uppfattning och att vänstermuppar har spenderat semestern med att massanmäla kanaler de inte gillar och att Jewtube har plockat ner ett antal.
Senast redigerad av Helge.Palmcrantz 2019-08-09 kl. 20:16.
Citera
2019-08-09, 20:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Fast Regeringen har haft möte med Google om just kanaler om likt Swebb-tv. Eller är det också en konspiration?

Det som Carlqvist påstår är att regeringen kontaktade Google och bad dem stänga ned Swebbtv. Efter det skulle nättrollen ha massanmält kanalen, men bara för att i efterhand ge ett svepskäl för nedstängningen. Sedan skulle regeringen ha fått kalla fötter på grund av Carlqvists modiga kritik på sin podd, och gett Google kontraorder. Som en hämnd bad de dock Google stänga ner Carlqvist i stället.

Den här konspirationsteorin är så uppenbart orimlig att bara en dåre kan tro på den.
Citera
2019-08-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Jag tror inte på massanmälningar. Det är mer hur personen vill tolka det som sägs. Är man motståndare till allt annat än ens egen tro som man fått inpräntat så är det en enkel sak att ta bort saker. Då räcker det med 1 anmälan. 1 anmälan mot något så går i ens egen åsikt får allt vara kvar.
Enligt Ingrids källa så är det så här regeringen har tystat swebbtv. Genom grupper liknande jagärhär. Om detta skett genom massanmälning så borde det komma ut vilken grupp som utfört det. Förhoppningsvis så har någon där lite känsla för yttrandefrihet.
Citera
2019-08-09, 20:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Vilket antiklimax för nazisterna i tråden när det visade sig att det inte var regeringen eller judar som låg bakom det hela.

Nej. Regeringen har inte haft möte med Google och Alphabet ägs absolut inte av judar.

LOL.
Citera
2019-08-09, 20:16
Avslutad
Citat:
Jag tror inte på massanmälningar. Det är mer hur personen vill tolka det som sägs. Är man motståndare till allt annat än ens egen tro som man fått inpräntat så är det en enkel sak att ta bort saker. Då räcker det med 1 anmälan. 1 anmälan mot något så går i ens egen åsikt får allt vara kvar.

Jag tror inte youtube tar ner en kanal utan granskning efter 1 anmälan. Det här måste rört sig om antingen regeringens bevisade kontakt med Google(Youtube) eller massanmälningar från någon vänsterorganisation (som såklart kan agera på regeringens accord för att denne vill vara fri från all inblandning).

Jag tror på vänsterorganisation.
Citera
2019-08-09, 20:18
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Vilket antiklimax för nazisterna i tråden när det visade sig att det inte var regeringen eller judar som låg bakom det hela.
Google är ett judiskt företag så hur man än vrider och vänder på det hela så var judar inblandade.
Citera
2019-08-09, 20:19
Medlem
Citat:
Det som Carlqvist påstår är att regeringen kontaktade Google och bad dem stänga ned Swebbtv. Efter det skulle nättrollen ha massanmält kanalen, men bara för att i efterhand ge ett svepskäl för nedstängningen. Sedan skulle regeringen ha fått kalla fötter på grund av Carlqvists modiga kritik på sin podd, och gett Google kontraorder. Som en hämnd bad de dock Google stänga ner Carlqvist i stället.

Den här konspirationsteorin är så uppenbart orimlig att bara en dåre kan tro på den.

Nja... Jag har hört liknande saker. Swebbtv har fått det bekräftat för sig. Så det kanske börjar sippra ut.

Ingrid säger väl inte att det har varit direkt kontakt mellan google och regeringen utan mellan regeringen och internetgrupperingar som massanmäler en kanal. Det ledde till att youtube lade ned kanalen. Detta är väl vad hon säger att hon har fått berättat för sig?
Citera
2019-08-09, 20:22
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Carlqvist är en narcissist, självklart sitter hon på höga hästar här. Men bara för den saken skull behöver inte allt hon säger vara till överdrift. Willgert går själv i god för att han har liknande uppgifter. Antingen ljuger båda, eller deras olika källor, eller så stämmer det. Vi kommer troligtvis inte få reda på hur allting ligger till i vilket fall. Regeringen kommer liksom inte självmant gå ut med att de försöker tysta oppositionella.
Citera
2019-08-09, 20:23
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Jag tror inte youtube tar ner en kanal utan granskning efter 1 anmälan. Det här måste rört sig om antingen regeringens bevisade kontakt med Google(Youtube) eller massanmälningar från någon vänsterorganisation (som såklart kan agera på regeringens accord för att denne vill vara fri från all inblandning).

Jag tror på vänsterorganisation.

Den som granskar kanalen efter 1 anmälan kanske tar ner den. Jag tror ingen kanal blir nertagen utan granskning. För är det antal anmälningar det sitter i så borde många vänstersidor vara nedtagna också. Här är det mer politisk uppfattning och att man inte vill ha konkurrerande åsikter. Det hela sköts godtyckligt och blir kritiken för stor så hittar man på en ursäkt.
Citera
2019-08-09, 20:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingethoppingetjobb
Nja... Jag har hört liknande saker. Swebbtv har fått det bekräftat för sig. Så det kanske börjar sippra ut.

Ingrid säger väl inte att det har varit direkt kontakt mellan google och regeringen utan mellan regeringen och internetgrupperingar som massanmäler en kanal. Det ledde till att youtube lade ned kanalen. Detta är väl vad hon säger att hon har fått berättat för sig?

Hon talade om två telefonsamtal till Google. Först ett där de bad dem stänga ner Swebbtv och sedan ett som gav kontraorder när regeringen fick byxångest av Carlqvists kritik.

Syftet med nättrollens massanmälningar skulle såvitt jag förstår konspirationsteorin bara ha varit att dölja vad som egentligen hände (de två telefonsamtalen).
Citera
2019-08-09, 20:29
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Den som granskar kanalen efter 1 anmälan kanske tar ner den. Jag tror ingen kanal blir nertagen utan granskning. För är det antal anmälningar det sitter i så borde många vänstersidor vara nedtagna också. Här är det mer politisk uppfattning och att man inte vill ha konkurrerande åsikter. Det hela sköts godtyckligt och blir kritiken för stor så hittar man på en ursäkt.
Säg att någon lägger upp en riktigt brutal snuffilm på YT. Den skulle få massor av anmälningar på kort tid. Vore det inte lämpligt då att YT hade en safety shutdown som döljer kanalen i väntan på granskning?
Citera
2019-08-09, 20:32
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Hon talade om två telefonsamtal till Google. Först ett där de bad dem stänga ner Swebbtv och sedan ett som gav kontraorder när regeringen fick byxångest av Carlqvists kritik.

Syftet med nättrollens massanmälningar skulle såvitt jag förstår konspirationsteorin bara ha varit att dölja vad som egentligen hände (de två telefonsamtalen).

Kan man höra eller läsa om dessa två telefonsamtal till Google? Skulle vara kul att veta vem på regeringen fick byxångest av Carlqvists kritik. För jag tror inte någon internetgruppering skulle ge kontraorder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in