2019-08-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu är du ute på hal is. Du kan inte läsa någonting mellan raderna här, det enda du läser in är din egen uppfattning om någon annan såfort denne inte håller med dig. Jag har ingenstans skrivit att invandringen är kvinnors fel. Däremot är det en extremt olycklig kombination vi har här nu med vänsterkvinnor/radikala feminister likt dig själv och muslimska män med ytterst vriden kvinnosyn. Hur ni får ihop er ideologi med dessa får stå för er, och det är i särklass det största misslyckandet i era åsikter och resonemang. Ni faller pladask där.

De går utmärkt läsa mellan raderna tack.

Nå? VILKEN "olycklig kombination" syftar du på? Får du gärna utveckla tack.

Däremot är det väl fan så mycket mer "olyckligt" att dina åsikter samt värdekonservativ höger så väl överensstämmer med just värdekonserkonservativa muslimers. Måste ju kännas fan så pinsamt.

Citat:
Invandringspolitiken då stod alliansen för, moderaterna är ett parti av dessa. Kom inte och påstå att liberalerna eller centern skulle vara särskilt högerorienterade. Och såssarna/vänstern tog över och gjorde gladeligen situationen ännu värre.
Nu är det inte invandringen i sig som är huvudfrågan för mig utan det är hur man hanterar kulturkrock, hedersproblematik i hem och skola, och den kriminalitet som invandringen för med sig. Hade detta skötts så hade inte själva invandringen behövt vara ett sånt problem.
Att såssarna och mp skulle stå för någon restriktiv politik gällande invandringen idag är fullständigt ovidkommande, sent ska syndaren vakna. Det blir värre och värre i landet, både gällande olika kommuners ekonomi, i skolorna, inom vården, polisen och gällande kriminalitet inom olika områden. Du och dina anhängare är inte det minsta intresserade av att få stopp på detta eller sätta gränser för vad som är acceptabelt. Därför är ni livsfarliga för landets framtid och man vill absolut inte ha någon av er sort vid makten
.

Alliansen var "höger".
Och Reinfeldt moderaternas partiledare och vår statsminister då (en man jag faktiskt respekterar, trots att han är moderat) var den ledande figuren i Sveriges då "öppna våra hjärnan" politik.

Båda politiska blocken jobbar med dessa frågor idag.
Och frågar du mig som miljömupp, så har vi rejält mycket värre problem än dessa att vänta oss.

Citat:
Vad du inte begriper här är att någon ska ta konsekvenserna för denna verklighet.
Du verkar vara en sån där typisk moraltant som försöker pådyvla andra dåligt samvete för deras åsikter för att de är ärliga och lösningsfokuserade. Andra får upprätthålla ordningen så att du kan lura dig själv att du är nån god samarit som tänker på alla andra hela tiden, både i Sverige och i världen. Det du lever i är en lånad verklighet, välfärden vi har är ingenting som kommer serverat på nån silversked. Och den kan försvinna lika fort som den blev till.

Jepp, NÅGON får ju ta konsekvenserna om högerns politik av isänkta skatter och försämrad välfärd blir gällande...gissa vilka. Numera, tack vare feminism så blir det kanske inte längre enkom kvinnor och barn utan även en del män.

Citat:
Öhm, vad är det du klarar av att bemöta menar du?
Vad du gör är att du berättar om dina ideologiska fantasier kring saker och ting. Som sagt, jag kan också berätta små historier om min drömvärld, det betyder inte att den är sann för det.

Dina resonemang. jag svarar dessa med frågeställningar och egna resonemang som du tenderar att bemöta med...du-kan-inte-debattera.
Senast redigerad av Merapi 2019-08-09 kl. 18:33.
Citera
2019-08-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, jag håller med. Det vi ser är Feminismens nakna byke. En totalitär ideologi. Fascism i mångt och mycket. Om du inte håller med eller vågar ens lyfta en diskussion som i minsta mått går ifrån vad som skola vara sant så ska du skåpas ut.

Länge leve feminismen!!
Det finns en del av sexismen som är svår att se för att föreställningarna är så grundläggande i ens världsbild. Diskussionen om att dela in egenskaper i manligt/kvinnligt trots att verkligheten inte är uppdelad så (det vill säga även om något kön skulle uttrycka mer av en egenskap på gruppnivå så är egenskaper så som empati och hänsynslöshet en del av både män och kvinnor) gav mig en frigörande glimt av ett annat synsätt. Är även tacksam för tydligheten i diskussionen som följt mellan dem och Moment 22×22.
Citera
2019-08-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu skulle jag gärna se att du förklarar hur min uppfattning är osaklig? Enligt vad jag kan se är den mycket saklig, på gruppnivå sett. Men motivera du varför den är osaklig.
Du vill göra det här till en fråga om att det är karaktäristiskt för män att "resonera verklighetsförankrat". För att din uppfattning skulle vara saklig skulle vi först behöva etablera med klarhet vad det innebär att "resonera verklighetsförankrat" och därefter med någon typ av empirisk undersökning bekräfta om män innehar denna förmåga i högre utsträckning än kvinnor. Det duger liksom inte att peka på en valundersökning och säga "ja men de som röstar som mig, det är de som har verkligetsförankring", för alla kommer givetvis säga att det är just deras politiska uppfattning som är den korrekta. Det är en helt subjektiv uppfattning, inte något faktum om någons förmågor.

Vad gäller att "resonera verklighetsförankrat" tror jag redan Merapi har gett exempel på vad det skulle kunna innebära i kvinnors fall.

Citat:
Du verkar vara den som anser att kvinnliga egenskaper är sämre än manliga.Jag anser inte det, tvärtom jag förespråkar dem.
Hur fan då? Det är liksom du som sitter här och argumenterar för att kvinnor skulle ha egenskaper som gör dem sämre lämpade för att ta politiska beslut. Vilka kvinnliga egenskaper är det jag hävdar skulle vara dåliga?

Citat:
Med det inte sagt att jag förespråkar dem överallt hela tiden. Likadant med manliga egenskaper. Vissa egenskaper passar bättre i vissa situationer. Om det är att vara en sexist så fine, kör på det, jag är en sexist då.
Jag är glad att vi kunde enas om det här så snabbt.

Citat:
Vad du och Merapi ägnar er åt är att förneka hur verkligheten ser ut, vilket är mycket olyckligt eftersom vi aldrig kommer kunna uppnå någon total jämställdhet när ni fortsätter förneka detta.
Nej just det, total jämställdhet uppnås genom att vi avskaffar kvinnlig rösträtt.

Citat:
Problemet med vänstermänniskor är att de alltid spelar på samvetet. När man inte går på den så faller hela diskussionen eftersom deras argumentation bygger på att pådyvla motståndaren dåligt samvete eller typ då tillmälen som sexist, rasist, nazist o.s.v.
Vänsterns politik är oansvarig, de är egoister som bara tänker på sig själv och hur deras politik ska gynna dem. De skiter högaktningsfullt i alla andra som drabbas negativt av deras idéer. Samtidigt med detta så sätter de sig på höga hästar och utmålar andra människor till onda skurkar för att de förstår att man inte kan ta hänsyn till varje individs känsla i alla sammanhang, samt att man behöver tänka och agera mer rationellt ibland. Någon drabbas alltid, så är det. Ingenting är odelat positivt. Vänstern vaknar nog när det detonerar en bomb utanför deras dörr, innan skiten träffar dem själva lallar de vidare i sin lånade värld. De bör skämmas!
Ja, kanske borde du ha dåligt samvete för att du har de här sexistiska föreställningarna? Du får det att låta som om det vore ett argumentationsfel att vädja till att motparten i en debatt har en känsla för vad som är rätt och fel.

Nog för att jag delar en del av dina uppfattningar om effekten av vänsterpolitik, men jag tror inte att det är speciellt sakligt att hävda att de skulle drivas av egoism i högre utsträckning än andra grupper. De flesta vänsterväljare jag känner tror absolut att de röstar för ett bättre samhälle. Och det här om att utmåla människor som skurkar för att de inte håller med en, vad håller du själv på med? Allt jag hör från dig är "vänstern är naiva och egoistiska och har ingen verklighetsförankring och de förstör samhället".
Citera
2019-08-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Den här tråden har tagit en ovanligt intressant riktning tycker jag. Känns som att vi närmar oss pudelns kärna, åtminstone kärnan i mina föreställningar om kön som jag försöker reda ut. Tack till Merapi och Disciplina för intressanta inlägg.

Tack själv. Tyvärr brukar det bara nudda vid något intressant kring någon "pudelns kärna", innan det återigen dras iväg i nått ovidkommande trams, som inte tillför ett skit eller ens har med ämnet att göra.

Kärnan i detta, är att det skiljer inte något av större värde i egenskaper mellan män och kvinnor.

Män saknar inte verbal förmåga, bara för att man empiriskt kan påvisa att kvinnor generellt är något mer begåvade på språk.. Världen kommer fortsatt krylla av oerhört språkligt begåvade män (och kvinnor) med den enda skillnaden att nu får kvinnors begåvning i detta äntligen plats att synas, i vart fall i vår del av världen. Lite värre i de värdekosnervativas del av världen.

Kvinnor saknar inte spatial förmåga, bara för att.........

Mäns saknar inte empati, inte heller saknar det manliga könet beteendet att visa omsorg bara för att de gör detta på lite annat sätt än kvinnor, ex som poliser, brandmän, fäder....Det finns massa sätt att uttrycka sin omsorg om andra människor och sitt samhälle på.

Där finns helt enkelt NADA att stå på för alla dem som så oerhört gärna vill upprätta vattentäta skott mellan män och kvinnor, gällande egenskaper, gällande vad de ska få lov göra med sina liv, jobba med, värderas som, om de ska få lov inneha makt eller inte.
Absolut ingenting.

DÄR är "pudelns kärna" i detta.

Bästa vi kan göra är att riva ner allt sånt tradigt gammalt fördomsfullt skit och börja betrakta andra med fräscha ögon, som istället för att gå på rena fördomar går på vad som faktiskt finns där.

och det som finns där är : människor som är individer med betydligt mer variation i sina olika begåvningar/ personligheter än vad vi någonsin upptäckt mellan könen.
Senast redigerad av Merapi 2019-08-09 kl. 18:39.
Citera
2019-08-09, 18:36
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tja? Vad tycker du själv?
Borde samhällen ta hänsyn till SANNINGEN kring ex nu mäns överrepresentation i våld och kriminalitet
och förbjuda gruppen män ex. all kontakt med andra människor , alla kontakt med något som kan användas i kriminellt syfte i sina yrkesliv?

Rent hypotetiskt?

Självklart ska samhället ta hänsyn till det, om än inte på det viset.

Vi har avsevärt fler fängelseplatser än kvinnofängelseplatser.
Vi har polis som gör antaganden om att det är mannen som är brottslingen inte kvinnan.
Vi har myndigheter som jobbar med brottsförebyggande som i princip bara riktar sig till män.

Vi utgår helt enkelt från en korrekt världsbild där.

Så, svara på frågan; ska man utgå från obekväma fakta eller ej?
Citera
2019-08-09, 18:41
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Tack själv. Tyvärr brukar det bara nudda vid något intressant kring någon "pudelns kärna", innan det återigen dras iväg i nått ovidkommande trams, som inte tillför ett skit eller ens har med ämnet att göra.

Kärnan i detta, är att det skiljer inte något av större värde i egenskaper mellan män och kvinnor.

Män saknar inte verbal förmåga, bara för att man empiriskt kan påvisa att kvinnor generellt är något mer begåvade på språk.. Världen kommer fortsatt krylla av oerhört språkligt begåvade män (och kvinnor) med den enda skillnaden att nu får kvinnors begåvning i detta äntligen plats att synas, i vart fall i vår del av världen. Lite värre i de värdekosnervativas del av världen.

Kvinnor saknar inte spatial förmåga, bara för att.........

Mäns saknar inte empati, inte heller saknar det manliga könet beteendet att visa omsorg bara för att de gör detta på lite annat sätt än kvinnor, ex som poliser, brandmän, fäder....Det finns massa sätt att uttrycka sin omsorg om andra människor och sitt samhälle på.

Där finns helt enkelt NADA att stå på för alla dem som så oerhört gärna vill upprätta vattentäta skott mellan män och kvinnor, gällande egenskaper, gällande vad de ska få lov göra med sina liv, jobba med, värderas som, om de ska få lov inneha makt eller inte.
Absolut ingenting.

DÄR är "pudelns kärna" i detta.

Bästa vi kan göra är att riva ner allt sånt tradigt gammalt fördomsfullt skit och börja betrakta andra med fräscha ögon, som istället för att gå på rena fördomar går på vad som faktiskt finns där.

och det som finns där är : människor som är individer med betydligt mer variation i sina olika begåvningar/ personligheter än vad vi någonsin upptäckt mellan könen.

Snygg halmdocka.

Ingen påstår att dessa vattentäta skott...

Men dun slutsats är rätt.
Man ska göra nada, se till individen och inse att det kommer finnas skillnader.

Låt individerna få göra sina val. Låt marknaden sätta sina löner.
Citera
2019-08-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Självklart ska samhället ta hänsyn till det, om än inte på det viset.

Vi har avsevärt fler fängelseplatser än kvinnofängelseplatser.
Vi har polis som gör antaganden om att det är mannen som är brottslingen inte kvinnan.
Vi har myndigheter som jobbar med brottsförebyggande som i princip bara riktar sig till män.

Vi utgår helt enkelt från en korrekt världsbild där.

Så, svara på frågan; ska man utgå från obekväma fakta eller ej?

man ska utgå från fakta ja......men där finns nu alltså ingen FAKTA i misogyners div. tradiga föreställningar kring kvinnors sämre värde.

Misogyner genom historiens alla tramsiga föreställningar kring kvinnors oförmågor har fått rejält med smäll på fingrarna. De har i princip fått fel på allt.

Kvinnor kan visst tänka....i vissa fall faktiskt bättre än män.
Kvinnor kan rösta.
Kvinnor äger en sexualitet.
Kvinnor kan hantera pengar och företag.
Kvinnor kan gör andra saker än att ta hand om barn och disk.
Kvinnor kan predika i div talarstolar.
Kvinnor kan inneha makt.
Kvinnor kan utöva sport, cykla, köra bil, deras livmödrar skumpnar inte ihop

Behöver jag fortsätta?
Citera
2019-08-09, 19:02
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Det finns en del av sexismen som är svår att se för att föreställningarna är så grundläggande i ens världsbild. Diskussionen om att dela in egenskaper i manligt/kvinnligt trots att verkligheten inte är uppdelad så (det vill säga även om något kön skulle uttrycka mer av en egenskap på gruppnivå så är egenskaper så som empati och hänsynslöshet en del av både män och kvinnor) gav mig en frigörande glimt av ett annat synsätt. Är även tacksam för tydligheten i diskussionen som följt mellan dem och Moment 22×22.

Könen överlappar varandra gällande egenskaper, precis som de fysiskt starkaste kvinnorna är långt starkare än en genomsnittsman kan man även se att psykiska skillnader inte gäller individ, utan det gäller på gruppnivå.
Jag kan däremot lägga upp som insats min högra testikel på att alla de här vänsterfeministerna som självsäkert uttalar sig om hur alla andra borde leva sina familjeliv inte har några egna barn.
Det är ett jävla pusslande med logistiken. Att människor då väljer att lösa det efter eget huvud och önskemål är enligt dem ett jätteproblem.
En unge är liksom inget du stuvar in i garderoben när du inte har tid eller lust med den. Det är ett livslångt ansvar att sätta dem till världen, givetvis främst under deras uppväxt.

Det är en skrämmande sak vi ser med västledare idag, de har inga egna barn och skiter väl därför mer eller mindre i hur framtiden kommer te sig.
Löfven=inga barn
Theresa May, inga barn
Merkel, inga barn
Macron, inga barn osv
När du aldrig hållit dina ungar helt nykläckta, slemmiga och blodiga och förfasats samtidigt glatts över man bär ansvaret för denna skrynkliga lilla varelse kan jag tänka mig att man inte fullt ut förstår hur livspusslet för föräldrar ser ut.
Alt har man något låtsasjobb på någon genusinstitution där man kommer och går lite som man vill. För det är samma sak där, vill man ha de mest utsatta och krävande jobben duger det inte att gnälla som bebisar.
Konkurrensen är stenhård och du äter eller blir uppäten. Oavsett om du är kvinna eller man.

Ibland tänker jag att kvinnor är så vana vid att män visar dem extra hänsyn att när de börjar konkurrera på lite högre nivåer blir fullständigt tagna på sängen av den råhet män kan uppvisa mot varandra.
Finns en kvinna som experimenterade med att vara man, hon hamnade på psyket
Senast redigerad av Djupfrys 2019-08-09 kl. 19:06.
Citera
2019-08-09, 19:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
De går utmärkt läsa mellan raderna tack.

Nå? VILKEN "olycklig kombination" syftar du på? Får du gärna utveckla tack.

Däremot är det väl fan så mycket mer "olyckligt" att dina åsikter samt värdekonservativ höger så väl överensstämmer med just värdekonserkonservativa muslimers. Måste ju kännas fan så pinsamt.

Alliansen var "höger".
Och Reinfeldt moderaternas partiledare och vår statsminister då (en man jag faktiskt respekterar, trots att han är moderat) var den ledande figuren i Sveriges då "öppna våra hjärnan" politik.

Båda politiska blocken jobbar med dessa frågor idag.
Och frågar du mig som miljömupp, så har vi rejält mycket värre problem än dessa att vänta oss.

Jepp, NÅGON får ju ta konsekvenserna om högerns politik av isänkta skatter och försämrad välfärd blir gällande...gissa vilka. Numera, tack vare feminism så blir det kanske inte längre enkom kvinnor och barn utan även en del män.

Dina resonemang. jag svarar dessa med frågeställningar och egna resonemang som du tenderar att bemöta med...du-kan-inte-debattera.

Aha du får ursäkta att dina vad du själv kallar för resonemang inte riktigt uppfattas som seriöst av mig eftersom dessa sällan är särskilt genomtänkta rent praktiskt. Allting du förespråkar handlar nämligen om att arbetsvilliga människor med hyfsad inkomst arbetar och betalar skatt i landet. När dessa inte kan släppa ut sina barn tryggt utanför dörren kanske de plötsligt tröttnar? Vad blir det då av din ideologiska världsbild?

Jo, alltså du som feminist är ju en av dem som tycker att muslimska män kan hållas med hederskulturen i förorterna, att det inte spelar någon roll att flickor inte får delta i simningen med klassen, att kvinnor måste bära slöja, att utländska män begår vidriga gruppvåldtäkter, att det skjuts hejvilt på gatorna ( och innan du bjäbbar emot, JO det gör det) och att dessa avskum tar upp sjukvårdens resurser, tömmer förråden på blod så att vanligt hederligt folk snart inte får hjälp längre. e.t.c.
Folk vill varken jobba inom vården eller inom skolorna längre. Hur tror du att din välfärd kommer stå sig när ni fortsätter att alliera er med muslimsk kultur?

Jag å andra sidan står för raka motsatsen, hade gärna hivat ut varenda en hycklande muslimsk karl som visat så mycket som tillstymmelse till hedersproblematik. Rätt ut. Fattar du?
Medan du och dina tycker att de ska rehabiliteras här på allas vår bekostnad. De kan inte rehabiliteras, fattar du det? De vill inte nämligen.
Ni vänsterfolk och feminister verkar inte ha någon avsikt att få broms på detta som sker. Och DET SKER, även om du inte vill tro det. Arbetar man i skolan så ser man verkligheten, vilket du uppenbart inte gör.

Det är alltså det mest obegripliga inom feminismen, att samtidigt som ni påstår er bry er om kvinnors rättigheter kämpar ni för att uppnå raka motsatsen eftersom ni ständigt försvarar dessa mäns rätt att vara i landet och få behandling och annat som är verkningslöst. Endast en kostnad.
Ni driver alltså rent faktiskt tillbaka kvinnor(och män) in i hemmen och begränsar dem genom att låta ett gatuvåld frodas. Det faktum att du inte ens ser det själv är för övrigt också väldigt skrämmande.
Och nej det har inte med röstande att göra, det har att göra med att ni försvarar svinen och vänder er mot dem som försöker se till att svenska samhället kan förbli vettigt och att lika rättigheter kan råda mellan kvinnor och män. Det är dock inte likställt med ett lika utfall.

Så, berätta gärna hur mina åsikter samspelar med muslimska mäns åsikter om kvinnor? Du kan rabbla upp dem en efter en.

Och nope, det är inte fan så pinsamt. Jag står för lika rättigheter och möjligheter. Eget arbete, ingen kvotering och annat nonsens. Kvinnor behöver inga jävla stödarmar, de som vill kan göra det de vill. Muslimska värdekonservativa åsikter är igen en halmdocka från din sida.
Det är du som borde skämmas när du ser dig själv i spegeln, Merapi.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-08-09 kl. 19:12.
Citera
2019-08-09, 19:09
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
man ska utgå från fakta ja......men där finns nu alltså ingen FAKTA i misogyners div. tradiga föreställningar kring kvinnors sämre värde.

Misogyner genom historiens alla tramsiga föreställningar kring kvinnors oförmågor har fått rejält med smäll på fingrarna. De har i princip fått fel på allt.

Kvinnor kan visst tänka....i vissa fall faktiskt bättre än män.
Kvinnor kan rösta.
Kvinnor äger en sexualitet.
Kvinnor kan hantera pengar och företag.
Kvinnor kan gör andra saker än att ta hand om barn och disk.
Kvinnor kan predika i div talarstolar.
Kvinnor kan inneha makt.
Kvinnor kan utöva sport, cykla, köra bil, deras livmödrar skumpnar inte ihop

Behöver jag fortsätta?

Nej.

Jag vet att kvinnor kan det.
Därför behöver de inte pappa statens hjälp med att göra det.

Sen är det inte lika många kvinnor som kommer välja att t.ex leda storföretag o.d. för att de generellt inte anser det vara värt det u samma utsträckning som män. (De flesta män och kvinnor saknar både viljan och förmågan)

Se anser jag inte att något kön kan rösta... Det syns i hela väst.
Nästan ingen kan hantera pengar...
O.s.v.
Citera
2019-08-09, 19:12
Avslutad
Citat:

Ok. Köper du att man (vissa här) likställer rasism och sexism?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-08-09 kl. 19:15.
Citera
2019-08-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Ibland tänker jag att kvinnor är så vana vid att män visar dem extra hänsyn att när de börjar konkurrera på lite högre nivåer blir fullständigt tagna på sängen av den råhet män kan uppvisa mot varandra.
Finns en kvinna som experimenterade med att vara man, hon hamnade på psyket
Jag är inte säker på vad du försöker säga till mig i relation till mitt inlägg som du citerade men jag har läst en intervju av kvinnan jag antar att du talar om, hon levde ett dubbelliv i ett år och upprätthöll en fasad både på jobbet och i privat umgänge med män hon lärde känna, givet vilken stress något sådant måste innebära, varför utgår du från att det var umgänget män emellan som bröt ned henne? Hon hade ju mest bra saker att säga om de män hon lärt känna. Min livserfarenhet säger mig att de som får ta emot svårast behandling är de som står en närmast, partner, barn, föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in