Citat:
Nu är du ute på hal is. Du kan inte läsa någonting mellan raderna här, det enda du läser in är din egen uppfattning om någon annan såfort denne inte håller med dig. Jag har ingenstans skrivit att invandringen är kvinnors fel. Däremot är det en extremt olycklig kombination vi har här nu med vänsterkvinnor/radikala feminister likt dig själv och muslimska män med ytterst vriden kvinnosyn. Hur ni får ihop er ideologi med dessa får stå för er, och det är i särklass det största misslyckandet i era åsikter och resonemang. Ni faller pladask där.
De går utmärkt läsa mellan raderna tack.
Nå? VILKEN "olycklig kombination" syftar du på? Får du gärna utveckla tack.
Däremot är det väl fan så mycket mer "olyckligt" att dina åsikter samt värdekonservativ höger så väl överensstämmer med just värdekonserkonservativa muslimers. Måste ju kännas fan så pinsamt.
Citat:
.
Invandringspolitiken då stod alliansen för, moderaterna är ett parti av dessa. Kom inte och påstå att liberalerna eller centern skulle vara särskilt högerorienterade. Och såssarna/vänstern tog över och gjorde gladeligen situationen ännu värre.
Nu är det inte invandringen i sig som är huvudfrågan för mig utan det är hur man hanterar kulturkrock, hedersproblematik i hem och skola, och den kriminalitet som invandringen för med sig. Hade detta skötts så hade inte själva invandringen behövt vara ett sånt problem.
Att såssarna och mp skulle stå för någon restriktiv politik gällande invandringen idag är fullständigt ovidkommande, sent ska syndaren vakna. Det blir värre och värre i landet, både gällande olika kommuners ekonomi, i skolorna, inom vården, polisen och gällande kriminalitet inom olika områden. Du och dina anhängare är inte det minsta intresserade av att få stopp på detta eller sätta gränser för vad som är acceptabelt. Därför är ni livsfarliga för landets framtid och man vill absolut inte ha någon av er sort vid makten
Nu är det inte invandringen i sig som är huvudfrågan för mig utan det är hur man hanterar kulturkrock, hedersproblematik i hem och skola, och den kriminalitet som invandringen för med sig. Hade detta skötts så hade inte själva invandringen behövt vara ett sånt problem.
Att såssarna och mp skulle stå för någon restriktiv politik gällande invandringen idag är fullständigt ovidkommande, sent ska syndaren vakna. Det blir värre och värre i landet, både gällande olika kommuners ekonomi, i skolorna, inom vården, polisen och gällande kriminalitet inom olika områden. Du och dina anhängare är inte det minsta intresserade av att få stopp på detta eller sätta gränser för vad som är acceptabelt. Därför är ni livsfarliga för landets framtid och man vill absolut inte ha någon av er sort vid makten
Alliansen var "höger".
Och Reinfeldt moderaternas partiledare och vår statsminister då (en man jag faktiskt respekterar, trots att han är moderat) var den ledande figuren i Sveriges då "öppna våra hjärnan" politik.
Båda politiska blocken jobbar med dessa frågor idag.
Och frågar du mig som miljömupp, så har vi rejält mycket värre problem än dessa att vänta oss.
Citat:
Vad du inte begriper här är att någon ska ta konsekvenserna för denna verklighet.
Du verkar vara en sån där typisk moraltant som försöker pådyvla andra dåligt samvete för deras åsikter för att de är ärliga och lösningsfokuserade. Andra får upprätthålla ordningen så att du kan lura dig själv att du är nån god samarit som tänker på alla andra hela tiden, både i Sverige och i världen. Det du lever i är en lånad verklighet, välfärden vi har är ingenting som kommer serverat på nån silversked. Och den kan försvinna lika fort som den blev till.
Du verkar vara en sån där typisk moraltant som försöker pådyvla andra dåligt samvete för deras åsikter för att de är ärliga och lösningsfokuserade. Andra får upprätthålla ordningen så att du kan lura dig själv att du är nån god samarit som tänker på alla andra hela tiden, både i Sverige och i världen. Det du lever i är en lånad verklighet, välfärden vi har är ingenting som kommer serverat på nån silversked. Och den kan försvinna lika fort som den blev till.
Jepp, NÅGON får ju ta konsekvenserna om högerns politik av isänkta skatter och försämrad välfärd blir gällande...gissa vilka. Numera, tack vare feminism så blir det kanske inte längre enkom kvinnor och barn utan även en del män.
Citat:
Öhm, vad är det du klarar av att bemöta menar du?
Vad du gör är att du berättar om dina ideologiska fantasier kring saker och ting. Som sagt, jag kan också berätta små historier om min drömvärld, det betyder inte att den är sann för det.
Vad du gör är att du berättar om dina ideologiska fantasier kring saker och ting. Som sagt, jag kan också berätta små historier om min drömvärld, det betyder inte att den är sann för det.
Dina resonemang. jag svarar dessa med frågeställningar och egna resonemang som du tenderar att bemöta med...du-kan-inte-debattera.
Senast redigerad av Merapi 2019-08-09 kl. 18:33.
Senast redigerad av Merapi 2019-08-09 kl. 18:33.