2019-06-17, 18:04
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Jag tyckte dom blev bättre under den tiden han hade dreadsen, innan var bra, men efter han tog bort dom så blev det sämre. Metaphor är en riktigt fin hit!

Vill inte vara en sån där snobb egentligen, men känns som att det blev lite för mycket "pop" efter Jester Race och Whoracle. Var mer djup i melodierna på nåt sätt innan. Var lite Mega Man-aktigt nästan, om du är uppe i den åldern.

Gillar riktig growl bättre än screamo också, även om det har kommersiell gångbarhet noll.
Citera
2019-06-18, 19:46
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Vill inte vara en sån där snobb egentligen, men känns som att det blev lite för mycket "pop" efter Jester Race och Whoracle. Var mer djup i melodierna på nåt sätt innan. Var lite Mega Man-aktigt nästan, om du är uppe i den åldern.

Gillar riktig growl bättre än screamo också, även om det har kommersiell gångbarhet noll.

Äsch då! Alla har vi våran smak, vissa hatar första eran av in flames, vissa hatar mitten och vissa hatar det senaste. Jag är tyvärr inte i den åldern.. Var för ung på 90talet för att riktigt få det intresset av musik. Minns bara att jag tyckte att band som Metallica, Iced Earth, Blind Guardian, Demon and Wizards, Rammstein och Markoolio var bra! Född i början/mitten av 90-talet.

Jag är helt inne på att Growl är mer nice än screamo. Anders har ju ett par riktigt feta growl.

https://www.youtube.com/watch?v=cibSJ4ERaJQ - Det här var grymt bra live, dessvärre än överbevriskad jag som får Anders att börja sjunga lite innan han ska.
Citera
2019-08-09, 18:57
Medlem
Adelaides avatar
Numera är väl detta band snarare "Anders & Björn with friends" ?
Citera
2019-08-11, 11:57
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Numera är väl detta band snarare "Anders & Björn with friends" ?

Ja det kan man säga, känns som dom skulle lagt In Flames på is när Daniel och Peter lämnade. Och gjort något nytt projekt, och turnerat betydligt mindre med In Flames.
Citera
2019-11-09, 14:22
Medlem
Pekka-s avatar
Väldigt dött i tråden, försök till att leva upp den igen. Eller har In Flames helt enkelt dött för alla fans? Insåg precis nu att jag sällan lyssnar på dom, men när borders and shading kom igång på shuffel så fick jag feeling.

Hur tycker ni att in Flames är idag? Jag tycker att de senaste 2 skivorna inte varit så mycket att hurra för, men live så leverade dom fortfarande på scen men inte på setlisten. Eller vad säger ni?
Citera
2019-11-09, 17:19
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Väldigt dött i tråden, försök till att leva upp den igen. Eller har In Flames helt enkelt dött för alla fans? Insåg precis nu att jag sällan lyssnar på dom, men när borders and shading kom igång på shuffel så fick jag feeling.

Hur tycker ni att in Flames är idag? Jag tycker att de senaste 2 skivorna inte varit så mycket att hurra för, men live så leverade dom fortfarande på scen men inte på setlisten. Eller vad säger ni?

Jag tycker snarare att de två senaste skivorna (Battles och I, The Mask) varit ett uppsving från de två tre albumen som kom innan. Som om de kommit in i en andra andning, typ. De har blivit bättre på att förfina det sound de har nu, och som visserligen inte har något med nittiotalsplattorna att göra.
Citera
2019-11-09, 19:19
Moderator
Rassas avatar
Citat:

I, The Mask är riktigt bra, har inte fastnat för några plattor sen Sounds of a Playground Fading, men I, The Mask är stark rakt igenom.

Innan Sounds of a Playground Fading var det Come Clarity som gick på repeat. Allt från The Jester Race fram till Come Clarity är stabilt och bra, Siren Charms och Battles är nja, sådär.
Citera
2019-11-20, 20:05
Medlem
Någon som vet något om Niclas Engelin? Han har varit borta från bandet nu väldigt länge. Chris Broderick från bla Megadeth har varit hans ersättare än sålänge. Undra om han har tankar på att hoppa av pga alla andra projekt och band han håller på med? We sell the dead tycker jag är riktigt bra för övrigt. Han har väl även barn med tror jag, o kanske vill han umgås mer med familjen?
Citera
2019-11-23, 12:44
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag tycker snarare att de två senaste skivorna (Battles och I, The Mask) varit ett uppsving från de två tre albumen som kom innan. Som om de kommit in i en andra andning, typ. De har blivit bättre på att förfina det sound de har nu, och som visserligen inte har något med nittiotalsplattorna att göra.

Förstår vad du menar att de bryter sig ifrån. Men det känns som de skulle gjort ett projekt bredvid och lagt in Flames på is några år, och kommit tillbaks och sopat banan med alla igen.

Tänker att när Daniel lämna att de skulle chillat ett tag. Tycker f.ö att Daniel är en av de vassaste trummisarna som traskat runt på svenskmark och inte fått cred för det.
Citera
2019-11-23, 12:45
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
I, The Mask är riktigt bra, har inte fastnat för några plattor sen Sounds of a Playground Fading, men I, The Mask är stark rakt igenom.

Innan Sounds of a Playground Fading var det Come Clarity som gick på repeat. Allt från The Jester Race fram till Come Clarity är stabilt och bra, Siren Charms och Battles är nja, sådär.

Sirens gjorde sig jävligt bra live. Jag spydde på den innan tills man såg det live, blev en riktigt ”table turn”. Men helt klart är det bästa materialet från jestet till CC.
Citera
2019-11-23, 12:47
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intodebauchery
Någon som vet något om Niclas Engelin? Han har varit borta från bandet nu väldigt länge. Chris Broderick från bla Megadeth har varit hans ersättare än sålänge. Undra om han har tankar på att hoppa av pga alla andra projekt och band han håller på med? We sell the dead tycker jag är riktigt bra för övrigt. Han har väl även barn med tror jag, o kanske vill han umgås mer med familjen?

Tror han har 2-3 döttrar, han kanske är matt på att resa världen runt och har ett litet break nu. Eller så kanske något personligt har hänt istället. Hade han på facebook för några år sen, men tog bort han, kändes som han uppdaterade sitt flöde med sin Instagram eller in Flames reposts.
Citera
2020-01-10, 02:00
Medlem
Har bara fastnat för en låt med dom, så har dom gjort nåt i klass med come clarity så visa mig gärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in