2019-08-09, 15:39
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Jag ställde in den. Mot min lokala TV och telemast.

p

Nu ljuger du...
Citera
2019-08-09, 15:44
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag ställde in den. Mot min lokala TV och telemast.
Då tar du ju bara mot marksänd TV. Låter som bortkastade pengar att sätta upp en parabol för att ta emot från en TV-mast. Där räcker ju en vanlig TV-antenn. Vill du komma åt SatellitTV så måste du dock rikta den mot satelliterna.
Citera
2019-08-09, 15:48
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nu ljuger du...

Absolut inte xD
Citera
2019-08-09, 15:51
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Och vem skulle åka runt och installera den kabeln och den extraparabolen på varenda hus ute på vischan utan att detta skulle upptäckas?
Paraboler är riktade mot satelliter, inte med några gömda sladdar till gömda paraboler som inget sett.

Den extraparabolen vi pratar om finns vid den station dit din tele/TV mast är kopplad till med kablar, flera master är kopplade till samma parabol som är kopplad till ballongerna. Inte vid varenda hus. Gillar hur du medvetet missförstår mig hela tiden.
Citera
2019-08-09, 16:02
Medlem
Tremendouslys avatar
Ni som påstår att skitsnabba satelliter flyger runt kors och tvärs, ni får gärna länka där någon lyckas fota/filma en sådan från jorden. Borde ju vara tämligen enkelt eftersom man vet vart alla är.
Citera
2019-08-09, 16:08
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Sjöfarten kopplar upp sig då och då för att hämta info. .

Det där med sjöfart är intressant.

Hur hittar de på den platta jorden? De använder sig ju av kartor för den runda jorden.
Citera
2019-08-09, 16:18
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Den extraparabolen vi pratar om finns vid den station dit din tele/TV mast är kopplad till med kablar, flera master är kopplade till samma parabol som är kopplad till ballongerna. Inte vid varenda hus. Gillar hur du medvetet missförstår mig hela tiden.
Fast parabolerna vi har på hustaken är inte anslutna via kablar. Skulle någon i smyg bygga kablar till varenda parabol i hela Sverige. Parabolerna är riktade upp i himlen på ett sätt som inte kan vara kopplade mot några master på marken. BallongTV. Ballonger skulle driva iväg om dom inte är fästade vid marken med kablar och dessa kablar skulle synas.
Citera
2019-08-09, 16:33
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ni som påstår att skitsnabba satelliter flyger runt kors och tvärs, ni får gärna länka där någon lyckas fota/filma en sådan från jorden. Borde ju vara tämligen enkelt eftersom man vet vart alla är.

De är 36000 km bort så de är för små för att fotografera.

Däremot så går det utmärkt att pejla in deras signal. Det enda du behöver är en parabol.
Citera
2019-08-09, 16:34
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Fast parabolerna vi har på hustaken är inte anslutna via kablar. Skulle någon i smyg bygga kablar till varenda parabol i hela Sverige. Parabolerna är riktade upp i himlen på ett sätt som inte kan vara kopplade mot några master på marken. BallongTV. Ballonger skulle driva iväg om dom inte är fästade vid marken med kablar och dessa kablar skulle synas.

Jonas.

Nej ballongerna är bara för färden upp till the top of the dome.

Dome/fundamentet är gjort av Fermium (FM). Där fäster satelliten mha magnetkraft.
Citera
2019-08-09, 16:34
Medlem
madtops avatar
Citat:
Also known as ballong-TV

Geostationära ballonger 36000 km upp?
Nä...
Citera
2019-08-09, 16:37
Medlem
Citat:
Lägg fram din bevisning då.

Det du har sett är en illusion, likt den man kan se en varm dag på asfalt.

Varför är det så svårt för er globeheads att bara visa ett foto på jordklotet som inte är ihopsatta flygfoton? I eran fantasi har vi ju skickat saker till Mars, glömde dom kameran innan dom åkte eller vad hände med bilderna?
Varför är det så svårt för fe-troende att lägga fram egna bevis? Har man varit runt lite på klotet så ser och förstår man att jorden är rund. Ett exempel är just parabolinstallation. Eftersom jag har sysslat med det så vet jag att jorden är rund. Gör egna experiment, egna upplevelser.
Citera
2019-08-09, 16:37
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Jonas.

Nej ballongerna är bara för färden upp till the top of the dome.

Dome/fundamentet är gjort av Fermium (FM). Där fäster satelliten mha magnetkraft.

Dome? Fermium? Magneter? Ni kristna tokar är för roliga.

Fattar du inte att du drar ett löjets skimmer över din religion?
Senast redigerad av madtop 2019-08-09 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in