2019-08-09, 14:15
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Tror du att internet fungerar med hjälp av satelliter? Internet är kablar i marken för oss, eller från telemaster. Inget internet bygger på satelliter...

Satelliter, mmm
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2JM0j/usa-ryssland-kan-kapa-kopplingen-till-europa-under-atlanten

nerdnerd syftar nog på att Internet (och alla andra tekniska prylar) har kunnat skapas tack vare att vi har vetenskap och kunskap. Samma vetenskap och kunskap som du och andra förvirrade plattjordare ständigt säger är fejk. Som du gör i nedan inlägg:

Citat:
Du tror tydligen på sci-fi. Fortsätt med det, om du mår bra av det.

Ehm....parabolen som är riktad uppåt, är kopplad till en annan parabol bredvid sig med kabel som skickar ut till en annan på marken. Tror du att det är omöjligt med tanke på allt ni tror på?

Jag vet genom praktisk erfarenhet att det du påstår är rent trams.
Citera
2019-08-09, 14:18
Medlem
Citat:
Hahahahaha....inget intresse av att bevisa saker, men 100% intresse av att fakea saker. Yeah yeah yeah, Ill buy that.

Det räcker ju tydligen med animationer i dagens samhälle med att blåsa folk.

Jag var antenntekniker för 25 år sedan och har satt upp många paraboler riktade mot Astra, Intelsat och Sirius bland annat. Så jo, visst har jag bevis för att paraboler riktas mot geostationära satelliter. Det gjorde jag i verkligheten, har du varit i den någon gång? Dessutom har jag bott vid en kust där jag flertalet gånger sett fartyg sakta sänka sig bakom horisonten, på väg på vår runda jord.
Citera
2019-08-09, 14:20
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
nerdnerd syftar nog på att Internet (och alla andra tekniska prylar) har kunnat skapas tack vare att vi har vetenskap och kunskap. Samma vetenskap och kunskap som du och andra förvirrade plattjordare ständigt säger är fejk. Som du gör i nedan inlägg:

Jag vet genom praktisk erfarenhet att det du påstår är rent trams.

Tror du att jag tror att sakerna han nämnde i sin lista är fake?

Ni säger att satelliterna rör sig med jorden, och att det är därför det går att ställa in den mot marken. Jag vill att du bevisar det med filmmaterial.
Citera
2019-08-09, 14:22
Medlem
madtops avatar
Citat:
Tror du att jag tror att sakerna han nämnde i sin lista är fake?

Ni säger att satelliterna rör sig med jorden, och att det är därför det går att ställa in den mot marken. Jag vill att du bevisar det med filmmaterial.

Och jag vill att du bevisar att jorden är platt, satelliter är fejk, att solen är nära och att all fysik är fejk.
Citera
2019-08-09, 14:26
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Jag var antenntekniker för 25 år sedan och har satt upp många paraboler riktade mot Astra, Intelsat och Sirius bland annat. Så jo, visst har jag bevis för att paraboler riktas mot geostationära satelliter. Det gjorde jag i verkligheten, har du varit i den någon gång? Dessutom har jag bott vid en kust där jag flertalet gånger sett fartyg sakta sänka sig bakom horisonten, på väg på vår runda jord.

Lägg fram din bevisning då.

Det du har sett är en illusion, likt den man kan se en varm dag på asfalt.

Varför är det så svårt för er globeheads att bara visa ett foto på jordklotet som inte är ihopsatta flygfoton? I eran fantasi har vi ju skickat saker till Mars, glömde dom kameran innan dom åkte eller vad hände med bilderna?
Citera
2019-08-09, 14:32
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Och jag vill att du bevisar att jorden är platt, satelliter är fejk, att solen är nära och att all fysik är fejk.

Det är du som påstår att skitsnabba satelliter finns, visa mig dom är du snäll.

Att solen är nära har jag dock aldrig påstått, det va nån annan som la dom orden i munnen på mig.

Att all fysik är fejk har jag aldrig påstått. Men den har begränsningar. Och det ni tror på är sci-fi...man gjorde tom affischer om satelliter och sci-fi tidningar om det innan det blev en fantiserad verklighet. NASA har liksom antingen jobbat med seriemakare eller fått idéer från dom. Tror på båda. Idag är dom goda vänner med Disney. Det är några av Disneys filmskapare som sköter det mesta av NASAs filmmaterial och specialeffekter.

Allt finns att ta reda på på internet av den vetgirige.
Citera
2019-08-09, 14:32
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Tror du att internet fungerar med hjälp av satelliter? Internet är kablar i marken för oss, eller från telemaster. Inget internet bygger på satelliter...
Det är samma vetenskap som ligger till grund, och som började med bl a planetbanor. Varför skulle man tro på de mer avancerade sakerna om Internet osv när man inte tror på den mest grundläggande mekaniken som det började med? Hur kan man tro på Maxwells ekvationer (allt om el och magnetism) och kvantfysik (transistorer, mikrochips, datorer...), men inte på Newtonsk fysik (planetbanor, raketer...) som det började med, och som var utgångspunkten för allt som kom senare? Ta t ex den tidiga kvantfysikens Bohrmodell, med dess planetliknande elektronbanor, som ju ändå var grunden till de exaktare modeller som kom sen med Schrödingerekvationen och vågfunktioner.

Det är ologiskt att inte tro på Newtons fysik men ändå tro på datorer och Internet.
Citera
2019-08-09, 14:39
Medlem
Tremendouslys avatar
Det är ändå roligt att ni har sån övertro på vad människan kan göra bortanför vår värld. Fysik och teknologi kommer aldrig kunna ta människan bortanför vår planet. När argumenten inte finns så börjar man prata platt-tv och bilar, mobiltelefoner och rymdaliens.

"När man tror att överheten är ärlig, så är man farlig mot sina framtida medmänniskor"
- Tremendously 2019
Citera
2019-08-09, 14:44
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det är du som påstår att skitsnabba satelliter finns, visa mig dom är du snäll.

Skitsnabba? De är geostationära.

Att det finns TV-paraboler som tar emot signaler från en punkt uppe i skyn är ett vedertaget faktum och det är såklart inget som behöver bevisas av den enkla anledningen att det är bevisat om och om igen.

Eftersom du inte litar på alla de miljoner människor som har satt upp TV-paraboler så föreslår jag att du undersöker saken själv. Ge oss bevis för att satellit-tv är fejk.
Citera
2019-08-09, 14:50
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Skitsnabba? De är geostationära.

Att det finns TV-paraboler som tar emot signaler från en punkt uppe i skyn är ett vedertaget faktum och det är såklart inget som behöver bevisas av den enkla anledningen att det är bevisat om och om igen.

Eftersom du inte litar på alla de miljoner människor som har satt upp TV-paraboler så föreslår jag att du undersöker saken själv. Ge oss bevis för att satellit-tv är fejk.

Min parabol är i vart fall riktad mot en mast på jorden ;-)

Lägg ner din fantasi om flygande tefatssatelliter, vi har redan bevisat att satelliter är ballonger.

Om ni såg filmen som Student länkade till igår, så såg ni också hur febrilt US air force åker runt och samlar in dom när ballongerna går sönder. Vilket knappast hade varit fallet om det bara "va nån random meteorolog som ville kolla vädret".
Citera
2019-08-09, 14:52
Medlem
madtops avatar
Citat:
Min parabol är i vart fall riktad mot en mast på jorden ;-)

Hur vet du det?

Citat:
Lägg ner din fantasi om flygande tefatssatelliter, vi har redan bevisat att satelliter är ballonger.

Nej det har du såklart inte.
Citera
2019-08-09, 15:36
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Du tror tydligen på sci-fi. Fortsätt med det, om du mår bra av det.

Ehm....parabolen som är riktad uppåt, är kopplad till en annan parabol bredvid sig med kabel som skickar ut till en annan på marken. Tror du att det är omöjligt med tanke på allt ni tror på?
Och vem skulle åka runt och installera den kabeln och den extraparabolen på varenda hus ute på vischan utan att detta skulle upptäckas?
Paraboler är riktade mot satelliter, inte med några gömda sladdar till gömda paraboler som inget sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in