Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzo
Jag kollade en gång flygtiderna - Även den enkla kollen visade att jorden inte är platt. Bl.a. var det rutten från Santiago i Chile till Nya Zealand.
Att man över hela världen byggt fyrtorn - mycket svårtillgängliga platser - kostat enorma ansträngningar under decennier för att bygga ett fyrtorn. Varken fyrtorn eller telemaster skulle behövas om jorden var platt.
Det är löjligt enkelt att avslöja platt-jordingarna.
Men en fråga som jag har: Jag har en kompis som har blivit 'smittad', och han har samtidigt annamat en extrem gammaldags religiös inställning (typ gammaltestamentlig).
Är det den religiösa delen som driver fram platt-jord-trenden? Vem vet i så fall varifrån den drivs?
Nja, det visar sig vara betydligt svårare att bevisa det påstådda jordklotet än vad man kanske skulle tro. Och även att motbevisa den påstådda platta jorden. Annars skulle trådar som denna inte existera.
Det kommer du snabbt att inse om du verkligen börjar studera ämnet med kritiska ögon.
Och framför allt, om du skall motbevisa någonting över huvud taget, så behöver du komma med bättre argument än totalt felaktiga påståenden om fyrtorn och master.
Och förresten så bevisar inte ett sökresultat på angivna flygrutter nåt särskilt, varken jordens form eller att en viss kartprojektion skulle vara sann.
Nej det finns ingen sk FE-rörelse att tala om, eller åtminstone fanns det inte det för 10-15 år sedan när ämnet började få spridning. Det är en rörelse som har startats uppifrån, och den har initierats via nån av de militära underrättelseverksamheterna i USA.
Alltså via agenter som tex Eric Dubay, Rob Skiba och pastor Dean Odle.
Detta "vet" jag eftersom både Eric Dubay och Rob Skiba har/hade direktkopplingar till militären, och eftersom Dean Odle är en frimurare som är på väg att göra politikerkarriär.
Sen är det en naturlig konsekvens att många, likt både din kompis och mig själv, blir troende när vi inser att det är Bibeln som sitter på sanningen om våran omvärld.
Och att allt vi har fått lära oss om den heliocentriska världsbilden är en satanisk bluff för att falskeligen motbevisa Guds existens.