2019-08-07, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Sjoberg
Vilken läsning! Borde flyttas till humor gruppen. Han hotar alltså sina kunder och ger dem dåliga recensioner om de äger företag? Såg även i en handelsgrupp på Facebook ett inlägg om honom. De raderar och bannar om man skriver negativt på deras sida.

Inte nog med det. Han lämnar dåliga reviews på konkurrenter som han tror har snackat skit om Knivbrev. Han verkar ganska paranoid.
Citera
2019-08-08, 09:57
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Hmm på facebook verkar de rätt populära, de har dock inte enablat review funktionen
Det finns en anledning till det. Mannen tål inte kritik.

Jag har sett flera exempel på förstörda knivar sedan de kommit tillbaka från Knivbrev.
Citera
2019-08-08, 13:20
Medlem
stokkes avatar
En bekant hamnade i konflikt med Knivbrev. VD Michael Johansson är precis som konstaterats inte riktigt klok. Han verkar lägga hur mycket tid som helst på att skriva långa mail med hot om stämningar och långa förklaringar om att deras avtal noga är genomgånget av jurister. Personliga påhopp är helt klart hans melodi.

Pengar tjänar han uppenbarligen så han försöker väl skydda sitt skitföretag med näbbar och klor. Som nyrik person bosätter han sig "snik-Djursan" i ett "vanligt hus" och kör en BMW M850 Xdrive årsmodell 2019. https://www.ratsit.se/19760408-Bjorn...NgKVnEji5rTL7o
Citera
2019-08-09, 08:04
Medlem
Hmm med risk att bli misstänkt frö att vara anställd på knivbrev, har anlitat dom 1 gång för slipning, blev väldigt nöjd med slipningen. Dock var jag lite missnöjd då det var otydligt ang frakter, så jag blev att betala en asdyr frakt.
Citera
2019-09-17, 17:05
Medlem
Slipade mina knivar via Knivbrev och var missnöjd från början till slut i princip. Först av allt så är kostnaderna helt absurda och missvisande - först står det att en slipning på två knivar kostar typ 150 kr och så fyller man i allt och får hem paketet, problemet här är dock att den totala kostnaden blir nästan 500 kr. Det var till viss del mitt fel då det står längst ner på sidan, men det är i pyttesmå bokstäver och ingår inte i den basala informationen man borde få. En helt absurd kostnad oavsett.

Sedan får man paketet. Knivarna fick knappt plats - en liten skalkniv och en helt vanlig kökskniv. Nope, fick brutalt pressa i dem. Mailade kundtjänst och sa att det inte skulle gå men de sa att jag var tvungen att betala hela kostnaden oavsett om jag skickar in knivarna eller inte. Tänkte ”fuck it” och tryckte ner dem i brevlådan. Ett tag senare fick jag dem och det var nog ingen skillnad alls. Superslöa, kan knappt skära genom en vanlig tomat. Det här var riktigt dyra knivar jag fått i present och mina Ikea-knivar är bättre. Sorgligt. Vågar man ens lämna en recension eftersom psyk-VD:n kommer jaga en?
Citera
2019-09-18, 22:14
Medlem
optimus5s avatar
Kommer aldrig anlita Knivbrev igen, katastrof är bara namnet på deras kvalitet
Citera
2019-09-18, 22:32
Medlem
Lowlyfes avatar
Jäklar! Dom verkar ha gått ner sig, eller har dom alltid varit skit?

En bekant använde nämligen tjänsten för ca 3-4 år sedan (möjligen mer) och fick tillbaka knivar vassa nog att finhyvla ett gurkmynt.

Alltså, har dom gått ner sig? Alltid varit (överhängande) dåliga? Brukar slipa själv hemma personligen men man blir onekligen nyfiken av alla sågningar.
Citera
2019-11-10, 23:11
Medlem
Hela affärsidén verkar vara att blåsa kunder på pengar genom dyra knivslipningar o negativa avtalsbindningar ... På FB kör man just nu hård kampanj med lockpris. Att några etablerade kändiskockar där ställer upp i reklamen för Knivbrev o "skitar ner" sitt rykte - det är ju inte klokt!
Citera
2019-11-11, 17:13
Medlem
PaulPaljetts avatar
Ja, slipningarna kostar väl någon hundring för mycket egentligen kan jag också tycka, men jag betalar gärna för smidigheten i det hela.
Lägger jag en kniv på lådan på måndagen så har jag det tillbaks i min brevlåda innan veckan är slut. Ibland har det gått löjligt fort. Alternativet är att jag skall lämna till en lokal slipare som antagligen inte har öppet när jag har möjlighet att passera + att jag måste åka dit. Sen vänta okänd tid för att därefter åka och hämta kniven igen.

Är knivarna proffsslipade? Nej, det kan jag inte påstå. Är de betydligt bättre än när jag skickade iväg dom? Ja. Har dom ständiga kampanjer för att dra in nya kunder? Ja. Verkar VD:n lite stukad? Ja.
Citera
2019-11-11, 17:20
Medlem
leachs avatar
Fattar inte grejen med att skicka iväg knivar för slipning.
Har en knivslip, dyrare modell som slipar skit bra. Det enda som inte funkar är tandade brödknivar.
Citera
2019-11-11, 18:45
Medlem
Vad för slip har du - klart de funkar på tandade - MEN DÅ SLIPAR MAN BAARAA EN SIDA
Citera
2019-11-27, 11:12
Medlem
Anonymfs avatar
Bumpar denna tråden med denna länk: https://sverigesradio.se/avsnitt/1400312
Ni verkar ha helt rätt om Knivbrevs VD...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in