2019-07-19, 22:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Känns som du försöker skapa en förtal-tråd om VD:n. Var har hans privata åsikter med företaget att göra?

Han har rätt att vara hur usel som helst och hur otrevlig mot sina kunder som helst. Endast han själv som drabbas av det. Men att dra in hans privata åsikter. Knivbrev har ett eget Twitter konto. Du hänvisar till vad som ser ut att vara hans privata konto.

Man är inte skyldig att använda tjänsten. Välj en annan leverantör om tjänsten eller bemötandet inte passar.
Uppenbarligen är VD en idiot modell extra allt.
Jag har varit kund hos knivbrev men slutade med att skicka dit mina knivar, det känns extra bra efter att läst den här tråden.
Citera
2019-07-19, 22:35
Medlem
Läste lite från svaren han ger på dom som gett negativa omdömen. Inte direkt en person som ska ha kundkontakt! På mitt jobb hade en sån åkt ut direkt även om kunden varit helt blåst.

"Att tro att man kan få 100% av alla kunder att förstå precis allt är en utopi och inget vi ens eftersträvar - lite ansvar får man faktiskt ta själv även i vårt fina curlingland!"
Citera
2019-07-20, 00:58
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Tycker han verkar vara en frisk fläkt! Ärlighet bör applåderas. Gnällkundet har sällan rätt, så det är skönt att de får svar på tal. Även rimligt välformulerad och med en viss humoristisk ådra. Har någon en bild på snubben? Undrar om han sitter och super under sina rant-sessioner?

http://www.foretagartraff.se/wp-cont...retagare19.png

Han ser ut som en sliskig bilförsäljare.
Citera
2019-07-20, 04:08
Medlem
ALZIRs avatar
Hahah det var ett tag sen man såg detta namnet.

Fick ett erbjudande för några år sen att prova på slipning av tre knivar hos knivbrev.
Skickade in tre knivar i den mindre prisklassen för att se hur det blev.. och ja inget wow tyckte jag. Kunde gjort det bättre hemma med slipstenar.

Får sen efter ett tag postkuvert om att det är dags att skicka in knivarna på nytt.
Då börja den roliga email resan med Michael..
Han påstod att jag valt en form av prenumeration, vilket jag inte hade.

Efter mycket om och men, hot om att jag inte betalar skulle jag få kronofogden efter mig bla bla.
Minns att det slutade något med att han aldrig ville se mitt namn igen eller att jag skulle höra av mig haha.. rolig figur det där.

Ska se om jag kommer åt min gamla mail så kommer jag dela med mig av mail konversationen.
Citera
2019-07-20, 08:00
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETA2824-2
Knivbrev siktar på samma servicenivå som Carlos Cars AB och Helldog AB. Har det blivit trendigt att vara otrevlig mot sina kunder?

Sluta tramsa, uppenbart att tönten Jesper gjorde det pga sin livestream. Den här snubben verkar bara vara en otrevlig typ.
Citera
2019-07-20, 08:50
Citat:
Ursprungligen postat av Ringmuskeldoft
Läste nu att en person fått fekalier i sitt brev Ohygieniskt och inte vad som beställdes av kunden ! Kanske han kan ta ett DNA prov och få fast personen som bajsat i brevet ? Det borde röra sig om en missnöjd medarbetare som tar ut sin hämnd på VD'n genom att tömma tarmen i knivbreven...

Förstod du inte att det var fejk när du såg namnet "Jimmy Åkesson"?

Den här var också bra:

"Jag fick tillbaka en trasig kniv. Inte nog med det, VD:n Mikael Johansson hade även bifogat ett antal groteska bilder på sig själv posandes i tveksamma ställningar, tydligt inspirerat av internetfenomenet Goatse. Inte riktigt vad man vill ha på näthinnan när man ska laga mat!" (Allan Svensson)

Och den här:

"Skickade in en GLOBAL G-2 för slipning och fick tillbaka en smörkniv. Missnöjd som bara den." (Kent Agent)

Alltså, helvete, den här tråden måste flyttas till humorforumet
Senast redigerad av GillJung 2019-07-20 kl. 08:59.
Citera
2019-07-20, 10:01
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Fantastisk underhållning såhär på kvällskvisten, har gått igenom tråden på kniv-forumet och även trådar på Facebook i vilka företagets VD varit inne och härjat i. Mikael påminner väldigt mycket om Donald Trump i sitt sätt att hantera kritik - se till exempel nedan hur han bemöter en kund på knivforumet, notera särskilt det fetmarkerade Att han gör samma typ av kommentarer från sitt privata Facebook-konto är förbluffande.
Tycker Mikael låter vettig och den där Romeo som en bitter skithög som inte betalat för sig.
Citera
2019-07-20, 12:03
Medlem
Haha fan vad rolig tråd. Rekommenderar alla att läsa tråden bifogad i TS, som går till knivforumet.

Av en slump så kommer en lycklig kund, som skriver ganska likt en viss VD(...), och försvarar företaget, och som av en händelse så har han fått ett mail ifrån företaget.

Citat:
Fick svar från knivbrevet:
---
Hej,

Tack för ditt mail.

Vi känner till forumet men bevakar det inte, det är ingen viktig marknadskanal för oss. Det är ett forum för hobbyslipare (och sannolikt en del konkurrenter som du är inne på) som figurerar där - oavsett så är detta deras hobby och därmed inte vår målgrupp. Dessa forum och inlägg ska man alltid ta med en stor nypa salt precis som du gör.

Aliaset du nämner tillhör en person som anställdes av vår slipmästare för många år sedan för att hjälpa Knivbrev, det fungerade tyvärr inte. Han driver inget eget sliperi idag såvitt vi vet, dvs. är ingen konkurrent och jobbar heller inte kvar i branschen. Återigen, stort tack för att du tog dig tid att informera oss, huvudsaken är att du är nöjd med oss! Välkommen åter och glad sommar!

Ps. Självklart får du posta detta om du vill, önskar man komma i kontakt med oss gör man det enklast via vår Facebooksida eller info@knivbrev.se kan du hälsa dem, inte på några forum!
---

VARNING FÖR DENNA TRÅD, läs ovan!

Haha, tänkte Micke att "när folk läser det här så kommer ingen jävel tro att det är vi som skriver inne på forumet. Ha!!"

Fast även om det är roligt så måste jag säga att jag tycker synd om honom. Han har uppenbarligen skapat ett populärt företag, som verkar dra in pengar och kunder. Han verkar bara inte ha känsla för kommunikation och tar all kritik personlig. Han borde ta ett steg tillbaka och låta någon annan ha hand om PR.
Citera
2019-07-20, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack

Haha, tänkte Micke att "när folk läser det här så kommer ingen jävel tro att det är vi som skriver inne på forumet. Ha!!"

Jag kände "Wow! Så här dum är väl ingen?". 😄
Det var lite för uppenbart. 😂

Det känns som om han antingen sitter och super och tycker han låter skitsmart, eller att han har någon form av mindrevärdeskomplex, är livrädd att bli avslöjad som en bluffare och går in i fight mode direkt.

Frågan är vad han döljer?

Det hade varit intressant att höra från folk som haft med honom att göra i andra sammanhang än kund. Gammal klasskamrat, fd kollega etc.
Senast redigerad av Yudas 2019-07-20 kl. 23:06.
Citera
2019-07-21, 12:00
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Alldeles oavsett så går företaget bra ekonomiskt.

Har varit förbi deras lokaler, och det ser helschysst ut.

Oavsett vissa delar av kundbemötandet så ser det ut som en suverän och seriös verksamhet, dock hade jag nog personligen valt en annan leverantör av olika anledningar.

Jag hade velat se en frisör köra ett liknande stuk, och hantera kunder som inte är nöjda med sin klippning.
Citera
2019-08-06, 21:57
Medlem
Vilken läsning! Borde flyttas till humor gruppen. Han hotar alltså sina kunder och ger dem dåliga recensioner om de äger företag? Såg även i en handelsgrupp på Facebook ett inlägg om honom. De raderar och bannar om man skriver negativt på deras sida.
Citera
2019-08-07, 21:10
Medlem
elbels avatar
Hmm på facebook verkar de rätt populära, de har dock inte enablat review funktionen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in