Citat:
Ursprungligen postat av
Anabella
Det upprepas hela tiden att GM influerades av snuffmovies. Hur vet vi vad han tittade på?
Postaren unknown08 vars uppgifter (åtminstone hos mig) väcker förtroende, skriver att GM brukade titta på LiveLeak. Jag har aldrig besökt denna sajt men det är väl inte riktigt Motorsågsmassakern?
Det är något jag har tänkt på i flera år, den nivån av åtkomst till "Youtube för mördare" där du kan se allt möjligt, vad du än kan tänka dig, en man som borrar ett hål i huvudet på någon och sen knullar det hålet tills personen dör (Inte sett videon men hört att den finns), finns säkert många här på FB som också tittar på såna här videos dag in och ut (och kanske runkar till det, halshuggningar o.s.v.).
Att bli blottad för detta gör att man blir okänslig till dessa handlingar ju mer dem ser det, och i den tiden vi bor i nu där barn är ännu mer insatta i denna information-tiden så kan dem hitta allt möjligt. Gravida tonåringar som blir stenade för att dem är gravida utanför äktenskap, en 10 årig pojke skär av huvudet av en vuxen karl o.s.v.
En teori jag har är att du blir avdomnad av dessa saker, om du ser videoklipp där folk blir mördade på 101 olika sätt för att få en "kick" så blir det vardagsmat om man surfar sånt hela dagarna och då är inte idén av mord "hemsk" precis.
Skrämmande tanke tycker jag i alla fall.