2019-08-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Rimligtvis Malvå. Han har aldrig haft något vidare rykte i Skåne, inte som golare men att han är en skrävlare som inte precis tar för sig när det smäller. Jag kan säga att jag blev förvånad över att han accepterades i NMR.

Vet någon vad denne Malvå sysslar med idag? Vad jobbar han med? Är han fortfarande nere i Skåne och bor på landet och sysslar med jordbruk som förut? Någon med insyn i Malvås liv idag och vad han uppehåller sig med?
Citera
2019-08-08, 17:19
Medlem
Caesarisms avatar
Ska bli intressant att se vad denna utbrytargrupp mynnar ut till. Lär dränera NMR på sina sunda medlemmar fullständigt om de spelar sina kort rätt, och kvar blir smörknivstäljare och skräpet. Det bästa vore dock om Simon Lindberg bara retirerade som ledare för organisationen och lät Klas Lund få styra upp det här.
Citera
2019-08-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Vet någon vad denne Malvå sysslar med idag? Vad jobbar han med? Är han fortfarande nere i Skåne och bor på landet och sysslar med jordbruk som förut? Någon med insyn i Malvås liv idag och vad han uppehåller sig med?

Han har väl aldrig sysslat med jordbruk? Han är sjukskriven eller förtidspensionär med ångestproblematik och autism och har typ en mille i skuld hos Kronofogden. Jobbar inte och sysselsätter sig med dela flygblad en kvart om dagen och skriva en kamprapport om det.

Är en del ny info om honom här: https://antifa.se/2018/07/24/afa-skane-nordiska-motstandsrorelsen-i-skane-familjefaderna-som-sviker-sina-familjer/
Citera
2019-08-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeTjackis
Han har väl aldrig sysslat med jordbruk? Han är sjukskriven eller förtidspensionär med ångestproblematik och autism och har typ en mille i skuld hos Kronofogden. Jobbar inte och sysselsätter sig med dela flygblad en kvart om dagen och skriva en kamprapport om det.

Är en del ny info om honom här: https://antifa.se/2018/07/24/afa-skane-nordiska-motstandsrorelsen-i-skane-familjefaderna-som-sviker-sina-familjer/

Fast vem är det som betalat hans hus där nere mitt i den skånska idyllen då? Är det tjejen han bor med som stått för det? Visste inte att hans ekonomi var körd i botten, trodde han hade bra kneg och gjorde rätt för sig, minns att detta är en artikel i Sydsvenskan eller liknande men där visades hans hus upp för tidningen osv. Vet inte vad artikeln handlade om dock.
Citera
2019-08-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForbrytarenAnnie
Det är iallafall Emil Hagberg tillsammans med Klas Lund med några andra som lämnat. Har ingen åsikt om Lund men skönt att bli av med puckot Hagberg, ingen större förlust rent intellektuellt sett för organisationen. Tråkigt dock om Robin Palmblad också är en del av det gänget, han är ju desto skarpare och intressant att lyssna på, och även mycket påläst om förintelselögnen.

Hagberg är missförstådd. Han kan uppträda som ett oborstat pucko men det är han inte. Han har akademisk medelklassbakgrund och är intellektuell på ett sätt han inte stoltserar med. NMR har aldrig hög svansföring, de gullar aldrig med någon och polerar inte sina leenden. Det är bra att de inte medietränar sig för att sälja sig på en kommersiell marknad, tycker ialla fall jag. Jag minns när reklambyråer fotograferade Mona Sahlin och Allan Larsson så att de nästan såg förföriska och snygga ut. Det var gräsligt. Asså min åsikt bara detta. Och Palmblad är fantastisk. Ingen har ju ett sådant emotionellt engagemang för förintelselögnen och 9/11 tex. Fullkomligt uppbackat av kunskap.
Citera
2019-08-08, 19:14
Medlem
Tycker det är för mycket struntprat i denna tråd. Är det egentligen någon som vet något om NMR utbrytargrupp, vad den heter, om den är presenterad någonstans och om dom har ett handlingsprogram dom har gått ut med i ett litet sammanhang som inte nått expo änn? Eller är det en hemlig organisation? Sistnämnda frågan går väl inte att svara på om man inte vet inifrån eller som anhörig till någon av dom, förrän Säpo meddelat regeringen, men FB burkar vara bra på att få reda på saker som inte sägs nån annanstans...hade jag för mig ialla fall.
Citera
2019-08-08, 19:48
Medlem
Nyarlahoteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Fast vem är det som betalat hans hus där nere mitt i den skånska idyllen då? Är det tjejen han bor med som stått för det? Visste inte att hans ekonomi var körd i botten, trodde han hade bra kneg och gjorde rätt för sig, minns att detta är en artikel i Sydsvenskan eller liknande men där visades hans hus upp för tidningen osv. Vet inte vad artikeln handlade om dock.

Han kanske hade nån slags inkomst när han jobbade med avhopparverksamhet/golade ut sina gamla kamrater.

Skulle inte förvåna mig om han är en av dom infiltratörer som läckt den senaste informationen. Hans tillvägagångssätt med att skrika HMF-grejer stup i kvarten känns igen från amerikanska nazister som senare visade sig vara betalda av pappa staten. Kanske har den hårda kärnan runt Klas Lund fattat det...

Och den som vill komma med påståenden om att ”då skulle han ju inte gjort si eller så...” kan tänka om och läsa på lite om Peter Rätz. Han agerade informatör och gjorde olagliga saker för den goda sakens skull. Där handlade det om HA och Bandidos och inte veka cucks i NMR.
Citera
2019-08-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannerocker
Om man inte syns så finns man inte!! Det där säger du inte av egen kunskap utan du upprepar ett jävla mantra som människor med noll kamp erfarenhet har tutat i dig!!!!

Folk skiter väll i om de ser motståndrörelsens aktivister! De kommer bli positivt inställda när de ser när nmr gör någon nytta och förändringar det är ochså då massan ochså kommer vilja vara med!

Många ggr så tror jag to.m aktevisternas blotta utseende många gånger kan skrämma vanliga Svensson!.

Om de inte syns så kommer heller ingen veta något mer om dem än det som bonniermedia rapporterar. Då spelar det ingen roll vad de gör för de kommer ändå bara bli en del i deras narrativ. Att själva skapa ett litet medieimperium är genialt för då kan de bygga upp sitt egna narrativ, vilket då egentligen är ganska lätt eftersom de har sanningen på sin sida.

Det är också rätt att skapa en helt egen kultur där även lite mjukare saker ingår. Det är ett sätt att få in kvinnor i rörelsen, vilket kan vara bra om man ska föröka sig med andra än sådana som kommer att ta barnen ifrån en när trycket utifrån blir för stort, och det är också ganska bra att lära sig sådant som att laga bra mat när tiderna blir hårdare.

Även om folk inte "kastar bort sin röst på dem" så är det ändå många hundratusen som känner till dem ganska bra och när det verkligen brakar loss så kan de bli naturliga ledare. De som är okända kommer man inte att kunna lita på och de kommer därför inte att kunna få denna roll annat än internt inom deras egna grupp.

Nej, den här lilla utbrytargruppen har bara ställt till en enorm skada för även om huvudgruppen fortsätter som normalt så har känslan av att det var ett sammansvetsat gäng med hög moral försvunnit. De kommer kanske inte att kunna lita på varandra och vem vill donera eller förlora sin anonymitet till och för några som man inte kan lita på. Jag vet inte men jag får bara känslan att säpo/expo ligger bakom detta på något sätt.
Citera
2019-08-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Vad är det alla räknar med att en "radikalare" organisation ska göra? Det enda de kommer att kunna göra, förutom att splittra, är att spela den onda förlorarrollen i det judiska taskspelet. Hoppas att de som fortfarande tillhör det riktiga NMR inser detta och fortsätter som tidigare.

Vem bryr sig om splittring när de är så små som de redan är? Inte så att det gör så stor skillnad om de har 2000 eller 1000 sympatisörer i ryggen? Visst troligen var det många som röstade på AfS senast, som fick drygt 20 000 röster... så låt oss säga att 5000 av dem lika gärna hade kunnat rösta på NMR, so what? Fortfarande knappt smulor att tala om. Att då tala om splittring hit och dit känns då något löjligt. Att tvinga folk under en fana riskerar även att leda till stagnation, så om de vill starta sin nya organisation så låt dem. Finns ingen mening med att stanna i en organisation om man inte känner sig hemma i den.

Citat:
Ursprungligen postat av Caesarism
Ska bli intressant att se vad denna utbrytargrupp mynnar ut till. Lär dränera NMR på sina sunda medlemmar fullständigt om de spelar sina kort rätt, och kvar blir smörknivstäljare och skräpet. Det bästa vore dock om Simon Lindberg bara retirerade som ledare för organisationen och lät Klas Lund få styra upp det här.

Jag vet inte så mycket om Lund, men vad är det som är så bra med honom som alla andra saknar? Varför skulle han vara bättre än exempelvis Lindberg? Är det mest nostalgi som ligger bakom eller? Det känns lite som det.
Citera
2019-08-08, 22:40
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannerocker
Om man inte syns så finns man inte!! Det där säger du inte av egen kunskap utan du upprepar ett jävla mantra som människor med noll kamp erfarenhet har tutat i dig!!!!

Folk skiter väll i om de ser motståndrörelsens aktivister! De kommer bli positivt inställda när de ser när nmr gör någon nytta och förändringar det är ochså då massan ochså kommer vilja vara med!

Många ggr så tror jag to.m aktevisternas blotta utseende många gånger kan skrämma vanliga Svensson!.

Du har som vanligt helt åt helvete fel. Men du trollar ju bara så det är inget kul att svara på dina inlägg egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Caesarism

Återigen, vad ska denna utbrytargrupp göra som NMR inte redan gör?

Det finns inget folkligt stöd för en radikalare kamp. Hur kan man inte begripa detta? Det är just därför som jag misstänker att Soros eller någon annan har varit i farten och erbjudit en stor summa pengar för att byta sida.

Att skapa en radikalare grupp i nuläget är så sanslöst jävla korkat att det inte finns någon annan förklaring.
Citera
2019-08-08, 23:12
Medlem
Det tar väl tid att få till en ordentlig struktur och ordning i en ny organisation. Så de kanske helt enkelt tänker framåt och förbereder sig inför svårare tider? Inte vet jag, jag sitter bara och gissar.
Citera
2019-08-08, 23:51
Medlem
Guillounisms avatar
Har Robert Eklund också lämnat? Han ska väl ha varit datatekniskt ansvarig på något sätt inom organisationen. Minns att de startade upp något segment i våras i Radio Nordfront om digitala frågor men att det bara förekom två gånger eller så. Sen försvann det utan kommentar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in