Citat:
Ursprungligen postat av
dannerocker
Om man inte syns så finns man inte!! Det där säger du inte av egen kunskap utan du upprepar ett jävla mantra som människor med noll kamp erfarenhet har tutat i dig!!!!
Folk skiter väll i om de ser motståndrörelsens aktivister! De kommer bli positivt inställda när de ser när nmr gör någon nytta och förändringar det är ochså då massan ochså kommer vilja vara med!
Många ggr så tror jag to.m aktevisternas blotta utseende många gånger kan skrämma vanliga Svensson!.
Om de inte syns så kommer heller ingen veta något mer om dem än det som bonniermedia rapporterar. Då spelar det ingen roll vad de gör för de kommer ändå bara bli en del i deras narrativ. Att själva skapa ett litet medieimperium är genialt för då kan de bygga upp sitt egna narrativ, vilket då egentligen är ganska lätt eftersom de har sanningen på sin sida.
Det är också rätt att skapa en helt egen kultur där även lite mjukare saker ingår. Det är ett sätt att få in kvinnor i rörelsen, vilket kan vara bra om man ska föröka sig med andra än sådana som kommer att ta barnen ifrån en när trycket utifrån blir för stort, och det är också ganska bra att lära sig sådant som att laga bra mat när tiderna blir hårdare.
Även om folk inte "kastar bort sin röst på dem" så är det ändå många hundratusen som känner till dem ganska bra och när det verkligen brakar loss så kan de bli naturliga ledare. De som är okända kommer man inte att kunna lita på och de kommer därför inte att kunna få denna roll annat än internt inom deras egna grupp.
Nej, den här lilla utbrytargruppen har bara ställt till en enorm skada för även om huvudgruppen fortsätter som normalt så har känslan av att det var ett sammansvetsat gäng med hög moral försvunnit. De kommer kanske inte att kunna lita på varandra och vem vill donera eller förlora sin anonymitet till och för några som man inte kan lita på. Jag vet inte men jag får bara känslan att säpo/expo ligger bakom detta på något sätt.