2019-08-09, 00:31
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Afghanistan är ett klansamhälle. Med andra ord så lyder befolkningen det klanledarna befaller dom att göra. Lägg där till att talibanerna skapar jobb som de livnära sig på. Självklart har religionen ett starkt inflytande på en befolkning som annars lever på att valla getter. Och som alltid använder sig makthavarna av tro till att bringa underkastelse. Men detta är rätt off topic.

NMRs tankar och idéer finns i tusentals människor, men idag har vi ingen Nils Dacke och inga kärva tider i ordets rätta bemärkelse. Vi har levt utan krig och våld i flera hundra år. Andra länders befolkning har släkt och vänner som kan berätta om bistra tider den unga generationen, men vad har vi? Potatisupproret? Sverige är idag så uppblandat och polariserat att det aldrig kommer bli några människor med högafflar utanför kommunhusen som enbart slåss för svenskens sak. Precis som NMR själva säger så måste det till händelser som omdanar stora delar av världen för att saker och ting ska hända. Vi få se vad kommande kriser för med sig. Saken är den att den rådande makten aldrig skulle släppa taget frivilligt, även om svenska folket var emot dom. Sen kan de tala om demokrati och allt där omkring men när allt kommer omkring så handlar det enbart om att söndra och härska.

Frågan är vad vi ska göra så länge? Det bästa är att knyta kontakter med likasinnade, bli självförsörjande i den mån de går och samtidigt ha så lite som möjligt med staten att göra. För att bara nämna något.
Ja politiska frågor är inte viktiga, och inte heller oppositionellas politiska åsikter. Folket bryr sig inte om politik, och gör inte uppror pga politik. Folket bryr sig om sociala frågor, och gör uppror pga sociala frågor.

Det blir t.ex inget uppror av att muslimer pysslar med Fractional-reserve banking, men om judiska ungdomsgäng glömmer rensa luddfiltret och driver runt på stan och våldtar och tänder eld på bilar, då finns det ett folkligt motiv till uppror.
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Återigen, vad ska denna utbrytargrupp göra som NMR inte redan gör?

Det finns inget folkligt stöd för en radikalare kamp. Hur kan man inte begripa detta? Det är just därför som jag misstänker att Soros eller någon annan har varit i farten och erbjudit en stor summa pengar för att byta sida.

Att skapa en radikalare grupp i nuläget är så sanslöst jävla korkat att det inte finns någon annan förklaring.
Vad som är "radikalare kamp" och inte är oklart. Din version av radikalare kamp kräver anonymitet, vilket KL sedan länge motsatt sig.

Dessutom så började NMR med fler offentliga demonstrationer och med att förstöra PK-maffians sommarfest i Almedalen efter att KL lämnat ledningen. Den nya strategin skapade rubriker utomlands, och gav utländsk makt incitament att sätta press på Socialdemokraterna att förbjuda organisationen. En orsak-och-verkan på ca IQ135-nivån. Men det gick över huvudet på alla menar du? Eller är en del av planen?

Som jag ser det är den viktigaste skillnaden mellan SL och KL att SL har en mer positiv syn på framtiden och vill ge aktivister hopp, så att de orkar kämpa. Medan KL har liksom jag en mer mörk bild av framtiden, och vill förbereda aktivisterna på de hårdare krav som då väntar.

Makten är inte monolitisk till sin natur, t.ex håller USA:s dominans över världen på att skapa inbördeskrig i landet. Det är helt enkelt så makten fungerar. Även Romarriket delade sig, när de yttre konkurrenterna blev färre. Stalin vs Trotsky osv.

I ljuset av den plötsligt uppkomna situationen, som enligt dig verkar ha trillat ned från ingenstans, där allt fler makthavare av oklar anledning vill förbjuda organisationen, kan den enda räddningen vara en anonym terrororganisation som får Morgan att klaga "Kan ni inte vara fredliga som NMR!".
Citera
2019-08-09, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Återigen, vad ska denna utbrytargrupp göra som NMR inte redan gör?

Vad gör NMR?

(Notera att detta inte är ett försvar för någon utbrytargrupp.)
Citera
2019-08-09, 01:00
Medlem
Nyarlahoteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Har Robert Eklund också lämnat? Han ska väl ha varit datatekniskt ansvarig på något sätt inom organisationen. Minns att de startade upp något segment i våras i Radio Nordfront om digitala frågor men att det bara förekom två gånger eller så. Sen försvann det utan kommentar.

Skulle tro han gärna har zigenarsimon som
Fuhrer. Han ersatte ju Emil Hagberg i riksledningen och han har varit med i dom senaste Studio Bothnia. Att dom inte riktigt verkar ha tid att fullfölja saker kan man väl förstå när de haft ett kuppförsök, hjärnblödningar och flera profilerade personer dragit. Senaste Radio Nordfront var under all kritik som söndagsunderhållning.

Nån som lade märke till att den nya gruppen i
MÄO på slutet i ett avsnitt sa ”Hell Lindberg!”?

Klas Lund var ju aldrig speciellt förtjust i att folk tex skrev ”Hell Lund!” (Även om han måste saknat det en del).

Och aldrig hört någon säga ”Hell Lindberg!” i varken radio eller deras livesändningar. Kändes väldigt mycket som en markering.
Citera
2019-08-09, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Hagberg är missförstådd. Han kan uppträda som ett oborstat pucko men det är han inte. Han har akademisk medelklassbakgrund och är intellektuell på ett sätt han inte stoltserar med. NMR har aldrig hög svansföring, de gullar aldrig med någon och polerar inte sina leenden. Det är bra att de inte medietränar sig för att sälja sig på en kommersiell marknad, tycker ialla fall jag. Jag minns när reklambyråer fotograferade Mona Sahlin och Allan Larsson så att de nästan såg förföriska och snygga ut. Det var gräsligt. Asså min åsikt bara detta. Och Palmblad är fantastisk. Ingen har ju ett sådant emotionellt engagemang för förintelselögnen och 9/11 tex. "Fullkomligt uppbackat av kunskap.
Allt det här vet Hagberg innerst inne om utan uppbackande av meningsfränder som ännu inte sett honom som en nolla "Han har akademisk medelklassbakgrund och är intellektuell på ett sätt han inte stoltserar med".'Utan nån större analys inför framtiden. Det är bara att bortse som den jättebebis han är
Citera
2019-08-09, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Har Robert Eklund också lämnat? Han ska väl ha varit datatekniskt ansvarig på något sätt inom organisationen. Minns att de startade upp något segment i våras i Radio Nordfront om digitala frågor men att det bara förekom två gånger eller så. Sen försvann det utan kommentar.
Tittar du inte på studio Bothnia?
Citera
2019-08-09, 07:36
Medlem
Det var rätt mycket trams här de senaste dagarna måste jag säga. Hur kan det vara så att Expo fått info men ingen här kan säga något mer?
Vilka är ”utbrytarna”?
Klas Lund, Fredrik Hagberg, Niklas Yngwe, Anders Rydberg, Oscar Bergström, Robin Palmblad, Simon Engelin, Philip Olsson, Julius Blomberg, Theodor Nordenadler, David Larsson
Skulle jag tro. Vilka fler har vi?
Citera
2019-08-09, 08:19
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Det var rätt mycket trams här de senaste dagarna måste jag säga. Hur kan det vara så att Expo fått info men ingen här kan säga något mer?
Vilka är ”utbrytarna”?
Klas Lund, Fredrik Hagberg, Niklas Yngwe, Anders Rydberg, Oscar Bergström, Robin Palmblad, Simon Engelin, Philip Olsson, Julius Blomberg, Theodor Nordenadler, David Larsson

Emil Hagberg och Johanna Hagberg. Finns säkert en hel del till känns det som. Utbrytargruppen borde kanske börja marknadsföra sig och berätta vad som är tanken med det hela.
Citera
2019-08-09, 11:46
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Vad som är "radikalare kamp" och inte är oklart. Din version av radikalare kamp kräver anonymitet, vilket KL sedan länge motsatt sig.

Så vad är då poängen med denna utbrytargrupp? Det hela handlar ju tydligen om att NMR inte är tillräckligt radikala, vilket antagligen är ett annat ord för att NMR inte är tillräckligt våldsamma.

Eller vad är det denna utbrytargrupp annars ska syssla med? Att de håller tyst angående detta är förmodligen ett tecken på att de inte kommer att göra så värst mycket reklam om sig själva. Det blir alltså en underground organisation.

Citat:
Som jag ser det är den viktigaste skillnaden mellan SL och KL att SL har en mer positiv syn på framtiden och vill ge aktivister hopp, så att de orkar kämpa. Medan KL har liksom jag en mer mörk bild av framtiden, och vill förbereda aktivisterna på de hårdare krav som då väntar.

NMR förbereder för hårdare tider också. Detta handlar det inte om.
Citera
2019-08-09, 12:18
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Vilka är ”utbrytarna”?

Bara män, verkar som om kvinnorna blir kvar i NMR?
Citera
2019-08-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bara män, verkar som om kvinnorna blir kvar i NMR?

De är väl ändå bar inkvoterade för att det ska se snyggt ut. Intrycket från poddarna är inte ett gott sådant
Citera
2019-08-09, 16:08
Medlem
Vad har folk emot Simon Lindberg? Är det något gammalt sedan hans till i NSF eller gäller det bara tiden inom NMR?
Man får ändå ge honom att både medlemsantalet, offentliga aktiviteter och den mediala exponeringen har ökat enormt mycket sedan han tog över.
Citera
2019-08-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagall123
Vad har folk emot Simon Lindberg? Är det något gammalt sedan hans till i NSF eller gäller det bara tiden inom NMR?
Man får ändå ge honom att både medlemsantalet, offentliga aktiviteter och den mediala exponeringen har ökat enormt mycket sedan han tog över.

Varför måste vi ge honom det? För att han och dem lojala till honom på flashback säger det?

Medlemmar: innan Simon fanns det flera kampgrupper under nästan varje näste och massa nästen över hela landet. Trots att flera nästen redan slagits samman så verkar bara ett par av dem ha någon som helst offentligt aktivitet. Kampgrupper verkar det inte vara tal om längre.

Aktivitet: de i näste 3 verkar gilla att slåss i Lund, det läser man ofta om. Annars är det ju riksaktiviter och demonstrationer som verkar krävas för att få ut ens aktivisterna på gatan . Och ärligt talat, det är ju inte direkt salemmarschen då heller.

Medial exponering: håller med. Och det är ju lite problemet. Med allt strålkastarljus som är på nmr, den enda offentliga nazistiska gruppen som finns kvar i Sverige och typ norden, borde det inte gå lite bättre då? Jag menar det är ingen hemlighet att högervindar blåser hårt i Europa. Kan du på allvar säga att du känner det när du tittar på nmr?

Jag tror det går piss för nmr under Simon Lindberg och att de som stannat är dem som sitter på glassiga mediapositioner inom organisationen och fortfarande inbillar sig att alt-right Internetbubblan på något magiskt vis ska kicka igång en vit revolution. En meme i taget
Senast redigerad av kulmedhammaren 2019-08-09 kl. 16:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in