Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Klart att jag tar mig tid i ett ämne jag intresserat mig kraftfullt för de senaste ca 7 åren - och mer översiktligt i 33 år.
Andra skribenter i tråden som kan det här med vapen har flera gånger beskrivit att det faktiskt är rätt vanligt att man kan uppfatta ljudet rätt svagt trots att vapnet avlossas från nära håll.
Hur och varför får någon annan förklara. Jag kan nästan ingenting om vapen.
En vard i USA hade en vapen-butik och vi var nagra fran Sverige som provade att skjuta med olika revolvrar, fran 22-a (artpistol) upp till SW357 (kanon) utomhus pa Coca Cola flaskor
Skillnaden i rekylen och ljudet ar slaende, en SW357 later valdigt mycket och har en valdigt kraftig rekyl
Det var darfor jag fragade om avstandet
Det har pastatts om JFK att det fanns tva skyttar, Osvald och en annan som stod narmare
Det vittnades bland annat om krutrok nere pa marken
Rekommenderar alla att soka pa SW357 och tex kikarsikte, och revorvrar kan utrustas med armstod ('stock')
En bra skytta med en SW357 traffar inom 20 cm pa 50 meters hall utan kikarsikte och stock
Osannolikt kanske, man kan nog inte helt utesluta tva skyttar, dvs en som stod nara med en startpistol och en annan som stod pa lite avstand
For mig ar det uteslutet att nagon stod direkt bakom och skot med en SW357a, LP skulle blivit bade lomhord och chockskadad (definitivt halla for ornen och klaga pa ringningar, men antagligen ocksa bajsa pa sig (utan overdraft))