Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Skriklarmets tid är en offentligt uppgift:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzArE/larmsamtalet-nattligt-skrik-nar-lena-forsvann
Jag har ännu inte sett att JM skrivit någon fakta om detta fall som inte redan är känt för oss i tråden.
Inom tråden finns olika förekommande inlägg gällande om hur lång själva gångsträckan är ifrån Hjärsta-kvinnan's dåvarande bostadsrätt och fram till den då aktuella brotts-platsen bakom bullerplanket.
Ett inlägg skrev, att det är 100 meter mellan bostadsrätten och fram till den då aktuella brottsplatsen.
En annan skrev, att det är 120 meter, den tredje skrev 150 meter, annan person skrev 200 meter, någon skrev att det är 122,71 meter, till och med finns det en medlem som skrivit att det endast är 60 meter ifrån bostadsrätten och fram till den då aktuella brottsplatsen.
Till observandum, är det detta enligt ovan skrivet som du @Netherworld accepterat som fakta ?
Jag @JokerMannen, har vid flera tillfällen deklarerat, att det är totalt 161 meter som gångsträcka från bostadsrätten och fram till den dåvarande brottsplatsen, däremot är gångsträckan mätt från Byalagsgatan 2 a och fram till den då aktuella brottsplatsen, totalt 105 meter.
Till nytt observandum, jag har själv och tillsammans med min kollega noggrant mätt upp denna gångsträckan inom Nya Hjärsta i Örebro Län, och den uppmätta gångsträckan, är helt överensstämmande med polisen's utredning.
Mvh/ Kurt Jokern Olsson, den obehaglige.