2019-08-08, 13:10
Medlem
Snor-Johans avatar
[quote=Strof|68330601]
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Mycket utav dina personliga gissningar. Så länge du inte kan bygga upp det med något slags motivering och stöd ifrån verkligheten så är de dock svåra att ta på allvar efter allt skräp du försett tråden med.

Givetvis var det helt rätt att peka mot SD och ta upp dennes historia med brottsoffret. Därefter verkar inte utredningen haft anledning till att växla huvudspår. Kan ju faktiskt bli så att man direkt hittade rätt gärningsman.

Kan jag tolka ditt undvikande svar om att du upprepat skrivit om den mycket nogranna utredningen som att du tycker SD haft tur?

Herregud strof, du har nog fått det helt om bakfoten om du fått för dig att det är någon annan än den/du som anklagar någon för gärningen som har bevisbördan.

Om du funderar lite håller du säkert med mig om att vi bör vara glada att vi befinner oss i ett land befinner där den anklagade inte har att bevisa sin oskuld. Det är detta som som får mig att åter fråga dig om du har någon grund i anklagelserna om mycket grova trakasserier vs LW från SD?

Eftersom både brottsplats , brottsoffer samt tidpunkt och sannolik dödsorsak finns så är det så osannolikt att det gränsar till omöjlighet att SD som från dag ett (1) är misstänkt inte går att binda vid brottet.

Sannolikheten att det är en GM som gått under radarn är odiskutabelt större än att den i kriminella sammanhang helt novise SD skulle ha sån tur.

Misstänker att detta fall kommer gå till svensk kriminalhistoria tillsammans med tunnelseendet i utredningarna gällande Kaj Linna Thomas Quick etc etc

I Wesströms fall liksom i Linna och Qvickfallen kommer det finnas alltför många felande järnrumpor som har mycket mer att förlora än att vinna på om sanningen kommer fram.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-08 kl. 13:37.
Citera
2019-08-08, 13:39
Medlem
[quote=Snor-Johan|68331427]
Citat:
Ursprungligen postat av Strof

Kan jag tolka ditt undvikande svar om att du upprepat skrivit om den mycket nogranna utredningen som att du tycker SD haft tur?

Herregud strof, du har nog fått det helt om bakfoten om du fått för dig att det är någon annan än den/du som anklagar någon för gärningen som har bevisbördan.

Om du funderar lite håller du säkert med mig om att vi bör vara glada att vi befinner oss i ett land befinner där den anklagade inte har att bevisa sin oskuld. Det är detta som som får mig att åter fråga dig om du har någon grund i anklagelserna om mycket grova trakasserier vs LW från SD?

Eftersom både brottsplats , brottsoffer samt tidpunkt och sannolik dödsorsak finns så är det så osannolikt att det gränsar till omöjlighet att SD som från dag ett (1) är misstänkt inte går att binda vid brottet.

Sannolikheten att det är en GM som gått under radarn är odiskutabelt större än att den i kriminella sammanhang helt novise SD skulle ha sån tur.

Misstänker att detta fall kommer gå till svensk kriminalhistoria tillsammans med tunnelseendet i utredningarna gällande Kaj Linna Thomas Quick etc etc

I Wesströms fall liksom i Linna och Qvickfallen kommer det finnas alltför många felande järnrumpor som har betydligt mer att förlora än att vinna på om sanningen kommer fram.

Detta är Flashback och man spånar i olika teorier. Inte en rättssal. Ja enligt mig så är det högst troligt att SD är skyldig. Men jag vet inte detta bestämt. Det är självklart att polis och åklagare behöver mer på fötterna än vad vi vet.

Flera uppmärksammade deltagare har redan påpekat detta för dig i tråden men det verkar vara för komplicerat för dig att greppa. Jag anser mig nu redan ha klargjort detta och tänker inte ödsla mer tid här på dig.
Citera
2019-08-08, 13:56
Medlem
Honan6s avatar
Lena mördades för 450 dagar sen.
GM lever vidare som om ingenting har hänt? Allmänheten har ingen anledning att vara orolig? Vad händer om GM:s frihet hotas av någon som vet något eller upptäcker sanningen?

Oavsett vem som medvetet har mördat LW och nu rör sig fritt i samhället, så finns det fog att vara försiktig eftersom GM kan vara i tråden och fiska - antingen på egen hand eller via bulvaner. De som upplevs som trovärdiga och fromma kan ha dolda mörka agendor och vara klart farligare än de öppet obehagliga skribenterna. Om det stundtals är obehagligt i tråden, kan man verkligen fundera på hur det är utanför tråden. Ponera att SD, eftersom han är MGM, vill veta vad hans vänner har fått för frågor i förhör. Det är nog ingen behaglig situation för de som hörts - oavsett om MGM är skyldig eller inte. En del kanske är öppna om vad de berättat, medan andra håller inne med vad de fått för frågor och vad de har berättat för utredarna. De kanske lider kval för att de sagt saker som inte är till MGM:s fördel. Det obehagliga vi upplever i tråden kanske bara är en bråkdel av hur det är därute irl? Eller, så har alla glömt att LW är mördad och att SD är MGM?

Vad det gäller denna tråd, så lär det nog inte komma in några större "nyheter" förrän det möjligen släpps en FUP och tills dess lär ju diskussionerna/spekulationerna gå runt några varv till med såväl besvarade som obesvarade frågeställningar. Vad det gäller obesvarade frågor, så har jag t ex ställt frågor till JM som hen undviker att besvara - vilket är helt Ok för min del eftersom jag hittills inte sett något förtroendeingivande i hens tillkrånglade skriftliga ordbajseri.
Citera
2019-08-08, 15:33
Medlem
Snor-Johans avatar
[quote=Strof|68331680]
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Detta är Flashback och man spånar i olika teorier. Inte en rättssal. Ja enligt mig så är det högst troligt att SD är skyldig. Men jag vet inte detta bestämt. Det är självklart att polis och åklagare behöver mer på fötterna än vad vi vet.

Flera uppmärksammade deltagare har redan påpekat detta för dig i tråden men det verkar vara för komplicerat för dig att greppa. Jag anser mig nu redan ha klargjort detta och tänker inte ödsla mer tid här på dig.

Min invändning i diskussionen med dig var väl att du inte spånat i olika några teorier alls utom att i vart och vartannat inlägg upprepa att SD utsatt LW för grova hot och trakasserier.

Nöjer mig med att du inte svarar på om du tycker SD haft tur som lyckats klara sig från den enligt dig mycket noggranna utredningen.

Jag är också tillfreds med att du lite obetänksamt bekräftat var ryktet om dom grova hot och trakasserier kom från som hade till följd att inte kroppen hittades och mordet med största sannolikhet kunde klaras upp.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-08 kl. 15:52.
Citera
2019-08-08, 15:48
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Lämna NW utanför denna fortsatta diskussion, jag vet med absolut säkerhet, att pojken har ett vattentätt alibi gällande mordet på ifrågavarande's nu mera hädangångna moder. Till observandum, hädangången är ett ord som användes i högtidliga sammanhang, vilket inkluderar mord, det vilka säga, Hjärsta-kvinnan är hädangången på grund av mord.

Mvh/ @JokerMannen

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Trevligt när du skriver normalt språk och bra att du bekräftar information som många tidigare har haft svårt att acceptera.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vi är flera som har slutat svara på JM:s trams.

Det är nog inte bara du som väljer att tro på "tramset" när det stämmer överens med den egna uppfattningen.
Citera
2019-08-08, 15:48
Medlem
[quote=Snor-Johan|68332614]
Citat:

Min invändning i diskussionen med dig var väl att du inte spånat i olika några teorier alls utom att i vart och vartannat inlägg upprepa att SD utsatt LW för grova hot och trakasserier.

Nöjer mig med att du inte svarar på om du tycker SD haft tur som lyckats klara sig från den enligt dig mycket noggranna utredningen.

Jag är också tillfreds med att du lite obetänksamt bekräftat var ryktet om dom grova hot och trakasserier kom från som hade till följd att inte kroppen hittades och mordet med största sannolikhet kunde klaras upp.

Jo jag har deltagit och diskuterat detaljer i olika scenarion där vi inte använt oss utav någon given GM.

Ibland gör det ont när idoler faller.

Jag anser att vem eller vilka som än ligger bakom detta mord har haft tur ja. LW borde ha hittats bra mycket tidigare om hon nu har legat där hela tiden.
Citera
2019-08-08, 16:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jo jag har deltagit och diskuterat detaljer i olika scenarion där vi inte använt oss utav någon given GM.

Ibland gör det ont när idoler faller.

Jag anser att vem eller vilka som än ligger bakom detta mord har haft tur ja. LW borde ha hittats bra mycket tidigare om hon nu har legat där hela tiden.
Menar du att brottet hade kunnat klaras upp om bara LW hade hittats tidigare? Du får gärna förklara hur du tänker.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-08 kl. 16:43.
Citera
2019-08-08, 17:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men hur skulle det vara om du kunde lära dig att uttrycka dig med en tydlighet som skulle minimera, helst omöjliggöra, feltolkningar eller missuppfattnigar?

Efterlyses: Stringens!
Mvh!
/Tråden

Alla borde skriva som JokerMannen.
Då är det aldrig någon tvekan om att det citerade man svarar på finns i en grå ruta.

JM gör ibland fatala stavfel som kan antyda att den inte är riktigt bekant med språket.
För exempel använder vi inte apostrof före genetiv s som i ENGELSKA som t.ex. i "ifrågavarande's"
ovan. Nu var det ju inte JM som skulle analyseras men....

JM lyckades iallafall få fram tider från skriklarmet från offentlig källa som det tycks.
Är det en offentlig uppgift vem som helst kan få fram?
Senast redigerad av PeterNoster 2019-08-08 kl. 17:48.
Citera
2019-08-08, 17:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Rosamund refererade till Schazz som är den enda, mig veterligen, som postat den informationen. Och detta med hänvisning till någon dom hade talat med någon som... ja du hör själv.

Informationen om SD:s trakasserier kommer ifrån flera håll och många olika postare i tråden. Att du väljer att tro på ovanstående och sedan vilt fäkta och försöka hota bort understående säger nog en hel del om din agenda. Trakasserierna gör inte SD per automatik till en mördare men däremot den mest trovärdiga kandidaten utan konkurrens för egen del.

Jag har inte outat någon. Bara pekat i vilken riktning de ligger.

Mitt förslag är att du går och lyssnar på lite Lundell i stället. Verkar vara musik i din smak.
Hade du varit uppmärksam hade du noterat att Schazz skrev att källan var sonen som pratat med både vänner och vuxna om dom anmälda handgripligheterna mellan sonen mamman.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-08 kl. 17:54.
Citera
2019-08-08, 19:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Alla borde skriva som JokerMannen.
Då är det aldrig någon tvekan om att det citerade man svarar på finns i en grå ruta.

JM gör ibland fatala stavfel som kan antyda att den inte är riktigt bekant med språket.
För exempel använder vi inte apostrof före genetiv s som i ENGELSKA som t.ex. i "ifrågavarande's"
ovan. Nu var det ju inte JM som skulle analyseras men....

JM lyckades iallafall få fram tider från skriklarmet från offentlig källa som det tycks.
Är det en offentlig uppgift vem som helst kan få fram?

Skriklarmets tid är en offentligt uppgift:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzArE/larmsamtalet-nattligt-skrik-nar-lena-forsvann

Citat:
Och det visar sig att SOS tog emot ett larmsamtal från bostadsområdet klockan 23.47.18 den 14 maj.

Samtalet varade i en halv minut – och handlade om skrik i natten.

Jag har ännu inte sett att JM skrivit någon fakta om detta fall som inte redan är känt för oss i tråden.
Citera
2019-08-08, 20:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
/../
Att PJ har kontakt med HD är nytt för mig i alla fall.

Att döma av HD's och SD's frekventa gemensamma burkletarturer och utlandsresor, så verkar HD numera ha förlåtit (eller åtminstone förlikat sig med) exmakens förmodade otrohetsaffär med LW.

Undrar hur PJ ställer sig till detta? Stöttar h*n HD i hennes beslut? Om det nu stämmer att de har/hade kontakt med varandra.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-08-08 kl. 20:26.
Citera
2019-08-08, 20:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Skriklarmets tid är en offentligt uppgift:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzArE/larmsamtalet-nattligt-skrik-nar-lena-forsvann

Jag har ännu inte sett att JM skrivit någon fakta om detta fall som inte redan är känt för oss i tråden.

Observandum, med "som det tycks" avses den skildring JM gjorde av att han väntade på post om detta.
Frågan gällde alltså om man som privatperson kan få ut dessa uppgifter direkt från källan?
Inte genom det uppenbara att läsa om det i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in