[quote=Strof|68330601]
Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Mycket utav dina personliga gissningar. Så länge du inte kan bygga upp det med något slags motivering och stöd ifrån verkligheten så är de dock svåra att ta på allvar efter allt skräp du försett tråden med.
Givetvis var det helt rätt att peka mot SD och ta upp dennes historia med brottsoffret. Därefter verkar inte utredningen haft anledning till att växla huvudspår. Kan ju faktiskt bli så att man direkt hittade rätt gärningsman.
Kan jag tolka ditt undvikande svar om att du upprepat skrivit om den mycket nogranna utredningen som att du tycker SD haft tur?
Herregud strof, du har nog fått det helt om bakfoten om du fått för dig att det är någon annan än den/du som anklagar någon för gärningen som har bevisbördan.
Om du funderar lite håller du säkert med mig om att vi bör vara glada att vi befinner oss i ett land befinner där den anklagade inte har att bevisa sin oskuld. Det är detta som som får mig att åter fråga dig om du har någon grund i anklagelserna om mycket grova trakasserier vs LW från SD?
Eftersom både brottsplats , brottsoffer samt tidpunkt och sannolik dödsorsak finns så är det så osannolikt att det gränsar till omöjlighet att SD som från dag ett (1) är misstänkt inte går att binda vid brottet.
Sannolikheten att det är en GM som gått under radarn är odiskutabelt större än att den i kriminella sammanhang helt novise SD skulle ha sån tur.
Misstänker att detta fall kommer gå till svensk kriminalhistoria tillsammans med tunnelseendet i utredningarna gällande Kaj Linna Thomas Quick etc etc
I Wesströms fall liksom i Linna och Qvickfallen kommer det finnas alltför många felande järnrumpor som har mycket mer att förlora än att vinna på om sanningen kommer fram.