2019-08-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det enda du vill verkar vara att få folk att avslöja detaljer för dig, vilka som vet vad osv, men tji får du

Ursäkta medimera, det är inte sant att PJ och HD hade kontakt på kvällen den 14, eller heller någon annan gång, förutom något irrelevant undantag, tex att HD ville logga cacher på sitt nya konto, cacher som hon själv aldrig varit i närheten av. Fusk, och det fick hon heller inte.

Jag skrev detta som en fälla åt JM och han klev rakt i den, han fabulerar och ljuger, han har ingen eller mycket litet kunskap.

Haha avslöjad, idiot. PJ har som ovan skrivits och förklarats inte haft kontakt med HD. Hoppas alla nu kan avfärda dig och inte ge dig den uppmärksamhet du desperat söker.

Vidare så NEJ, du kommer inte få uppgifter av mig i någon som helst fråga. Far och flyg nu ditt troll och bli till sten.

Fråga nummer 6: ) Hade PJ någon kontakt med Lena Wesström under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ?

Ps: Du har fortfarande 4 stycken frågor att svara på Ds.

Mvh/ @JokerManen
Citera
2019-08-08, 20:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Skriklarmets tid är en offentligt uppgift:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzArE/larmsamtalet-nattligt-skrik-nar-lena-forsvann

Jag har ännu inte sett att JM skrivit någon fakta om detta fall som inte redan är känt för oss i tråden.
Själva begreppet fakta verkar ha en högst oklar innebörd i just den här tråden. Vad det handlar om är väl att de här oraklen/polisaspiranterna (MV och JM) gör olika faktapåståenden, avsedda att uppfattas som sanna.

I vissa fall handlar det alltså om korrekta och redan kända uppgifter (som t.ex. här i ditt exempel om tiderna för det sk. skriklarmet), medan det i andra fall snarare är rykten och obekräftade uppgifter (som t.ex. det här om att någon skulle ha alibi, eller att någon skulle ha "stämt träff").

En viktig sak att tänka på här: Av de nya och relevanta uppgifter som olika användare har fört in i tråden, och som senare faktiskt har kunnat bekräftas, har de inte i något enda hittills känt fall kommit från just MV eller JM.

Senast redigerad av Draifos 2019-08-08 kl. 21:07.
Citera
2019-08-08, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Skriklarmets tid är en offentligt uppgift:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzArE/larmsamtalet-nattligt-skrik-nar-lena-forsvann

Jag har ännu inte sett att JM skrivit någon fakta om detta fall som inte redan är känt för oss i tråden.

Inom tråden finns olika förekommande inlägg gällande om hur lång själva gångsträckan är ifrån Hjärsta-kvinnan's dåvarande bostadsrätt och fram till den då aktuella brotts-platsen bakom bullerplanket.

Ett inlägg skrev, att det är 100 meter mellan bostadsrätten och fram till den då aktuella brottsplatsen.

En annan skrev, att det är 120 meter, den tredje skrev 150 meter, annan person skrev 200 meter, någon skrev att det är 122,71 meter, till och med finns det en medlem som skrivit att det endast är 60 meter ifrån bostadsrätten och fram till den då aktuella brottsplatsen.

Till observandum, är det detta enligt ovan skrivet som du @Netherworld accepterat som fakta ?

Jag @JokerMannen, har vid flera tillfällen deklarerat, att det är totalt 161 meter som gångsträcka från bostadsrätten och fram till den dåvarande brottsplatsen, däremot är gångsträckan mätt från Byalagsgatan 2 a och fram till den då aktuella brottsplatsen, totalt 105 meter.

Till nytt observandum, jag har själv och tillsammans med min kollega noggrant mätt upp denna gångsträckan inom Nya Hjärsta i Örebro Län, och den uppmätta gångsträckan, är helt överensstämmande med polisen's utredning.

Mvh/ Kurt Jokern Olsson, den obehaglige.
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-08 kl. 21:13.
Citera
2019-08-08, 20:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Att döma av HD's och SD's frekventa gemensamma burkletarturer och utlandsresor, så verkar HD numera ha förlåtit (eller åtminstone förlikat sig med) exmakens förmodade otrohetsaffär med LW.

Undrar hur PJ ställer sig till detta? Stöttar h*n HD i hennes beslut? Om det nu stämmer att de har/hade kontakt med varandra.
Verkade hon inte förlika sig med otrohetsaffären direkt efter att LW mördades?
Om jag minns rätt så började de redan då umgås väldigt ofta, och särskilt utan barnen.
Citera
2019-08-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Själva begreppet fakta verkar ha en högst oklar innebörd i just den här tråden. Vad det handlar om är väl att de här oraklen/polisaspiranterna (MV och JM) gör olika faktapåståenden, avsedda att uppfattas som sanna.

I vissa fall handlar det alltså om korrekta och redan kända uppgifter (som t.ex. här i ditt exempel om tiderna för det sk. skriklarmet), medan det i andra fall snarare är rykten och obekräftade uppgifter (som t.ex. det här om att någon skulle ha alibi, eller att någon skulle ha "stämt träff").

En viktig sak att tänka på här: Av de nya och relevanta uppgifter som olika användare har fört in i tråden, och som senare faktiskt har kunnat bekräftas, har de inte i något enda hittills känt fall kommit från just MV eller JM.

Till exempel: De två cykelflickorna.

Den uppgiften satte jag ut innan den blev offentlig, om du nu kan dra dig till minnes om vad du då skrev i ett av dina inlägg om just @JokerMannen.

Ps: Ovan bekräftades bland annat av medlemmen @Rosamund inom tråden Ds.
Citera
2019-08-08, 21:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Till exempel: De två cykelflickorna.

Den uppgiften satte jag ut innan den blev offentlig, om du nu kan dra dig till minnes om vad du då skrev i ett av dina inlägg om just @JokerMannen.

Ps: Ovan bekräftades bland annat av medlemmen @Rosamund inom tråden Ds.
Ja, ni säger att du "satte ut" uppgiften till användaren Rosamund i ett PM redan innan den publicerades i tidningen. Med all respekt för både dig och Rosamund, men för mig är det där bara en sk. tråduppgift.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-08 kl. 21:44.
Citera
2019-08-08, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här är det lilla barnet som dom klentänkts omhuldar. .
https://www.instagram.com/p/ByYF7BHhq7A/

Om jag får gissa så tippar jag på 90 kg och 185 lång.
Varför riktar du in dig på sonen?
Alla som tänker logiskt, vet att barn ibland bråkar med sina föräldrar, men hade sonen varit skyldig till mordet på sin egen mor, borde han inte drabbats av kraftig ångest alldeles med detsamma, tror du inte?
Citera
2019-08-08, 22:05
Medlem
Gokväll @Jokermannen
Jag ställde en fråga till dig 5/8 angående bevis som du skrev att det finns på att JG
vet vem som har mördat LW.
Vad är det för bevis ?
Tacksam för svar
Citera
2019-08-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fråga nummer 6: ) Hade PJ någon kontakt med Lena Wesström under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ?

Ps: Du har fortfarande 4 stycken frågor att svara på Ds.

Mvh/ @JokerManen

Varför hänger du ut PJ? Var vill du komma?
Citera
2019-08-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Observandum, med "som det tycks" avses den skildring JM gjorde av att han väntade på post om detta.
Frågan gällde alltså om man som privatperson kan få ut dessa uppgifter direkt från källan?
Inte genom det uppenbara att läsa om det i media.

Det är en uppgift om när larmsamtalet inkom till polisen. Själva källan (Dalaan) till skriket har själv varit aktiv/läser i tråden och även redogjort vederhäftigt och detaljerat om själva skriket och att samtalet ringdes när dom i bil var på väg till andra sidan på motorvägen. Själva observationen av skriket gjordes alltså minuter tidigare. Dom for till Byalagsvägen/Rättarevägen och lyssnade för att ev höra/se något.

OM polisen då reagerat hade läget med stor sannolikt tagit en annan utveckling.

Dom fick ringa polisen åter en gång och blev kallad till förhör lördag/söndag efter LW funnits.

Använd sökfunktionen, för exakta uppgifter.
Citera
2019-08-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tack för att du laddade upp bilden på en plats som man slipper ladda ned ifrån. De där hängena ser ut att vara i guld, mässing eller brons. Det finns en duktig guldsmed i Askersund vid namn C*rina www.facebook.com/guldsmedaskersund/ Jag tror som du att de kan vara specialtillverkade för LW och då blir följdtanken om de är beställda av henne, någon släkting eller kanske av MGM?

( Jag tycker fortfarande att JM borde förklara vad hen menar med sin tramslek )
Jag tänker såhär om JokerMannens diskussion om örhängena, att den som sett till att LW fått örhängena har gjort det, för att ha koll på henne, och en fundering kan vara så, att GM var den som såg till att hon fick dom? Har jag förstått det rätt att ett örhänge saknades?
Citera
2019-08-08, 22:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Jag tänker såhär om JokerMannens diskussion om örhängena, att den som sett till att LW fått örhängena har gjort det, för att ha koll på henne, och en fundering kan vara så, att GM var den som såg till att hon fick dom? Har jag förstått det rätt att ett örhänge saknades?
Ja, just det här med örhängena är lite skumt. Jag har inte hängt med riktigt, men här verkar ju 'JokerMannen' faktiskt ha tagit del av sekretessbelagda uppgifter som har läckt från polisutredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in