Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Tycker inte det står uttryckligen i artikeln att man har en matchning.
PL:s försvinnande var ganska omskrivet, och jag tycker det är väldigt osannolikt att han ska ha lyckats ta sig ut ur Sverige utan att det uppmärksammats av något vittne. Tycker också det är osannolikt att han dumpar sin packning innan han lämnar landet. I Belgien ska han då dessutom avlidit på en otillgänglig plats.
Antagligen är det så att man i Belgien hittat en kropp, tillhörande en man i ungefär samma ålder som PL. Då det inte finns någon rapporterad försvunnen i Belgien som stämmer överens med kroppen så har man vänt sig till Europol. Nu ska det undersökas om det är PL, mest för att kunna utesluta det.
Iofs så var det väl nylastade lastbilar som körde förbi där på vägen där han först ställde sin resväska intill något elskåp .Tänk om en lastbilschaffis erbjöd honom skjuts typ ner till Malmö eftersom denne skulle vidare sen över bron mot Danmark och ännu vidare med sin last ?
Men att denne lastbilschaffis inte var så trevlig som man kunnat tro utan efter en liten stund krävde av honom sin "
Fi-snobbenryggsäck " som chaffisen resolut slängde genom sitt lastbilsfönstret så att den hamnade där på andra sidan det dike som låg mellan vägen och ryggan ? För att bli av med all info om vem P var .
Sen vet man ju inte hur det gick sen ?
Kanske han inte lät P gå av där nära Malmö utan fortsatte över bron och vidare mot Belgien ?
(Spekulation)
IRL-OffTopick,men endå :
(Vet ju själv när jag hade varit hos en kompis till sena natta och hade min lilla svarta kattunge i famnen , och skulle knata hem ca 700 meter på en rak väg ,när just en polsk lastbilschaufför kom åkande på den öde vägen . Jag min idiot satte upp tummen för att få skjuss dessa meter för att komma hem fortare men istället frör att släppa av mig på den busshållsplats jag ropade till på! så körde han vidare ut mot en gammal grusväg som ligger intill ett industriområde . Han stannade vid en kulle fullt med högt gräs och gjorde närmanden ,men jag hoppade snabbt ut ut bilen (inte lätt att hoppa ner ur en lastbilshytt som är så långt upp från marken med det gjorde jag . Min lille katt ramlade ur famnen men jag sprang som bara den ,aldrig har hjärtat tickat så fort ,jag var livrädd ! Som tur var hade jag som barn bott i de där krokarna så jag visste en liten genväg ner till industriområdet ,en stig nerför kullen där ingen lastbil kan ta sig ,och medans han skulle ha tvingats backa ,vända och krångla snabbade jag mig fort som sjutton att springa vidare med andan i halsen ...mamma mia ,det var hemskt .
Som tur var kom jag till slut till civilisationen där jag bodde och allt gick väl ,men ack det är 50/50 det där med att lifta med lastbilar ...brrrr.
Dagen efter cyklade jag upp till stället där min stackars katt ramlade urt min famn ,når jag såg att ingen lastbil stod kvar så ropade jag på smulan ,och där var hon inunder en buske ,så glad jag blev att allt blev bra till slut .OFF-TOPIC ...men ville säga att sen dess försöker jag aldrig mer lifta med någon alls .Nope.)