2019-08-08, 11:49
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Som flera andra skriver så behöver man inte sakna respekten när man skriver här, trots att detta är Flashback så är det väl ändå vuxna människor som förmodligen beter sig helt annorlunda till vardags mot vad ni gör här.

Vem säger att sorg är rationellt och vem berättar för någon hur man måste sörja?

Försvinnandet Patrik blev stort och omskrivet och många har följt och även deltagit i sökandet och att det blev så stort är nog både på gott och ont.

Samtidigt som många kom med tips och eventuella observationer, satt andra människor och gjorde narr av familjen.

Det måste vara otroligt svårt och hjärtslitande att tampas med en stor sorg samtidigt som man måste försvara sin familj i alla konstiga uttalanden som görs.

Att stå och slitas mellan hopp och förtvivlan samtidigt som diskussionerna och påhoppen haglar kan fan inte vara lätt!

Jag förstår om man blir skeptisk mot människor, även de som försöker hjälpa, när människor kan agera så elakt som vissa har gjort.

En sorg har ingen mall, ett barn är alltid ens barn oavsett ålder, en förlust är ett trauma där ingen förutom de som genomgår det förstår hur allt känns just då.

Det här är ju en familj som ändå tvingas att fortsätta livet - en dag i taget, med arbeten, räkningar och en son till att ombesörja.

Ingen av oss kan ens föreställa oss det familjen går igenom! Saknad, sorg, hat och smutskastning.
Citera
2019-08-08, 12:50
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
@Livingmyownlife

Ingen har sagt att sorg måste vara rationell eller att man bör vara på ett speciellt sätt.
Däremot så kan det ju få konsekvenser om beteendet är annorlunda. Sörjande människor är inte heliga på något vis. Dom hamnar under utredningens ljus precis som alla andra och deras agerande får konsekvenser för hur allmänhet, vänner och utredare ser på dem. Så är det.

Och just i detta fall så är det en ganska stor skara människor, mer eller mindre anhöriga som har varit minst sagt udda människor. Jag kan inte minnas mig ett annat försvinnande som varit så omfattande och där så många idioter ploppat upp..
Inte ens Engla, Även om det ploppade upp ett gäng WT barn som föddes efter april 2008 som råkade få namnet Engla.

Men ni har rätt, jag behöver möjligen inte låta som jag gör, men det gör jag. För jag är oerhört irriterad över hur detta har gått till. Och över att närstående inte kopplat idioterna som höll på när det begav sig. Och nej, men behöver inte sakna respekten... Men jag Gör det. För den är borta pga den konstellation där bla föräldrarna ingick som kallade sig "hitta Patrik". Det blev en jävla soppa av allt.

@Yessyy
Ok.. Jag är respektlös. Vad har det med saken att göra? Det tar fortfarande inte bort det faktum att en unge kan ha en tatuering som föräldrarna inte vet om. Att tanten är så jävla bensäker på det är för mig en gåta. Tanken att dom vet exakt vad han gör och hur han är tycker jag är jävligt obehaglig. Han kan omöjligt ha en tatuering eller försvunnit på eget bevåg eller rätt och slätt tagit livet av sig. Gå du igenom allt materiell igen... så kommer du nog också rynka på pannan.

Jag har träffat två föräldrar i en liknande situation och läst åtskilliga intervjuer, men detta tar priset.
Och nej, jag är inte så här IRL, det är flashback. man kan vara anonym och släppa på alla spärrar. Jag är bara så sjukt trött på hur hela den här soppan fick fortgå så länge.

@Charlisangel
Aldrig sagt att han heter Patte. Jag kallade honom Patte... Mest för att jag visste att det skulle reta någon.

Du har rätt i det att förekommer osannolika saker. Men om man nu skall låta fantasin skena iväg, då är det okej om jag tror att HP gruppen var en sekt som låg bakom försvinnandet själva? Som har styckmördat honom, kokade honom i en gryta och åt upp kroppen?

Man kan ju liksom hålla det inom rimliga ramar. Man behöver ju inte skena iväg och ta i så man skiter på sig. Du säger ju emot dig själv, du skulle göra allt för att hitta ditt barn och samtidigt är deras beteende normalt. Det är ju just det dom inte har gjort. Och som jag skrev tidigare, jag håller med om att det inte kan finns en mall för hur man är när man sörjer. Men som jag skrev, oavsett om man är sörjande eller ej så får man räkna med att folk studerar ens beteende. Jag är dessutom inte ensam i detta. Nu menar inte jag att dom ligger bakom det, men det är lika sannolikt att pappan hämta upp patrik och var skit arg för att han klantade sig med tåget, mördade ungen och dumpade honom. Som att någon åker ut på en Ubåt och blir styckad, flyter till Belgien eller går under jorden i två år och dricker paraplydrinkar på Bahamas. Egentligen är då att familjen skulle haft ihjäl honom mer sannolikt än att han flyter till Belgien eller någon av dom andra "hitte på teorierna.." I Synnerhet när beteendet är annorlunda än liknande fall.

För att förtydliga, jag tror inte detta själv. Men det är ju jävligt skevt när ni svävar iväg i allsköns teorier och åberopar Kim Wall som något slags bevis för att allt är möjligt. Men sågar teorier som att familjen-annorlunda faktiskt är jävligt annorlunda, haft någon slags konstig kontroll på grabben och har beteende som påvisar stora kontrollbehov och uppfattningar om hur deras son var och levde.
Skall man tro på fantasi-teorier så far man faktiskt räkna med att folk spekulerar åt det "andra hållet" också. Klarar man inte av det kan man ju knipa och ägna sig åt sin egna skyddade verksamhet. Precis som HP gruppen gjorde.
Citera
2019-08-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Visst är det så... Men det är så mycket annat. En känsla man får också. Och jag vet att jag inte är ensam om det. Hela den här jävla resan med Hitta Patrik gruppen och allt skit är en soppa. Jag mins inte mycket och kommer inte på något exempel nu. Men det står verkligen inte rätt till där.. Vad jag förstod hade väl familjen en del styre i HP gruppen. Hur man kan låta folk hålla på som dom gjorde där är ju helt skevt. Hade man droppat deras drömmar om att han drack paraplydrinkar på Bahamas och faktiskt var död (som han är) så kanske man hade hittat kroppen i Hallsberg. Men det är ju försent nu... Alla jävla "patrik obsar" till höger och vänster lär ju ha ställt till en hel del. Idioter som åkte runt på olika resecentrum och knacka rygg på varenda blond kobent pojke dom kunde se. Det var en enda stor jävla cirkus som jag är övertygad om faktiskt försvårade arbetet. Medium och skit, gamla batikhäxor som hade drömmar, satt och fantiserade ihop helt skeva grejer... Jag har följt rapporteringen i många liknande fall och även haft stor inblick i några försvinnanden av denna typ. Men detta tar priset...

Hela händelseförloppet känns ju konstigt också. Om inte jag mins fel väntade man väl till flera andra tåg kommit innan man larmade honom försvunnen, gör man det om misstänker psykos? Hela psykos-grejen känns som en slags krystad efterhandskonstruktion för att folk skall göra just det som står på flyern. Och kärringarna skall få fortsätta drömma om att han sitter på nån medelhavs ö, oskuldsfull, vacker och lycklig, som i en suddig filmsekvens med solnedgång, bredvid en god vän hållandes hand. Någon slags Jonatan från bröderna lejonhjärta grej, som sitter där och blickar lyckligt ut över havet.
Dom hör säkert nån jävla harpa i bakgrunden också.

Och det senaste uttalandet stärker som sagt hela den känslan också. "hej vi har en DNA match... En ung man med tatuering" -"jävla skitpoliser, min fina goa Jonat.. menar patrik har inga sådana djävulsting minsan". Nu har ju tanten säkert rätt i att det inte är Patrik. Men hur fan kan hon veta det, han bor 50-60 mil bort och är en bit över 20 år. Snarare så ger det bara mer frågetecken om denna knepiga familj om dom nu vet exakt vad som finns på deras 24 åriga sons nakna kropp. Istället för att ta det chill, hoppas på ett avslut så får hon nån jävla hybris och skyller klimathotet på någon stackars snut i Hallsberg, bara för att kroppen har en tatuering? Även om DNAat tydligen kan vara fel i detta läge så är det ju så nära ett genombrott man kan komma i detta fall sedan väskorna hittades. Och kärringen skall börja klaga på snuten för att dom delger henne information om att det finns en delvis matchande DNA i Belgien? Ursäkta mig, sörjande eller ej... Men jävla idiotkärring.
Ja... jag vet. Jag är ond och kall.. Sörjande stackars mamma. Men Som sagt, det har gått över två år nu och dom beter sig jävligt märkligt. Vad hade hon sagt till Aftonskiten.se om dom inte delgav henne detta och efter 1,5 månad när arbetet är klart faktiskt konstaterar att det är Patrik, men höll käften om misstankarna, för att kroppen hade en jätte syndig tatuering? Hade det varit bättre då..

Nu vill jag dock minnas att det gjordes ett rätt gediget sökarbete kring området där åtminstone väskorna återfanns. Både MPS och FIKK gjorde stora sökinsatser, utan att finna något som helst spår. Jag håller med dig om att gruppen spårade ur rejält (full med totalt verklighetsfrånvända människor, minns någon som föreslog att man skulle spela hans favoritmusik i högtalare för att locka fram honom med mera, *suck*), men att skylla den på att Patrik inte är hittad känns lite väl hårt. Det är ju trots allt polisen som tar beslut om fortsatt sök.
Vad gäller föräldrarnas beteende så ser jag ingenting konstigt. De har kanske varit mer villiga att prata med media än vad anhöriga i andra fall kanske har varit, och det kanske sticker ut lite. Men det är en familj i sorg och chock (iallafall till en början, kanske fortfarande) och som antagligen fortfarande lever i förnekelse. Att de då kanske dessutom beter sig lite irrationellt är inget konstigt.
Citera
2019-08-08, 12:55
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Jag har läst lite om att psykos har nämnts i tråden. Jag vet inte exakt hur det låg till men jag har noterat att kunskapen om psykisk ohälsa i regel verkar ganska låg bland folk och de kanske inte vet hur de ska agera om en anhörig insjuknar eller vilken hjälp man kan få.
Detta mot bakgrund av detta fallet men även flickan i Madagaskar som verkade ha fått en akut psykos och hoppat ut från ett flygplan.
Jag förstår absolut att man som anhörig gör sitt allra bästa och vill väl, men ibland blir det tokigt.

Jag arbetar sedan flera år inom psykiatrin och jag skulle aldrig råda någon att försöka få en person med akut psykos att själv ta sig från punkt A till B. Då är det bättre om man försöker få personen att snabbt söka vård på den närmaste akutpsykiatriska mottagningen. Det spelar ingen roll vart man bor, man kan få hjälp även i en annan del av landet. Om psykiatrin senare bestämmer sig för att transportera patienten till hemsektorn så kommer personal från psykiatrin att följa med. Patienten kommer alltså att vara i trygga händer, vi är vana vid att ”brottas” med patienter som försöker skada sig själva för att skydda dem, vi har sett det mesta och gör vårt yttersta för att rädda liv.
Det går även att söka vård utomlands och senare få hjälp av psykiatrin med transport hem. Vill personen inte självmant söka vård kan man ringa 112 om det finns en fara eller så skulle jag nog hellre försöka ta mig till den anhöriga så snabbt som möjligt än att den ska ge sig ut på en resa ensam.

Jag vet absolut inte allt om det aktuella fallet och jag är övertygad om att anhöriga gjort sitt allra bästa. Jag vill inte skuldbelägga någon, bara bringa lite klarhet i att hjälp finns att få, om någon som läser detta kanske kan ha nytta av informationen i framtiden. Försök alltså inte få en akut psykotisk person att själv genomföra en resa ensam, personen är inte i skick att ta vara på sig själv och behöver akut vård.
Citera
2019-08-08, 13:03
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Jag har läst lite om att psykos har nämnts i tråden. Jag vet inte exakt hur det låg till men jag har noterat att kunskapen om psykisk ohälsa i regel verkar ganska låg bland folk och de kanske inte vet hur de ska agera om en anhörig insjuknar eller vilken hjälp man kan få.
Detta mot bakgrund av detta fallet men även flickan i Madagaskar som verkade ha fått en akut psykos och hoppat ut från ett flygplan.
Jag förstår absolut att man som anhörig gör sitt allra bästa och vill väl, men ibland blir det tokigt.

Jag arbetar sedan flera år inom psykiatrin och jag skulle aldrig råda någon att försöka få en person med akut psykos att själv ta sig från punkt A till B. Då är det bättre om man försöker få personen att snabbt söka vård på den närmaste akutpsykiatriska mottagningen. Det spelar ingen roll vart man bor, man kan få hjälp även i en annan del av landet. Om psykiatrin senare bestämmer sig för att transportera patienten till hemsektorn så kommer personal från psykiatrin att följa med. Patienten kommer alltså att vara i trygga händer, vi är vana vid att ”brottas” med patienter som försöker skada sig själva för att skydda dem, vi har sett det mesta och gör vårt yttersta för att rädda liv.
Det går även att söka vård utomlands och senare få hjälp av psykiatrin med transport hem. Vill personen inte självmant söka vård kan man ringa 112 om det finns en fara eller så skulle jag nog hellre försöka ta mig till den anhöriga så snabbt som möjligt än att den ska ge sig ut på en resa ensam.

Jag vet absolut inte allt om det aktuella fallet och jag är övertygad om att anhöriga gjort sitt allra bästa. Jag vill inte skuldbelägga någon, bara bringa lite klarhet i att hjälp finns att få, om någon som läser detta kanske kan ha nytta av informationen i framtiden. Försök alltså inte få en akut psykotisk person att själv genomföra en resa ensam, personen är inte i skick att ta vara på sig själv och behöver akut vård.

När Patrik reste så var han deppig och skulle åka hem till familjen för att få stöd och hjälp men även avkoppling.

EFTER försvinnandet så kom funderingen om han kunde ha fått en psykos.
Citera
2019-08-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez

Min uppfattning är (detta är bara antagande) att man har tolkat psykosen som en orsak till hans försvinnande. Alltså inte att man har trott att han har en psykos när han sätter sig på tåget.
Vilket för mig är helt taget ur luften för att hitta en orsak till att han försvinner. Vilket iof är helt normalt...

Det enda man hade att gå på var att han försvann från tåget, gåendes på perrongen. Tillsynes normalt. Jag vill också minnas att man hävdade psykos även innan väskorna påträffades. Men jag kan minnas fel.. Vilket jag tycker är mycket underligt. Det fick i alla fall mig att tolka "psykosen teorin" som ett tecken på att dom mycket väl visste att han gett sig av frivilligt från tåget. Kanske i någon slags "into the wild" romantik. Vad vet jag. Och då har hela grejen med psykossnack och skit bara försvårat för killen att komma tillbaka.
Citera
2019-08-08, 13:31
Medlem
Citat:
Min uppfattning är (detta är bara antagande) att man har tolkat psykosen som en orsak till hans försvinnande. Alltså inte att man har trott att han har en psykos när han sätter sig på tåget.
Vilket för mig är helt taget ur luften för att hitta en orsak till att han försvinner. Vilket iof är helt normalt...

Det enda man hade att gå på var att han försvann från tåget, gåendes på perrongen. Tillsynes normalt. Jag vill också minnas att man hävdade psykos även innan väskorna påträffades. Men jag kan minnas fel.. Vilket jag tycker är mycket underligt. Det fick i alla fall mig att tolka "psykosen teorin" som ett tecken på att dom mycket väl visste att han gett sig av frivilligt från tåget. Kanske i någon slags "into the wild" romantik. Vad vet jag. Och då har hela grejen med psykossnack och skit bara försvårat för killen att komma tillbaka.

försvårat hurdå - menar du att han skulle ha velat ge sig till känna men att han läste i media om att han skulle kunnat ha råkat ut för en psykos och att han därför bestämde sig för att av ren skam forsätta hålla sig (frivilligt) undan?
Citera
2019-08-08, 17:35
Medlem
Citat:

Fast om jag uppfattat rätt när jag följt med i fallet så har vänner till Patrik samt skolpersonal uppmärksammat att Patrik inte mådde bra före resan hem till föräldrarna. Att sedan föräldrarna spekulerat i om depressionen övergått i en psykos med tanke på vad de uppfattat som ett förvirrat och ologiskt beteende och försvinnande, är väl inte konstigt? Såklart att man söker en förklaring. Inte så långsökt heller då psykiskt sjukdom ofta debuterar i den åldern hos redan sköra individer. Om man nu överhuvudtaget ska tycka till eller spekulera kring vad som hänt så kan jag se två scenarier. Det ena är en impulshandling i form av självmord, där platsen valts på ett sådant sätt att det varit svårt att finna kroppen, och tiden har utplånat spåren. Det andra är en lika impulsartad handling att fly planlöst i ett förvirrat och möjligen psykotiskt tillstånd. Att Patrik liftat och faktiskt till slut hamnat i ett annat land. han kan där ha hållit sig levande kortare eller längre tid genom att hänga med andra hemlösa och fått tillfälligt mat eller tak över huvudet. Ska mycket till för att människor ska uppmärksamma en ung kille med alldagligt utseende bland andra hemlösa som kanske blir mer och mer sliten och olik sig dag för dag. Troligen har "Patrik-fallet" inte alls uppmärksammats utomlands. Jag tycker inte att "Belgien-teorin" är omöjlig eller orimlig alls, men tycker att det första alternativet är mest troligt. Att han skulle leva i välmåga någonstans och frivilligt hålla sig undan sina anhöriga, ser jag däremot som väldigt osannolikt. Hoppas att vi någon gång får klarhet, särskilt för de anhöriga förstås :-(
Citera
2019-08-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
försvårat hurdå - menar du att han skulle ha velat ge sig till känna men att han läste i media om att han skulle kunnat ha råkat ut för en psykos och att han därför bestämde sig för att av ren skam forsätta hålla sig (frivilligt) undan?
Något åt det hållet. Om min hypotes ang orsak och vad som hänt stämmer, så är det inte alls osannolikt att det skulle vara så. Men jag vet förstås inte...
Jag talar väl mer för hur jag själv tänker. Om jag är runt 20 och har överbeskyddande prettoföräldrar (min hypotes), Lever med prestationsångest och en vacker dag... Lyssnandes på "i want to break free" får nog efter morsan gnäll i telefon. Dumpar all skit och vandrar ut en vacker dag i maj, Påverkad av mainstream media. Ser sedan hur djungeltrumman har dragit igång med snutar och att man skall försiktigt följa efter mig och ringa polisen för jag minas har en psykos. Ja, det skulle i mitt fall då vara extremt svårt att komma tillbaka. Från att vara i en helt normal fas i den situationen till att bli riksetta med psykos. Hade man inte psykos innan lär man väl få det då. Fruktansvärt konstigt beteende. Jag har då aldrig varit med om något liknande i ett försvinnande, så personligt. Som ett påhopp... Har du det?
Citera
2019-08-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleibiza
Fast om jag uppfattat rätt när jag följt med i fallet så har vänner till Patrik samt skolpersonal uppmärksammat att Patrik inte mådde bra före resan hem till föräldrarna. Att sedan föräldrarna spekulerat i om depressionen övergått i en psykos med tanke på vad de uppfattat som ett förvirrat och ologiskt beteende och försvinnande, är väl inte konstigt? Såklart att man söker en förklaring. Inte så långsökt heller då psykiskt sjukdom ofta debuterar i den åldern hos redan sköra individer. Om man nu överhuvudtaget ska tycka till eller spekulera kring vad som hänt så kan jag se två scenarier. Det ena är en impulshandling i form av självmord, där platsen valts på ett sådant sätt att det varit svårt att finna kroppen, och tiden har utplånat spåren. Det andra är en lika impulsartad handling att fly planlöst i ett förvirrat och möjligen psykotiskt tillstånd. Att Patrik liftat och faktiskt till slut hamnat i ett annat land. han kan där ha hållit sig levande kortare eller längre tid genom att hänga med andra hemlösa och fått tillfälligt mat eller tak över huvudet. Ska mycket till för att människor ska uppmärksamma en ung kille med alldagligt utseende bland andra hemlösa som kanske blir mer och mer sliten och olik sig dag för dag. Troligen har "Patrik-fallet" inte alls uppmärksammats utomlands. Jag tycker inte att "Belgien-teorin" är omöjlig eller orimlig alls, men tycker att det första alternativet är mest troligt. Att han skulle leva i välmåga någonstans och frivilligt hålla sig undan sina anhöriga, ser jag däremot som väldigt osannolikt. Hoppas att vi någon gång får klarhet, särskilt för de anhöriga förstås :-(
Om det finns bevis för det så absolut, men det gjorde det ju inte nu. Snarare var det väl mycket som tydde på att han agerade normalt. Vittnet på tåget och filmen. "han mådde dåligt" känns knappast som ett vettigt argument för att slå på stora trumman och rikstäckande påstå att sonen nog har en psykos. Tycker det känns jävligt dumt... I synnerhet om han inte har det, som sagt. Pappan medger ju till och med senare att han faktiskt misstänker just detta själv... Att han tagit en break från allt.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889764-patrik-forsvunnen-hallsberg-pappa-jorgen-kritik-polisen

Får jag gissa fritt och kränka folk så kan man gissa sig till att man krystar fram saker i desperation för att öka på söket. Och vilka är dom att bedöma om sonen fått en psykos?

"– Rent generellt i det här ärendet cirkulerar det mycket rykten. Det kommer så oerhört mycket tips som, om jag ska vara snäll, baseras på att man tror saker. Om jag ska vara cynisk tror jag att man hittar på saker. För det kommer in så fantastiskt många tips som är nästan så dumma att de trotsar mänsklig beskrivning, berättar Joakim Jansson, förundersökningsledare i Hallsberg, för Nyheter24."

Nu menar jag inte att han syftar på Psykossnacket... Men hela Hitta Patrik sekten ligger ju till grund för denna utgång. Denna sekt som pappan hyllar i artikeln... DÄRFÖR anser jag att hela cirkusen ligger till grund för missade observationer som kunnat varit riktiga och fokus från vad som är sannolikt har hamnat i dunkel medans fantasierna har fått härja fritt.
Senast redigerad av AlkoholiseradArab 2019-08-08 kl. 19:45.
Citera
2019-08-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tycker inte det står uttryckligen i artikeln att man har en matchning.

PL:s försvinnande var ganska omskrivet, och jag tycker det är väldigt osannolikt att han ska ha lyckats ta sig ut ur Sverige utan att det uppmärksammats av något vittne. Tycker också det är osannolikt att han dumpar sin packning innan han lämnar landet. I Belgien ska han då dessutom avlidit på en otillgänglig plats.

Antagligen är det så att man i Belgien hittat en kropp, tillhörande en man i ungefär samma ålder som PL. Då det inte finns någon rapporterad försvunnen i Belgien som stämmer överens med kroppen så har man vänt sig till Europol. Nu ska det undersökas om det är PL, mest för att kunna utesluta det.

Iofs så var det väl nylastade lastbilar som körde förbi där på vägen där han först ställde sin resväska intill något elskåp .Tänk om en lastbilschaffis erbjöd honom skjuts typ ner till Malmö eftersom denne skulle vidare sen över bron mot Danmark och ännu vidare med sin last ?
Men att denne lastbilschaffis inte var så trevlig som man kunnat tro utan efter en liten stund krävde av honom sin "
Fi-snobbenryggsäck " som chaffisen resolut slängde genom sitt lastbilsfönstret så att den hamnade där på andra sidan det dike som låg mellan vägen och ryggan ? För att bli av med all info om vem P var .
Sen vet man ju inte hur det gick sen ?
Kanske han inte lät P gå av där nära Malmö utan fortsatte över bron och vidare mot Belgien ?
(Spekulation)

IRL-OffTopick,men endå :
(Vet ju själv när jag hade varit hos en kompis till sena natta och hade min lilla svarta kattunge i famnen , och skulle knata hem ca 700 meter på en rak väg ,när just en polsk lastbilschaufför kom åkande på den öde vägen . Jag min idiot satte upp tummen för att få skjuss dessa meter för att komma hem fortare men istället frör att släppa av mig på den busshållsplats jag ropade till på! så körde han vidare ut mot en gammal grusväg som ligger intill ett industriområde . Han stannade vid en kulle fullt med högt gräs och gjorde närmanden ,men jag hoppade snabbt ut ut bilen (inte lätt att hoppa ner ur en lastbilshytt som är så långt upp från marken med det gjorde jag . Min lille katt ramlade ur famnen men jag sprang som bara den ,aldrig har hjärtat tickat så fort ,jag var livrädd ! Som tur var hade jag som barn bott i de där krokarna så jag visste en liten genväg ner till industriområdet ,en stig nerför kullen där ingen lastbil kan ta sig ,och medans han skulle ha tvingats backa ,vända och krångla snabbade jag mig fort som sjutton att springa vidare med andan i halsen ...mamma mia ,det var hemskt .
Som tur var kom jag till slut till civilisationen där jag bodde och allt gick väl ,men ack det är 50/50 det där med att lifta med lastbilar ...brrrr.

Dagen efter cyklade jag upp till stället där min stackars katt ramlade urt min famn ,når jag såg att ingen lastbil stod kvar så ropade jag på smulan ,och där var hon inunder en buske ,så glad jag blev att allt blev bra till slut .OFF-TOPIC ...men ville säga att sen dess försöker jag aldrig mer lifta med någon alls .Nope.)
Senast redigerad av evaveva 2019-08-08 kl. 20:54.
Citera
2019-08-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Iofs så var det väl nylastade lastbilar som körde förbi där på vägen där han först ställde sin resväska intill något elskåp .Tänk om en lastbilschaffis erbjöd honom skjuts typ ner till Malmö eftersom denne skulle vidare sen över bron mot Danmark och ännu vidare med sin last ?
Men att denne lastbilschaffis inte var så trevlig som man kunnat tro utan efter en liten stund krävde av honom sin "
Fi-snobbenryggsäck " som chaffisen resolut slängde genom lastbilsfönstret så att en hamnade där på andra sidan det dike som låg mellan vägen och ryggan ? För att bli av med all info om vem P var .
Sen vet man ju inte hur det gick sen ?
Kanske han inte lät P gå av där nära Malmö utan fortsatte över bron och vidare mot Belgien ?

(Spekulation)
Nähä? Jag som blev helt övertygad om att det var exakt så det hade gått till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in