Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Ja men det är något som är väldigt konstigt. Varför larmade han? Om han nu hade planer på att göra om det så hade han väl försökt att komma undan och det hade han nog haft goda chanser att göra.
Därför tror jag själv mer på att han faktiskt var ute efter att döda BO. När han larmade var han nog ganska säker på att BO inte skulle överleva. Han hade gjort det han skulle och då kunde han lika bra erkänna. En lustmördare / psykopat borde inte erkänt utan velat uppleva kicken fler gånger.
Låter logiskt. Trots att jag inte är helt säker på ifall man kan lita på "logiken" i sådana här fall..
Han kanske insåg att han skulle åka dit i vilket fall som helst. Han och BO hade ju blivit sedda av flera personer när de cyklade tillsammans under 4h:s tid innan dådet. Han visste att polisen skulle kontakta honom och han skulle vara tvungen att ljuga både för sina anhöriga, BO:s anhöriga och polisen - och sen ändå troligtvis åka fast.
Undrar hur fort föräldrarna blev informerade? Kan inte ens föreställa mig hur man själv skulle reagera om polisen kontaktade en för att meddela något liknande (=att ens barn har mördat sin kompis).
Själv tänker jag också på hur i hela världen MGM:s släktingar kan exempelvis informera MGM:s kusiner vad som har hänt honom. Varför kan de inte längre träffas på ett bra tag?
BO:s släktingar kan ju gå ut med allt detta offentligt, men knappast MGM:s släktigar. Tiden stannar. Så himla många människor som drabbas även indirekt.