2019-08-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Bög?

Han kanske var kär i personen han mördade? Berättade sina känslor för honom, men blev avvisad för hans kompis inte var bög? Att det inte skulle komma ut, som motiv.
Tror nog mer att det bara var tillfällig ilska som kom ut fel, kanske tack vare t.ex någon bakomliggande psykisk sjukdom eller annan störning. Ett bra exempel är den där mördaren som också bodde i Sollentuna har jag för mig som mördade den där tjejen och gömde henne under en gren. Kommer dock inte ihåg vad han eller hon hette. Men killen som mördade var iaf runt 17 han med.
Citera
2019-08-07, 19:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Fungerar inte så i Sverige. Maxstraffet är 4 år sluten ungdomsvård. Kanske mer om det blir sluten rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Jag tänkte på såna som t.ex Eklund. Han kommer aldrig släppas ut före 80 års ålder. En mycket farlig människa.
Citera
2019-08-07, 19:30
Medlem
Die.young.4evers avatar
Citat:
Bög?

Han kanske var kär i personen han mördade? Berättade sina känslor för honom, men blev avvisad för hans kompis inte var bög? Att det inte skulle komma ut, som motiv.
Tror det oxå! Pride veckan sjöng på dom sista dagarna. Å han blev avvisad när dom var där inne. Då lackar han och bestämmer sig för att slå en yxa i huvudet på han
Senast redigerad av Die.young.4ever 2019-08-07 kl. 19:33.
Citera
2019-08-07, 19:30
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tänkte på såna som t.ex Eklund. Han kommer aldrig släppas ut före 80 års ålder. En mycket farlig människa.

Han kommer inte ut heller tror jag. Dock gäller det inte för 16 åringar
Citera
2019-08-07, 19:36
Medlem
SilentAssassins avatar
Citat:
Bög?

Om du var BO, och GM öppet visat känslor för dig som du avvisat, skulle du då en tid senare följa med GM frivilligt ut i mörkret till en avsides plats där vad som helst kan hända (misshandel/våldtäkt/mord)?

Köper inte bögvinkeln för fem öre.
Citera
2019-08-07, 20:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Låter inte orimligt.
Men hur ska utredarna och advokaterna och inte minst JL ta sig an motivfrågan nu?
Har han mördat PP för att dölja något han upplever absolut inte fick komma ut, blir det ju väldigt svårt att nu gå ut med motivet offentligt i media.
Står JL kvar i en homosex-garderob som PP tyckte han kunde komma ut ur, vill JL naturligtvis på liv och död inte heller berätta om det idag.

Kommer FUP att bli så pass hemligstämplad med hänvisning till ålder att JLs motiv inte blir offentligt?

Nej, den blir inte hemligstämplad. Jag har kollat andra trådar med mördare i den åldern och då har FUP:en varit offentlig.
Citera
2019-08-07, 20:05
Medlem
Citat:
Tonåringen i Sollentuna ”kände för att döda någon” efter att ha kollat på mordfilmer.

Han ringde först en vän, hans första tilltänkta offer, utan att få tag på honom.

Därefter kontaktade han 16-åriga Peter Plax, som svarade på mobilsamtalet.

https://www.aftonbladet.se/a/kJenpa
Citera
2019-08-07, 20:07
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentAssassin
Om du var BO, och GM öppet visat känslor för dig som du avvisat, skulle du då en tid senare följa med GM frivilligt ut i mörkret till en avsides plats där vad som helst kan hända (misshandel/våldtäkt/mord)?

Köper inte bögvinkeln för fem öre.

Det är fullt teoretiskt möjligt, om de har en lång vänskap och JL - enligt detta scenario - accepterade och inte verkade ta åt sig.

Men om motivet bakom skulle vara homosexualitet, så ser jag det som mer sannolikt att det i såfall skulle handla om att JL - i detta scenario - skulle äcklas av sina egna känslor, och därför vilja radera bort PP.

Men motivet är inte fastslaget, och kanske får vi aldrig veta. Ganska många som numera anger att de vill veta hur det känns att mörda någon - som JL gjort, och det är ett riktigt sjukdomstecken för vårt samhälle. En rejäl empatistörning, som sprider sig.
Citera
2019-08-07, 20:08
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJenpa/uppgifter-tonaringen-planerade-forst-att-doda-en-annan-van

Ojoj, se på fan. BO var alltså slumpmässigt utvald. En vek liten jävel som blivit påverkad utav att kolla på mord på nätet.
Citera
2019-08-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
https://www.aftonbladet.se/a/kJenpa
Slumpmässigt att det blev Peter då en annan kompis inte svarade på uppringningen. Den vännen som har missat samtal vid den tiden, tackar nog sin lyckliga stjärna att han inte svarade på samtalet. Tänk att ens liv kan handla om att man svarar på ett mobilsamtal. Ruggigt.
Citera
2019-08-07, 20:09
Medlem
Citat:
Bög?

Det har tidigare kommit fram att PP är homosexuell, enligt kollega till PPs far. Han kan ju i och för sig ändå blivit avvisad, men jag tror i så fall mer på att PP hade känslor som JL blev upprörd över / äcklad av alternativt att JL också hade känslor han skämdes för.
Citera
2019-08-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den vännen som har missat samtal vid den tiden, tackar nog sin lyckliga stjärna att han inte svarade på samtalet. Tänk att ens liv kan handla om att man svarar på ett mobilsamtal. Ruggigt.

Vem vet, denna Peter Plax hade kanske varit i livet idag om den första han ringde hade svarat och följt med? Han kanske hade kunnat ge Jack en Kung Fu spark på bögbollarna så att Jack inte kunnat fullbordat sina sjuka begär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in