2019-08-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monotyp
....
Du är antagligen en vuxen person med mer liv bakom dig än framför dig. Trodde ärligt talat att du hade så mycket insikt att du förstod att en 16-åring som inte är färdigutvecklad vuxen ännu säkert är 100 ggr mer påverkbar än du.

Det är pga sånt här jag kommer göra mitt allra bästa för att övervaka ALLT mina barn sysslar med på sina datorer. Installera spionprogram etc. Vad de gör hos kompisar är svårare att se men då är de i en social miljö och surfar knappast in på pedo-sajter mm.

Själv hade jag inte en tanke på att fantisera om incest när jag av en slump hittade ett forum online och snart låtsades vara förälder eller syskon. Nu, två decennier senare, har jag ibland lite tvångstankar om sånt. Man ska akta sig för vad man lägger ögonen på, särskilt i sin ungdom. Och är det även sexuellt motiverat så sätter sig associationerna i instinktshjärnan. Då har det blivit en del av din sexualitet.
Att man är påverkbar i den åldern är vi väldigt ense om. Men från det till att begå mord för att man vill "känna hur det är" att mörda - dit är steget väldigt långt kan jag tycka. Det finns massor av 16-åringar som ser på olämpligt material, men de blir inte så ofta vare sig pedofiler eller mördare. Och det är just DET jag tycker är konstigt med den här J(a)ck. Varför gick han så långt? Varför riskerar han hela sitt sociala liv, sin framtid och allt enbart för att känna hur det är att mörda? Jag tror inte att en 16-åring inte har konsekvenstänk. En 2-åring har det inte - men 16-åringar har det.
Citera
2019-08-10, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att man är påverkbar i den åldern är vi väldigt ense om. Men från det till att begå mord för att man vill "känna hur det är" att mörda - dit är steget väldigt långt kan jag tycka. Det finns massor av 16-åringar som ser på olämpligt material, men de blir inte så ofta vare sig pedofiler eller mördare. Och det är just DET jag tycker är konstigt med den här J(a)ck. Varför gick han så långt? Varför riskerar han hela sitt sociala liv, sin framtid och allt enbart för att känna hur det är att mörda? Jag tror inte att en 16-åring inte har konsekvenstänk. En 2-åring har det inte - men 16-åringar har det.

Med andra ord har du lika lite insikt som jag misstänkte. Fattar inte vad du har här att göra, och låtsas vara nån lärd varelse.

Och att du hade mage att bevittna en massa mord online, utan att bli tvungen att stänga av pga illamående, gör att du inte är en människa man vill ha i sin umgängeskrets direkt.

Nu tror jag visserligen att JL har en känslomässig störning, i spektrat autism. Kanske Asperger. För även när jag gör sånt som strider mot mitt samvete, t ex fantiserar om nån betydligt yngre, eller har tankar på att lura folk för egen vinnings skull, då vet jag att det jag gör är fel och det pågår en inre konflikt där ena sidan försöker rättfärdiga det onda medan den andra står stadigt och säger stopp.

(Inb4 att nån kallar mig pedofil. Du har själv tittat extra när nån i början av puberteten haft en schysst rumpa eller dylikt, så hoppa ner från ditt arabiska fullblod. Det är knappast nåt man kan styra över. Vad man sedan gör med sin sexuella drift är en annan sak. Och med sexuell drift menar jag inte pedofili, utan helt enkelt att vissa visuella markörer triggar ens könsdrift.)
Senast redigerad av monotyp 2019-08-10 kl. 14:08.
Citera
2019-08-10, 14:28
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Där har vi nog en faktor i dramat: om båda jobbar heltid och pendlar så är föräldrarna borta minst 10h varje dag, sannolikt mer. Det förklarar såklart inte allt, men kanske hade han kunnat fångas upp tidigare med ett annat familjeupplägg...
Varför läser du inte tråden. Pappan jobbar på mörbyskolan och således ett stenkast från bostaden. Full tid lärare är 35 timmar i skolan per vecka.
Citera
2019-08-10, 14:30
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1BwWP/den-vidrigaste-filmen-som-finns

Det finns mycket vidriga filmer. SE INTE filmen som journalisten pratar om. Den är vidrig och det mest vidriga är att det troligen är äkta snuff.

SÅNT har denna kille tittat på OCH inspirerats av. Jag tror även Games of Thrones har gett en del inspiration till yngre. Han kommer aldrig bli "normal" efter det.

Normala vuxna mogna människor får en "släng ptsd" av den typen av filmer, men blir inte sugna/inspirerade på något sätt. De reagerar ungefär som journalisten beskriver.

Dock är jag övertygad om denna kille blev inspirerad och besatt och att han dolde det väl, döljer det väl och kommer att kunna dölja det väl.

Jag tror han ville testa om det gick att hugga någon i två delar. Tror verktygslådan innehöll skruvmejsel spikpistol skruvdragare borr hammare.

Tror att han liksom Gyll*nsvan har dessa tankar utan att det märks. Därför är han "vårdkrävande" och kommer behöva experter kring sig men kommer inte dömas till rättspsyk då han inte lider av den typ av vaneföreställningar som krävs.
Citera
2019-08-10, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Varför läser du inte tråden. Pappan jobbar på mörbyskolan och således ett stenkast från bostaden. Full tid lärare är 35 timmar i skolan per vecka.
Mamman var också lärare. Så de hade en hel del fritid och lov.
Citera
2019-08-10, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1BwWP/den-vidrigaste-filmen-som-finns

Jag tror han ville testa om det gick att hugga någon i två delar. Tror verktygslådan innehöll skruvmejsel spikpistol skruvdragare borr hammare.

.

Rätt så mycket att cykla runt med i flera timmar före dådet hmm..
Citera
2019-08-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-snabb
Rätt så mycket att cykla runt med i flera timmar före dådet hmm..

Inte säkert att han tog med sig allt detta. Men han har troligen köpt det. Att bara ha en yxa i en verktygslåda är rätt anmärkningsvärt också.

Undrar om han hade en låda på cykeln eller en ryggsäck med handduk överst? eller en sportbag med handduk överst?
Det borde väl vittnen kunna tala om.
Citera
2019-08-10, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Inte säkert att han tog med sig allt detta. Men han har troligen köpt det. Att bara ha en yxa i en verktygslåda är rätt anmärkningsvärt också.

Undrar om han hade en låda på cykeln eller en ryggsäck med handduk överst? eller en sportbag med handduk överst?
Det borde väl vittnen kunna tala om.
I media talade man om en väska, där även yxan återfanns. Så tydligen hade Peter mördats, och därefter hade J(a)ck prydligt lagt ner yxan i väskan igen. Sen kan ju media ha fel, kan ju ha varit en ryggsäck. Fan vet.
Citera
2019-08-10, 14:50
Medlem
Eftersom han verkade gilla snuff så kan jag inte låta bli att undra om han även filmade allt..
Citera
2019-08-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essienn
Eftersom han verkade gilla snuff så kan jag inte låta bli att undra om han även filmade allt..

beroende på yxa så tror jag det kan vara svårt att filma samtidigt, yxor väger väl ändå lite oavsett hur liten eller stor den är plus att man ska få till ett bra slag måste man nog ha båda händerna med
Citera
2019-08-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essienn

En grej när det gäller det här spåret är att jag inte har hört några sådana uppgifter från officiellt håll. Inget substantiellt utan bara något rykte. Precis som här faktiskt..
Citera
2019-08-10, 15:30
Medlem
https://www.dn.se/sthlm/peter-16-misstanks-ha-mordats-av-sin-van-familjen-berattar-om-sorgen/

PPs pappa i DN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in