2019-08-07, 04:46
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uzi916
utseende mässigt, tror att ens första känsla är att han är någon man håller sig borta ifrån.

man får en olustig känsla

ögonen och hans blick.

inte för att han ser farlig ut, som en blatte i en mörk gränd,

denna vitlök, utger en känsla att han skulle] är ej den skarpaste kniven i lådan ( Har man fingertopp känsla, och är en människo kännare läser man av det) med tanke på polisens stress, av olika anledningar tror jag att man mest la tid o enegergi på deras utsagor ist för att läsa av deras persona utöver ifall dom var stressade under förhöret eller lugna, ljög tänkte eller ej osv osv

ser ganska ofräsch ut

lite vit trash aktig ut

sen kanske han inte bodde i området.

kanske har polisen letat helt fel?

kanske gick han in i porten i centrum för att gömma sig från polisen?

kanske satt han och track i trapphuset på trappan

Kanske begav han sig hemmåt när polisen och folk sammlades

Vem skulle misstänka han där o då?

Han passar in mer som en malmslätt bo

passar inte riktigt in i området

Kanske har en flickvän också hon med psykiska besvär likt honom

lite udda av sig, inte stort socialt kontaktnät

hade han bott i området speciellt 04, kände dom flesta till sinna grannar, ska man mörda nån i sin ort? eller rör mig sig vidare, speciellt om det inte ligger an anledning till

dom flesta med psykiska besvär, begår inte brott i sina egna områden.

" man skiter inte där man äter"

Jag är rädd att polisen enbart fokuserar sig på den nya lagen som ger dom rätt att försöka hitta en misstänkts släktingar via DNA som inte heller det är 100% aktigt.

Utvigda era vyer
Det är bra att inte detta fall faller i glömska, men är du seriös i det du säger vem det är och att han har/hade acne m.m. ? Du verkade så säker på en specifik person då jag läste dina första inlägg, men du svarade inte ens på min fråga om acne!
Spekulera är ok i denna tråd, men skriv det inte som sanning, typ att han bor kvar i Linköping.
För du verkar veta vem han är enligt dina inlägg?
Senast redigerad av rubin22 2019-08-07 kl. 04:51.
Citera
2019-08-07, 07:48
Medlem
Nu ska polisen börja söka i kommersiella släktforskningsregister. Det blir en spännande höst för Staaf och co.
Citera
2019-08-07, 09:08
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Nu ska polisen börja söka i kommersiella släktforskningsregister. Det blir en spännande höst för Staaf och co.

"Nu ska gärningsmannens DNA istället jämföras med DNA-profiler som finns i två kommersiella släktforskningsdatabaser, och på så sätt försöka hitta släktingar till gärningsmannen. Amerikansk polis har använt metoden med stor framgång.
Jan Staaf, kriminalkommissarie vid Linköpingspolisen säger att man förhoppningsvis kan skicka in mördarens DNA i slutet av augusti och få resultatet efter ett par veckor. Sen ska polisen bearbeta resultatet med hjälp av en professionell släktforskare.
Arbetet ska därefter utvärderas för att se om det är en arbetsmetod för polisen i framtiden."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?artikel=7276004&programid=160
Citera
2019-08-07, 09:13
Medlem
Har tråden redan gjort i 15 år, varför skulle han vara just från malmslätt? 😂😂😂. Du vet ju vem det är ring polisen istället för att sitta och trolla bakom skärmen.
Citera
2019-08-07, 10:07
Medlem
Citat:
utseende mässigt, tror att ens första känsla är att han är någon man håller sig borta ifrån.

man får en olustig känsla

ögonen och hans blick.

inte för att han ser farlig ut, som en blatte i en mörk gränd,

denna vitlök, utger en känsla att han skulle] är ej den skarpaste kniven i lådan ( Har man fingertopp känsla, och är en människo kännare läser man av det) med tanke på polisens stress, av olika anledningar tror jag att man mest la tid o enegergi på deras utsagor ist för att läsa av deras persona utöver ifall dom var stressade under förhöret eller lugna, ljög tänkte eller ej osv osv

ser ganska ofräsch ut

lite vit trash aktig ut

sen kanske han inte bodde i området.

kanske har polisen letat helt fel?

kanske gick han in i porten i centrum för att gömma sig från polisen?

kanske satt han och track i trapphuset på trappan

Kanske begav han sig hemmåt när polisen och folk sammlades

Vem skulle misstänka han där o då?

Han passar in mer som en malmslätt bo

passar inte riktigt in i området

Kanske har en flickvän också hon med psykiska besvär likt honom

lite udda av sig, inte stort socialt kontaktnät

hade han bott i området speciellt 04, kände dom flesta till sinna grannar, ska man mörda nån i sin ort? eller rör mig sig vidare, speciellt om det inte ligger an anledning till

dom flesta med psykiska besvär, begår inte brott i sina egna områden.

" man skiter inte där man äter"

Jag är rädd att polisen enbart fokuserar sig på den nya lagen som ger dom rätt att försöka hitta en misstänkts släktingar via DNA som inte heller det är 100% aktigt.

Utvigda era vyer
Tycker ditt inlägg är intressant. Psykiskt störd person som har ett begränsat kontaktnät, bor i utkanten av Linköping, nördig, inte så noga med sitt yttre, har en psykiskt störd flickvän, troligen aldrig kallad till topsing eller förhör. Varför går han under radarn?
Citera
2019-08-07, 11:35
Medlem
uzi916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Tycker ditt inlägg är intressant. Psykiskt störd person som har ett begränsat kontaktnät, bor i utkanten av Linköping, nördig, inte så noga med sitt yttre, har en psykiskt störd flickvän, troligen aldrig kallad till topsing eller förhör. Varför går han under radarn?

Till min vetenskap så arbetar den svenska polisen väldigt fyrkantigt.

Dom jobbar som en pyramid, fast nedifrån upp, dvs dom försöker sålla bort tills man kommer till kärnan, utesluta metoden.

Min vilda gissning är dock att han inte gör mycket väsen av sig.

Tack vare alla självutnämnda experter här så vet han, den minsta lilla tabben, så åker han dit för det.

Dom har hans dna, inga droger

försöker gå vidare eoch anser att det som hände var nått han gjorde i unga dar när han mådde som sämst.

samhället hjälpte han ej , dom får skylla sig själva.

Har besökt brottsplatsen i senare hand

osäker på exakt vad o hur han tänker o känner.

men han har dock rättfärdigat hans handilng ett ex kan vara, "8 åringen va ung, ja gjorde honom en tjänst nu slipper han leva i en äcklig värld och behöva utstå en massa skit som ja ha behövt göra, anna lena hjälpte ja också, nu slipper hon alla sjukdomar o va gammal e inte kul speciellt inte i ett samhälle som inte ens tar hand om dom gamla o sjuka, nu har hon frid nu är hon fri" typ så.

Detta gör att skuldkänslorna är icke existerande vilket underlättar för honom själv, annars hade ångesten ätit upp honom och han hade erkännt ganska tidigt för att han va tvungen o lätta på sina känslor.

Varjegång han han blir arg, ilsken o vill utbrott återupplever han gärningen. ( tror han gjorde de när han va yngre, men inte för ofta och inte för njutningen skull, isf hade han slagit till igen. tror ej han tänker så mkt på de idag utan det är ett gammalt kapitel i hans liv

Min magkänsla säger också att han läser flashback...
Senast redigerad av uzi916 2019-08-07 kl. 11:43.
Citera
2019-08-07, 12:02
Medlem
uzi916s avatar
Citat:

Tänk om han idag lever som en transexuell? Har genomgått ett könsbyte?

Minimal kontakt med myndigheter -

Har säkert inget körkort utan går eller åker kollektivt

Går ej ut på kvällar

Han rör sig som ett spöke, gör inget väsen av sig

Hans karaktäriska drag är att han är expert på att göra sig osynlig i en grupp människor, där måste en expert in.

Vad menas? Han är så obetydlig att ingen lägger märke till honom

Jag tror att hans tabbe, kommer va att han komma erkänna för någon han litar på, o då dem är få

Om några år vet vi vem det är
Citera
2019-08-07, 12:04
Medlem
Citat:
Till min vetenskap så arbetar den svenska polisen väldigt fyrkantigt.

Dom jobbar som en pyramid, fast nedifrån upp, dvs dom försöker sålla bort tills man kommer till kärnan, utesluta metoden.

Min vilda gissning är dock att han inte gör mycket väsen av sig.

Tack vare alla självutnämnda experter här så vet han, den minsta lilla tabben, så åker han dit för det.

Dom har hans dna, inga droger

försöker gå vidare eoch anser att det som hände var nått han gjorde i unga dar när han mådde som sämst.

samhället hjälpte han ej , dom får skylla sig själva.

Har besökt brottsplatsen i senare hand

osäker på exakt vad o hur han tänker o känner.

men han har dock rättfärdigat hans handilng ett ex kan vara, "8 åringen va ung, ja gjorde honom en tjänst nu slipper han leva i en äcklig värld och behöva utstå en massa skit som ja ha behövt göra, anna lena hjälpte ja också, nu slipper hon alla sjukdomar o va gammal e inte kul speciellt inte i ett samhälle som inte ens tar hand om dom gamla o sjuka, nu har hon frid nu är hon fri" typ så.

Detta gör att skuldkänslorna är icke existerande vilket underlättar för honom själv, annars hade ångesten ätit upp honom och han hade erkännt ganska tidigt för att han va tvungen o lätta på sina känslor.

Varjegång han han blir arg, ilsken o vill utbrott återupplever han gärningen. ( tror han gjorde de när han va yngre, men inte för ofta och inte för njutningen skull, isf hade han slagit till igen. tror ej han tänker så mkt på de idag utan det är ett gammalt kapitel i hans liv

Min magkänsla säger också att han läser flashback...
Om jag tolkar dig rätt så har utredarna låst fast sig från början. Visst har teorier om en psykiskt störd GM valsats fram och tillbaks, men den killen du beskriver skiljer sig en del från vad som diskuterats i tråden. Han är tydligen en eremitisk typ, inte mycket social kontakt, fåtal relationer, kanske mest några som är lika eljest som han själv. Hur tror du att han skulle reagera om han åkte fast?
Citera
2019-08-07, 12:13
Medlem
uzi916s avatar
.
Citera
2019-08-07, 12:19
Medlem
uzi916s avatar
Kall , lite nonchalant. Det bästa i det fallet är att köra med omvänd psykologi.

Ge han ångest, lägg fram bilder på dom döda offrena, beskriv deras familjers smärtor

En sån individ kan vara självisk, o anse sig själv vara en korrekt person, men gillar ej att oskyldiga ska råka illa ut

vad som menas med det är att i hans lilla värld gjorde han dom bägge en tjänst, men han har ej tänkt grundligt på smärtan han har gett deras familjer.

Ge honom ångest och lite betänketid i en cell och han kommer erkänna.

Han kommer ha ett innre psykiskt krig med sig själv, lögnerna som han har skapat för sig själv och tror på, mot faktan som har lagts fram.

Erkänna kommer han göra

Men inte efter första minuten på stolen
Citera
2019-08-07, 12:22
Medlem
uzi916s avatar
Citat:
Om jag tolkar dig rätt så har utredarna låst fast sig från början. Visst har teorier om en psykiskt störd GM valsats fram och tillbaks, men den killen du beskriver skiljer sig en del från vad som diskuterats i tråden. Han är tydligen en eremitisk typ, inte mycket social kontakt, fåtal relationer, kanske mest några som är lika eljest som han själv. Hur tror du att han skulle reagera om han åkte fast?

Anledninge till varför jag tror som jag gör är pga ava tt jag har levt sida vid sida dag in o dag ut med psykopater narcissister sociopater och mytomaner o annat stört folk

Den här typen hittar du dock i ett psyke men med tanke på samhället idag så är anstalterna det nya psykhemmen
Senast redigerad av uzi916 2019-08-07 kl. 12:25.
Citera
2019-08-07, 12:26
Medlem
Citat:
Anledninge till varför jag tror som jag gör är pga ava tt jag har levt sida vid sida dag in o dag ut med psykopater narcissister sociopater och mytomaner.
Förstår att du har erfarenhet som de flesta saknar och det gör bl a att du tror dig veta eller kan föreställa dig vem GM är. Hur ska man få tag i GM? Din teori?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in