2019-08-07, 12:29
Medlem
uzi916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Om jag tolkar dig rätt så har utredarna låst fast sig från början. Visst har teorier om en psykiskt störd GM valsats fram och tillbaks, men den killen du beskriver skiljer sig en del från vad som diskuterats i tråden. Han är tydligen en eremitisk typ, inte mycket social kontakt, fåtal relationer, kanske mest några som är lika eljest som han själv. Hur tror du att han skulle reagera om han åkte fast?

Kommer ihåg när det nystades upp att han var en "nordbo" etniskt sätt och hur chockade dem flesta blev.

Va en svensk svensson? Mördat 2 ?

Man gick extremt, antingen löste man amok på hemlösa, pundare, små brottslingar, eller gravt psykiskt sjuka

man gick igenom alla som kunde tänkas begå ett sånt brott

återigen, snubben e mer svensson än alla svenssons i lkpg tillsammans
Citera
2019-08-07, 12:35
Medlem
om det är så att GM var under 18 när morden begicks så döms han ju inte till fängelse eller?, ska han då dömas till sluten psykvård när han antagligen inte begått några fler grova brott sedan 2004
Citera
2019-08-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uzi916
Kommer ihåg när det nystades upp att han var en "nordbo" etniskt sätt och hur chockade dem flesta blev.

Va en svensk svensson? Mördat 2 ?

Man gick extremt, antingen löste man amok på hemlösa, pundare, små brottslingar, eller gravt psykiskt sjuka

man gick igenom alla som kunde tänkas begå ett sånt brott

återigen, snubben e mer svensson än alla svenssons i lkpg tillsammans
Om jag har förstår dina inlägg så handlar det om en vanlig (idag vuxen) svensson-typ, som bär på detta, men lyckats begrava det inom djupet av sin själ. Hans har rättfärdigat det han gjorde eftersom han själv varit utsatt under sin uppväxt. Han bor kanske kvar i utkanten av Linköping, försöker leva sitt liv så gott det går.
Citera
2019-08-07, 12:43
Medlem
uzi916s avatar
Citat:
Hur ska man få tag i GM? Din teori?

Han kan ha införskaffat sig kläder i en större butik i en annan stad

(han klädde sig som man gjorde i området)

Kolla hotell utan kameror, se ifall nån med samma utseende har bokat in sig.

Jag tror inte att han åkte hem försen dagen efter.

Resterande av kläderna han hade på sig gjorde han av med

( Jag tror att han läste på lite innan på nätet innan ) för att förbereda sig

Han har försökt att passa in i omgivningen.

Jag tror att han cycklade tillbaks från brottsplatsen, inte direkt men han lade cykeln i närområdet

Han hade skapat sig ett alibi, en hållbar

Jag tror att han undvek att se på nyheter o läsa tidningar på nån månad, detta för att undvika att polisen använder sig av media för o psyka ut dig

Fortsätt ditt alldagliga liv som att inget har hänt

Blir du gripen, inte ett ord

Berätta inte för någon, inte en själ

[Jag Att han inte är en linköpingsbo]

* Du måste tänka som en för att kunna förstå hur dom tänker *
Senast redigerad av uzi916 2019-08-07 kl. 12:58.
Citera
2019-08-07, 12:48
Medlem
uzi916s avatar
Citat:
Om jag har förstår dina inlägg så handlar det om en vanlig (idag vuxen) svensson-typ, som bär på detta, men lyckats begrava det inom djupet av sin själ. Hans har rättfärdigat det han gjorde eftersom han själv varit utsatt under sin uppväxt. Han bor kanske kvar i utkanten av Linköping, försöker leva sitt liv så gott det går.

Ja det stämmer bra.

Han är inte från city.

Jag tror att han har läst på innan, det gör inte många och dom torskar av diverse anledningar

han har vidtagit alla försiktighets åtgärder
Citera
2019-08-07, 12:51
Medlem
uzi916s avatar
Mössan han hade på sig kan gämföras med 12 månaders bildäck för alla väder.

Mössan va ett "märkes" men även jobb mössa.

Inget märke nån i tex Skäggetorp skulle gå runt i, men väldigt "svenskt"

Återigen, han anpassade sig till miljön för att inte sticka ut.

Detta var nogrannt planerat, men inte själva offren.

Bästa tidpunkten för att mörda nån är just en tidig morgon.
Citera
2019-08-07, 12:55
Medlem
uzi916s avatar
Har du hört talas om " ett vinnande koncept"?

Ja tror inte på att han har flytt utomlands

Det skulle väcka polisens intresse

Han kör på samma bana han har gjort sen dag 1 eftersom att det har funkat hittills

Måste knäcka koden, bryta banan

Tänk som en för att förstå en
Citera
2019-08-07, 12:57
Medlem
uzi916s avatar
anledningen till varför han valde just det området var pga av att det området hade lite trafik
Citera
2019-08-07, 12:58
Medlem
uzi916s avatar
Mössan köptes just för de ändamålet
Citera
2019-08-07, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uzi916
Har du hört talas om " ett vinnande koncept"?

Ja tror inte på att han har flytt utomlands

Det skulle väcka polisens intresse

Han kör på samma bana han har gjort sen dag 1 eftersom att det har funkat hittills

Måste knäcka koden, bryta banan

Tänk som en för att förstå en
Jag tar in det du skriver. Tänker att det mycket väl kan ha gått till så. Vanligen har de flesta människor ett visst socialt liv, men är han en litet udda typ med likaså udda kompisar kan det vara svårt att få kontakt med den killen, om man inte tillhör den innersta vänkretsen. Han, eremiten bär sen barndomen på ett tungt lass av utsatthet och oförrätter. Han är naturligtvis märkt av det, får kanske utlopp genom morden, som du tidigare skrev. Idag jobbar han troligen på ett vanligt Svensson-jobb, kanske bilverkstad? Han ses nog som litet speciell och nördig, kanske tystlåten, men gör inget större väsen av sig. Det som hände 2004 måste ändå finnas som ett djupt sår inom honom. Tror du att han skulle må bra av att få lasta av sig det han gjort?
Citera
2019-08-07, 14:04
Medlem
uzi916s avatar
Citat:
Jag tar in det du skriver. Tänker att det mycket väl kan ha gått till så. Vanligen har de flesta människor ett visst socialt liv, men är han en litet udda typ med likaså udda kompisar kan det vara svårt att få kontakt med den killen, om man inte tillhör den innersta vänkretsen. Han, eremiten bär sen barndomen på ett tungt lass av utsatthet och oförrätter. Han är naturligtvis märkt av det, får kanske utlopp genom morden, som du tidigare skrev. Idag jobbar han troligen på ett vanligt Svensson-jobb, kanske bilverkstad? Han ses nog som litet speciell och nördig, kanske tystlåten, men gör inget större väsen av sig. Det som hände 2004 måste ändå finnas som ett djupt sår inom honom. Tror du att han skulle må bra av att få lasta av sig det han gjort?

Nej det tror jag inte. Han har funnit nån slags frid inom sig, han är inte religös för fem öre, men ja tror att han har "biktat" sig till offrens själar och förklarat varför han gjorde som han gjorde, och sen skapat en historia för sig i sin lilla värld som han själv tror på.

Jag och du skulle behöva någon o prata med, prata ut för tyngden skulle bli outhärdlig för oss.

Men för sådana som han bebhövs det inte hans empatiska sida är inte stark.

Han skulle ev kunna ha en oprövad diagnos, med oprövad menar jag att inget har fastställts för att han inte har varit hos nån psykolog o fått det på papper.

Det jag med säkerhet vet är att han genom åren har kommit till frids med sin gärning, och det är inget han tänker på.

Vi kan inte utgå från att andra är som oss själva.

Hur menar du med att lasta av sig? Erkänna? Nej, han vet att det inte kommer att det inte kommer ge tillbaks dom, och han har sökert kämpat för att må bättre idag, med andra ord det skulle inte va till någon nytta.

Han mådde som sämst den perioden han begick handlingen.

Idag mår han bättre

Jag tror dock att innerst inne, så ångrar han det idag. Men han vet att det inte finns något han kan göra för o ta tillbaks det.

*Är han redo att ta straffet för sin handling? Nej, som person är han ganska konflikt rädd skulle ja säga, han är rädd för fysisk konfrontation speciellt mot andra män.

*Han är inte dödsbädd typen, menas han är inte någon som skulle skriva brev på sin dödsbädd där han erkänner sin gärning, i hans värld existerar inte längre den morgonen

*Han är ej våldsam av sig och gapar inte, skriker ej, är ej hotfull eller våldsamm inga tendenser på det

Det jag tänker på, som gör att ja blir lite "rädd" är att han sprang efter anna lena när hon gick för att gömma sig.

En annan version ja hört är att hon försökte lägga sig i för o rädda mohammed.

Om den sist nämnda stämmer så ser ja mig en taning liten mobbad kille full med ilska , att hugga kräver inte mkt styrka, de e som e genomborre gele tills spetsen träffar bena, beror på vart dom blev huggna också.

Stämmer det första så ser ja mig en lite större kille, o de med anledning till att tillsammans med adrenalinet va bestämd över att hon inte skulle leva med bilden i sitt huve, och även att göra sig av med vittne.
Citera
2019-08-07, 14:09
Medlem
uzi916s avatar
Det hade varit lättare att skapa sig en bild med hjälp av de polisen de facto vet.

Han är lite som jack the ripper fast i en mindre skala.

Han är inte unik på så sätt att han är den enda i människans existens historia som har levt, nej finns flera som honom, men hade varit bra att ha något att gå på-

Det hade hjälpt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in