2019-07-19, 13:56
Bannlyst
Hade varit mycket intressant att få reda på hans bakgrund. Utbildning, tidigare arbetslivserfarenheter och så vidare. Den "damage control" som han utövar tyder på att han är rädd för att bli sedd som en bluff.

En som är trygg i sitt ämbete som VD sysslar inte med sådant här tragiskt beteende.
Citera
2019-07-19, 14:31
Den där killen är min nya idol

Han måste ha balls of steel. Jag har så länge velat svara kunder likadant, det roliga är att han faktiskt gör det Upp to fight!
Citera
2019-07-19, 14:36
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vilka jävla svar på Trustpilot! Här kan vi prata om att sätta sig själv i konkurs.
Men jag ska inte förneka att jag gillade detta svaret:
Erika, med ditt språk hör du hemma i papperskorgen och där har vi placerat dig - tack för en underbar recension som påvisar att det var ett helt korrekt beslut! Hade kastat ut dig 101 gånger av 100!

HAHAHAHA Jag garvar så jag gråter. Killen har ju humor, som en pitbull på steroider.
Citera
2019-07-19, 14:52
Medlem
Så mycket pengar de lär lägga på reklam. Givet vad en sån här tråd kan göra för företagsrykte kanske det varit bättre att låta pengarna gå till en PR-ansvarig, och säga till chefen med adhd att hålla käften 😂
Citera
2019-07-19, 17:16
Medlem
Scrapers avatar
Tycker han verkar vara en frisk fläkt! Ärlighet bör applåderas. Gnällkundet har sällan rätt, så det är skönt att de får svar på tal. Även rimligt välformulerad och med en viss humoristisk ådra. Har någon en bild på snubben? Undrar om han sitter och super under sina rant-sessioner?
Citera
2019-07-19, 17:19
Medlem
Din Morsas avatar
Kör de bandslip 120-korn och därefter 400-korn alltså?

Jävla tur jag inte skickade mina knivar dit då...jag har bättre grejor hemma och med lite övning så går det faktiskt bra att slipa själv. Kör både våtslip och stenar upp till åtminstone 1200 som jag använder till stämjärn och hyvelblad.

Har en fd kollega som legat i fejd med knivbrev, efter att de slipat sönder en sashimi-kniv (saxslipad egg, fick tillbaka den med slipfas på bägge sidor)

Då de inte kunde säga upp prenumerationen, så slutade det med att de under resten av avtalsperioden skickade in plastbestick till den, med syrligt meddelande varje gång
Citera
2019-07-19, 17:28
Medlem
Luxuss avatar
Först tänkte jag ”ahh en jävla otrevlig hantverkslurendrejare”.
Men efter att ha läst lite...

Dock verkar det som att många får fan skylla sig själva!

Det är som när zigenaren kommer förbi bonden och erbjuder gratis slipning av verktyg - är du inte nöjd slipper du betala!
Bonden flinar och säger ”ok”. Sen lämnar han bort sina dyra verktyg utan en tanke på att bli nöjd eller betala.
Skrattar bäst som skrattar sist när ziggisen aldrig återvänder med verktygen överhuvudtaget....

Slipa knivar är inte så jävla svårt.
Antingen har man vanliga bruksknivar - då är det inte så jävla noga, bara att slipa dem i en ikeaslip en gång varannan dag.
Eller så har man lagt lite stålar på sina ”kockknivar” för att man tycker det är kul - då hör det lixom till att man lär sig att sköta dem oxo...

Klart som fan att man inte kan stoppa sina fina knivar i ett jävla kuvert å posta över halva sverige och tro att det inte kommer strula
Citera
2019-07-19, 18:45
Medlem
bennes avatar
Får samma känsla av denna Mikael som jag fick av personerna som ägde Amy's baking company i kitchen nightmares med Gordon Ramsey - helt verklighetsfrånvarande och blundar för all kritik genom att skylla på näthat

Tjänsten skulle jag aldrig använda mig av eftersom att man uppenbarligen möts på ett väldigt oprofessionellt sätt när man inte är nöjd.
Vissa förstår inte att kundbemötandet är det näst viktigaste efter att ha en bra tjänst, hoppas dom får in det i skallen så småningom
Citera
2019-07-19, 19:46
Medlem
Ringmuskeldofts avatar
Läste nu att en person fått fekalier i sitt brev Ohygieniskt och inte vad som beställdes av kunden ! Kanske han kan ta ett DNA prov och få fast personen som bajsat i brevet ? Det borde röra sig om en missnöjd medarbetare som tar ut sin hämnd på VD'n genom att tömma tarmen i knivbreven...
Citera
2019-07-19, 20:20
Medlem
ETA2824-2s avatar
Knivbrev siktar på samma servicenivå som Carlos Cars AB och Helldog AB. Har det blivit trendigt att vara otrevlig mot sina kunder?
Citera
2019-07-19, 20:26
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Behovet av att trycka ned och förminska personer tyder på ett mindervärdeskomplex av episka mått.

Varför har de ingen "social media manager" som alla andra, och som svarar: "Hej! Vad tråkigt att du är missnöjd. Kontakta oss så försöker vi hitta en lösning."

Framför VD:ns: "Din "stora" webbshopp ser fördjävlig ut och fungerar bara på PC".

Det där beteendet var vanligare för många år sedan, innan Facebook, Twitter och dylikt kom till. I dag krävs det lite fingertoppskänsla, och att man är bekant med den så kallade Streisandeffekten: https://sv.wikipedia.org/wiki/Streisandeffekten

Tråden på Knivforum kan användas som exempel i utbildningssyfte för hur en VD under inga omständigheter skall agera vid kundkontakt.
Han påminner mig skarpt (hehe) om en viss korvgubbe som på likartat sätt brukade förolämpa sina kritiker (och även välmenande kunder för den delen).
Citera
2019-07-19, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Nja, så långt skulle jag nog inte sträcka mig. Generellt verkar de flesta nöjda med slipningen (även om den framför allt passar glada amatörer, svenssons och kockar med billigare knivar som avverkas i god takt). Folk med dyra knivar verkar inte gilla sliptekniken, då den på grund av priset går den snabbt och innebär att ganska mycket material går åt på kniven. Däremot verkar samtliga som haft minsta lilla fråga eller kritik enormt missnöjda med kundbemötandet.

Här håller VDn med Trump och vill tydligen kasta ut alla islamister, vilket man väl i och för sig kan tycka verkar vara en OK idé: https://twitter.com/lisajandersson/s...24419432493056

Känns som du försöker skapa en förtal-tråd om VD:n. Var har hans privata åsikter med företaget att göra?

Han har rätt att vara hur usel som helst och hur otrevlig mot sina kunder som helst. Endast han själv som drabbas av det. Men att dra in hans privata åsikter. Knivbrev har ett eget Twitter konto. Du hänvisar till vad som ser ut att vara hans privata konto.

Man är inte skyldig att använda tjänsten. Välj en annan leverantör om tjänsten eller bemötandet inte passar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in