2019-08-06, 18:59
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du är medveten om att du ska betala för oss dock?
Hur ska vi kunna gå runt i underkläder om vi snor dina tröjor? Skulle aldrig falla mig in. Det är otroligt viktigt att ni män har ögongodis nu när ni ska arbeta dubbelt och försörja alla kvinnor som inte arbetar.

Precis, ge fan i mina tröjor. Arbeta dubbelt gör vi väl redan, ja kanske inte alla men de flesta män jag är kompis med har inte direkt några 40-timmars veckor.
Och när vi kommer hem byter vi bara arbetskläder och fortsätter arbeta i hemmet.
Jävla märkligt egentligen att vi ändå har tid och ork att idka sexuellt umgänge med er, men vi tänker väl att ni gör er bättre ståendes på alla fyra och stönar istället för att tjata oss till vansinne.

Nä, nu kände jag att jag blev lite väl grov och sexistisk här. Vi går tillbaka till verkligheten.

Hur män och kvinnor väljer att leva sina liv anser jag är helt upp till dem. Och vikingakvinnor är knappast benägna att lägga sig platt, tvärtom. Om jag nu generaliserar.
Folk får väl hur de vill, det finns ju exempel på psykisk och fysiskt våld mellan partners men det får ändå sägas vara undantag. De flesta par hittar väl en väg som passar dem bägge.
Förutom det där med att invadera verkstaden. Där går fanimig gränsen.
Citera
2019-08-06, 19:12
Avslutad
Citat:
Du är medveten om att du ska betala för oss dock?
Hur ska vi kunna gå runt i underkläder om vi snor dina tröjor? Skulle aldrig falla mig in. Det är otroligt viktigt att ni män har ögongodis nu när ni ska arbeta dubbelt och försörja alla kvinnor som inte arbetar.
Ja, man vill ju inte gå med ekonomisk förlust utan ha minst samma lön som innan så de får allt jobba på om de ska ha råd.
Citera
2019-08-06, 19:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkari
Jag känner många män som är villiga att ha det så, de jobbar kvinnan ser till att hemmet funkar och att alla är mätta och belåtna, har hela o rena kläder, går på föräldramöten, anordnar kakförsäljning till skolresan osv.

Det enda tråkiga är att det går nästan inte att ha det så idag då värdet för en lön har nästan halverats sedan kvinnan gick in på arbetsmarknaden en massé.

Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Precis, ge fan i mina tröjor. Arbeta dubbelt gör vi väl redan, ja kanske inte alla men de flesta män jag är kompis med har inte direkt några 40-timmars veckor.
Och när vi kommer hem byter vi bara arbetskläder och fortsätter arbeta i hemmet.
Jävla märkligt egentligen att vi ändå har tid och ork att idka sexuellt umgänge med er, men vi tänker väl att ni gör er bättre ståendes på alla fyra och stönar istället för att tjata oss till vansinne.

Nä, nu kände jag att jag blev lite väl grov och sexistisk här. Vi går tillbaka till verkligheten.

Hur män och kvinnor väljer att leva sina liv anser jag är helt upp till dem. Och vikingakvinnor är knappast benägna att lägga sig platt, tvärtom. Om jag nu generaliserar.
Folk får väl hur de vill, det finns ju exempel på psykisk och fysiskt våld mellan partners men det får ändå sägas vara undantag. De flesta par hittar väl en väg som passar dem bägge.

Mina herrar, ni verkar missa en viktig del här. Ni pratar som om inte det hade ändrat så mycket för mannens arbetsbörda, men männen måste ju täcka upp för all personal på skolor, i sjukvården och äldreomsorgen. Det är många sjuksyrror, lärare och empatiska medborgare som arbetar med att hjälpa äldre genom dagarna och nätterna.
Vi ska inte jobba alls, överhuvudtaget. Lund No Go Zone har ju berättat för oss här i tråden att det är män som sköter det mesta i samhället så då behöver inte kvinnorna arbeta. Vi vill givetvis vara tillmötesgående gällande detta.
Så, det blir på med blöjbytarhandskarna och småskolelärarrollen för er del!

Och om ni inte håller med Lund NoGoZone om att det är männen som sköter nästan allt i samhället så tycker jag att ni ska ta ett snack med honom, man till man. För ni är väl män och inte konflikträdda jönsar?
Citera
2019-08-06, 19:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Skulle kunna varit så! Tyvärr kom feministerna emellan.

Härligt, då hade det blivit på med blöjbytarhandskarna och småskolefrökenrollen. Glöm inte att någon ska ta hand om de äldre på boendena i landet också. Och de sjuka! Gösses jag höll på och glömma bort alla människor på våra sjukhus som behöver vård.
Ni får arbeta hårt. Mycket hårt. Men det borde väl inte vara ett problem eftersom att ni redan sköter i princip allting i samhället?
Kommer ju knappt bli någon skillnad!
Citera
2019-08-06, 19:57
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Mina herrar, ni verkar missa en viktig del här. Ni pratar som om inte det hade ändrat så mycket för mannens arbetsbörda, men männen måste ju täcka upp för all personal på skolor, i sjukvården och äldreomsorgen. Det är många sjuksyrror, lärare och empatiska medborgare som arbetar med att hjälpa äldre genom dagarna och nätterna.
Vi ska inte jobba alls, överhuvudtaget. Lund No Go Zone har ju berättat för oss här i tråden att det är män som sköter det mesta i samhället så då behöver inte kvinnorna arbeta. Vi vill givetvis vara tillmötesgående gällande detta.
Så, det blir på med blöjbytarhandskarna och småskolelärarrollen för er del!

Och om ni inte håller med Lund NoGoZone om att det är männen som sköter nästan allt i samhället så tycker jag att ni ska ta ett snack med honom, man till man. För ni är väl män och inte konflikträdda jönsar?
Såna enkla går vi inte på. Män kan visst få ungar veta hut, smack i nacken bara med pekpinnen om de är uppkäftiga och så läser vi i boken som bestämt.
Byta blöjor, pfft, det har jag gjort på alla mina barn, puder, varmvatten och gogligoglogo.
Jävla pjosk egentligen, högtryckstvätt och kallvatten hade väl lärt dem ett och annat. Men jag hör vad du säger, får läsa på här lite.
Citera
2019-08-06, 19:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Och förressten, det där med tröjorna handlar om att när man trär på sig en mans tröja så är den otroligt mysig några nummer för stor, och så luktar det gott. En delikat blandning av manlig kroppsdoft och parfym, det väcker en omedelbar känsla av välbehag hos en kvinna. Jag talar utifrån mig själv men förutsätter att många är funtade ungefär som jag.
Citera
2019-08-06, 19:59
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Skulle kunna varit så! Tyvärr kom feministerna emellan.

Hon tänker väl att att kvinnor har en viktig roll att fylla i samhället. Hur tänker du? Ärlig fråga
Citera
2019-08-06, 20:03
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Hon tänker väl att att kvinnor har en viktig roll att fylla i samhället. Hur tänker du? Ärlig fråga
Det är lika viktigt att vara hemma med barn som att driva ett företag. Så tänker jag. Fast göra båda, som jag, är naturligtvis roligast för mig. Hur tänker du?

Jag kommer städigt tillbaka till TS "Nedvärderas kvinnliga egenskaper"? Ja så är det, att ta hand om barn nedvärderas, att ta hand om datorer på kontor uppvärderas.
Citera
2019-08-06, 20:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Såna enkla går vi inte på. Män kan visst få ungar veta hut, smack i nacken bara med pekpinnen om de är uppkäftiga och så läser vi i boken som bestämt.
Byta blöjor, pfft, det har jag gjort på alla mina barn, puder, varmvatten och gogligoglogo.
Jävla pjosk egentligen, högtryckstvätt och kallvatten hade väl lärt dem ett och annat. Men jag hör vad du säger, får läsa på här lite.

NU fick jag er! Mohaha..

Ja nu försöker du bara prata bort det hela...givetvis. Så slutar det med att det är mitt fel alltsammans. Faktum är, att kvinnans blotta existens är en synd. Alldeles oavsett vad hon gör eller inte gör, det faktum att hon existerar omkring män gör att dessa blir sexuellt upphetsade och därmed inte kan kontrollera varken tankar eller handlingar. Och detta kan inte männen beskyllas för har jag hört, utan det är kvinnans fel som lockar männen.
Citera
2019-08-06, 20:06
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Det är lika viktigt att vara hemma med barn som att driva ett företag. Så tänker jag. Fast göra båda, som jag, är naturligtvis roligast för mig. Hur tänker du?

Då tänker vi lika. No further questions.
Citera
2019-08-06, 20:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Jag kommer städigt tillbaka till TS "Nedvärderas kvinnliga egenskaper"? Ja så är det, att ta hand om barn nedvärderas, att ta hand om datorer på kontor uppvärderas.

Men nu handlade det om att du skrev att män gör nästan allt i samhället. Hur kan sköta hushåll, arbeta i skolor, på äldreboenden, på sjukhus och andra omvårdnadsplatser utgöra en så liten pyttedel att den inte är värd att omnämnas som en arbetsinsats?
Då menar jag att eftersom nu männen nästan gör allting redan, så borde det inte bli någon skillnad för männen att sköta dessa ställen också.
Citera
2019-08-06, 20:15
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
NU fick jag er! Mohaha..

Ja nu försöker du bara prata bort det hela...givetvis. Så slutar det med att det är mitt fel alltsammans. Faktum är, att kvinnans blotta existens är en synd. Alldeles oavsett vad hon gör eller inte gör, det faktum att hon existerar omkring män gör att dessa blir sexuellt upphetsade och därmed inte kan kontrollera varken tankar eller handlingar. Och detta kan inte männen beskyllas för har jag hört, utan det är kvinnans fel som lockar männen.

Äh, nu får du ju fan lägga av. Så där är det ju inte riktigt. Det är ju mest på skoj. Precis som när min fru har sina väninnor på besök och de sitter och hånskrattar åt mig för att hon har dresserat mig väl. Som en jävla hund. Vi har nämligen en överenskommelse, har hon inviterat sina kompisar står jag för markservicen så då går jag som en jävla slav och så får hon piska mig på stjärten om jag inte levererar drinkarna i tid
Jag skojar väl mest med dig också, det går ju faktiskt inte att värdera mäns och kvinnors egenskaper. Bägge behövs, bägge är helt essentiella för artens överlevnad-
Men bara snälla, ge fan i mina älsklingströjor och ge fan i mitt garage. Nåt måste ju ändå mannen få ha som sin sista bastion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in