2019-08-06, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Tala ur feminist-skägget nu. Rekommenderar du män och kvinnor att vara hemma med sina barn, eller rekommenderar du att de jobbar och tjänar pengar åt en arbetsgivare? Eller får de göra som de vill?
De får göra precis som de vill.

Men eftersom Etta.Place enligt dig inte har växt till sig och är influerad av feminist-baciller och jag enligt dig bara värderar livet i pengar så undrar jag om du förklarar att män tar ut så liten del av pappaledigheten på samma sätt?

Tala ur skägget nu.
Citera
2019-08-06, 16:36
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
De får göra precis som de vill.

Men eftersom Etta.Place enligt dig inte har växt till sig och är influerad av feminist-baciller och jag enligt dig bara värderar livet i pengar så undrar jag om du förklarar att män tar ut så liten del av pappaledigheten på samma sätt?

Tala ur skägget nu.
Så bra. Då får kvinnor och män stanna hemma så mycket de vill. Maila etta.place detta.

Det finns 1000 olika skäl att stanna hemma/inte med sina barn. Det är kul att du tror jag besitter kunskap om detta, men det gör jag inte. Men hur som helst spelar det ingen roll, du håller ju med om att man gör som man vill.
Citera
2019-08-06, 16:38
Avslutad
Citat:
Så bra. Då får kvinnor och män stanna hemma så mycket de vill. Maila etta.place detta.

Det finns 1000 olika skäl att stanna hemma/inte med sina barn. Det är kul att du tror jag besitter kunskap om detta, men det gör jag inte. Men hur som helst spelar det ingen roll, du håller ju med om att man gör som man vill.
Det var bara Etta.Place och mig som du besatt kunskap om?
Citera
2019-08-06, 16:39
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det var bara Etta.Place och mig som du besatt kunskap om?
Jag besitter kunskap om mig själv. Försöker du sätta nytt rekord i idiot-OT-frågor? Gå tillbaka till topic nu. Använd PM om du vill något personligt.
Citera
2019-08-06, 16:45
Avslutad
Citat:
Jag besitter kunskap om mig själv. Försöker du sätta nytt rekord i idiot-OT-frågor? Gå tillbaka till topic nu. Använd PM om du vill något personligt.
Etta.Place frågade vad som skulle vara oncitamentet till att vara hemma med barn då det är en sådan värdelös syssla som inte genererar någon inkomst. Ditt svar var för att det var så underbart. Etta.Place undrade varför i så fall inte fler män var hemma med sina barn.

Du kan inte tänka dig att gå tillbaka till frågan om vad incitamentet ska vara, och varför inte det incitamentet i så fall gäller för män?
Citera
2019-08-06, 17:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du kan inte tänka dig att gå tillbaka till frågan om vad incitamentet ska vara, och varför inte det incitamentet i så fall gäller för män?
Du har precis skrivit att man får göra som man vill. Så varför ändra några incitament?
Citera
2019-08-06, 17:13
Avslutad
Citat:
Du har precis skrivit att man får göra som man vill. Så varför ändra några incitament?
Jag, men det var inte vad du svarade på Ettas fråga. Du sa att hon inte hade växt till sig än och var drabbad av feminist-baciller. Jag undrar varför detsamma inte gäller män i så fall.
Citera
2019-08-06, 17:23
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlurigtMedNamn
Nedvärderas av vem/vilka?

Allmänheten, männen, kvinnorna eller barnen?
En ganska viktig fråga. Jag anser att ingen enskild grupp ens existerat som man sett upp till mer, men om man är däruppe, kan man ju inte se det själv.
Citera
2019-08-06, 17:36
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad med kvinnor som inte ser bra ut då? De förtjänar...skit?
Jag skulle gärna se att alla levde lyckliga i alla sina dagar oavsett hur de ser ut. Men hur tänker du runt männen i liknande sammanhang. Utstående öron, tänderna på tork utanför munnen, 150 cm långa, bröstkorg som en kyckling, armar och ben som sugrör och förutom att de kan spela banjo så besitter de inga som helst förmågor som är efterfrågade av samhället i övrigt.

Varför förbarmar du dig inte över en sådan liten filur och upplåter ditt hem och din kärlek till honom?Vem vet, han kanske är hingstväxt. För er som inte vet vad hingstväxt betyder, det betyder att man har en jävla snabel och är medlem på Flashback.

Skit i det där med hingstar nu, svara på frågan istället
Citera
2019-08-06, 17:42
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag skulle gärna se att alla levde lyckliga i alla sina dagar oavsett hur de ser ut. Men hur tänker du runt männen i liknande sammanhang. Utstående öron, tänderna på tork utanför munnen, 150 cm långa, bröstkorg som en kyckling, armar och ben som sugrör och förutom att de kan spela banjo så besitter de inga som helst förmågor som är efterfrågade av samhället i övrigt.

Varför förbarmar du dig inte över en sådan liten filur och upplåter ditt hem och din kärlek till honom?Vem vet, han kanske är hingstväxt. För er som inte vet vad hingstväxt betyder, det betyder att man har en jävla snabel och är medlem på Flashback.

Skit i det där med hingstar nu, svara på frågan istället

Men nu handlade det väl inte riktigt om att "upplåta sitt hem och sin kärlek" utan vad värdet på arbetsinsatserna är? Tömd diskmaskin som tömd diskmaskin. Däremot kan jag för all del vara med på att bibehålla ett välvårdat utseende är en traditionell kvinnlig egenskap, dock kanske inte direkt motsvarig "att se bra ut".
Citera
2019-08-06, 17:43
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Om man vill få betalt för att man tar hand om sina barn ska man helt uppenbarligen inte skaffa några.

För övrigt får man betalt såvida inte man äter luft och sover ute i det fria.
Citera
2019-08-06, 17:45
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Om man vill få betalt för att man tar hand om sina barn ska man helt uppenbarligen inte skaffa några.

För övrigt får man betalt såvida inte man äter luft och sover ute i det fria.

Men varför ska kvinnan arbeta obetalt med att ta hand om barnen så att mannen kan gå till jobbet och arbeta betalt? Det är väl bägges barn och det obetalda arbetet med att ta hand om dem borde i så fall delas lika?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in