Om vi ser lite närmare på var uppgifterna om grova hot och trakasserier som LW påståtts utsatts för har för ursprung så vill jag påminna tråden om följande postkedjor:
Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Rimligtvis borde SD bli dömd för de hot och trakasserier han utövat mot LW. Däremot så återstår frågan om han är en mördare också. Där får vi säga att med vad vi vet objektivt så pekar alla bevis åt ett håll. Förhoppningsvis vet de som jobbar med fallet än mera än så. Sedan kan jag förstå att närstående till MGM slår ifrån sig de tankarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Men har det varit hot och trakasserier? I såfall ärdet märkligt att hon inte anmält detta men däremot lämnar in en anmälan avseende en situation som hon själv i hög grad skapar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Ja det har förekommit grova hot och trakasserier. Något som flera utav varandra oberoende källor vittnat om. Inte minst här inne. Har du missat detta föreslår jag att du läser om tråden.
Vad vet du angående den situationen? Antar att du har någon mer information än oss andra eftersom du tar dig friheten att göra en bedömning där. Räknar med klara besked om ditt ord fortsatt skall vara någonting värt här i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Du verkar insatt. Kan du nämna något om vilka källorna är som utanför tråden vittnat om grova hot/trakasserier?
Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Inte närmare än flera närstående till LW.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Tack, ja nu är det ju permanent förstås. Har du någon vetskap om det stämmer att SD varit våldsam, kontrollerande, hotfull samt stalkat LW?
Det har ju framkommit så många uppgifter i denna gigantiska tråd och flera har tyvärr blivit trådsanningar och ses som fakta numera.
De uppgifter jag har kommer också till största delen från tråden.
Ang, det fetade: Ingår Sh.holmes i dina uppgiftslämnare?
Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Enligt flera utav varandra oberoende källor så finns det massvis med material där. Extremt grova saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Först och främst bara. Mitt tidigare inlägg var inte på något sätt enbart vinklat mot dig. Utan till tråden i största allmänhet.
För de som vet vilka hot och trakasserier SD utsatte LW för så är det självklart att det är åt det håller man börjar titta. Allting annat hade varit tjänstefel. Och med tanke på hur det såg ut i lägenheten samt andra omständigheter så var det nog enkelt att utgå ifrån att ett brott hade begåtts.
Emedan det inte finns något litet alls i SDs historia som på något sätt visar på tendenser som kunnat lett till
massor med material om extremt grova saker dom du och Sh.Holmes delgett tråden så vore det bra för din heder och trovärdighet om du kunde verifiera dina uppgifter för trådens deltagare så det inte kan missuppfattas att er i avsikt var att sprida oriktiga uppgifter i avsikt att så missaktning om den redan innan mordet utpekade GM?
Eftersom du liksom din opålitliga parhäst Sh.Holmes båda uppenbart förvärvat er ilska versus SD redan innan LW försvann samt att du dessutom vet hur det såg ut i LWs lägenhet får mig att undra om du vet hur det kan komma sig att SD så oprofessionellt snabbt och lättvindigt misstänktes för brottet redan innan brottet uppdagats?
Frågan är helt avgörande för att mordet på LW inte är uppklarat och med största sannolikhet inte kommer bli uppklarat så tänk länge innan du svarar, strof.