2019-08-06, 12:31
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Någon som vet mer än jag om Peter Springares bok? Den skulle ju vara utsläppt nu, men det är den inte.

Man börjar undra om detta har något med ärendet LW och den skälige misstänkte MGM att göra, att detta nu förflyttas framåt samtidig som informationen från Tingsrätten denna gång kommer först i slutet av oktober och inte varje månad som innan.

Någon som har en idé?

Citat:
ISBN : 9789198488821
Publisher : Greycat Publishing
Språk :
Sidor. : 300
Utgivningsdatum : 2019/07/31
Författare : Peter Springare
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-08-06 kl. 12:49.
Citera
2019-08-06, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Någon som vet mer än jag om Peter Springares bok? Den skulle ju vara utsläppt nu, men det är den inte.

Man börjar undra om detta har något med ärendet LW och den skälige misstänkte MGM att göra, att detta nu förflyttas framåt samtidig som informationen från Tingsrätten denna gång kommer först i slutet av oktober och inte varje månad som innan.

Någon som har en idé?
Nu sprider du väl ändå osanning i tråden?
Citera
2019-08-06, 12:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Så du menar att JokerMannen av t ex utredningsmässiga orsaker(?) skulle vara förhindrad att ange källan till att det skulle föreligga Satanist-drivna skäl till att LW mördades? Rätt uppfattat?
Kan du inte berätta vad du vet om satanisterna?
Det är rätt svårt att bilda sig en uppfattning när man inte vet någonting om dem.

Det hat som många deltagare i tråden har visat mot LW är rätt onormalt och det skulle ju kunna komma från någon satanistgrupp.

Du har ju tidigare skrivit att du har erfarenhet och kunskaper om nästan allt som har diskuterats i tråden.
Upplys gärna oss okunniga om varför satanister är uteslutna som misstänkta.
Citera
2019-08-06, 14:08
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Någon som har en idé?

Kundtjänst på Vulkan meddelar:
"Boken kommer att tryckas i augusti, det är nu faktagranskning, avgörande att alla uppgifter i boken är korrekta."
Citera
2019-08-06, 14:22
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag har för mig att han reparerade en redan befintlig cache som va sonens, eller
minns jag fel där?

Hittade det här.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

och det här.

Vad tänker du om JM:s lek i tråden där han uppmanar tråden att förstora LW:s örhängen, om SOS uppgifter om tidpunkt för skriken, att OF rapporterar i AB att SD:s hus inte längre var avspärrat på lördagsförmiddagen den 19 maj då föremålet i skogen hittades och sist men inte minst att SD fixade med LW:s sons cache på hans födelsedag på dagen 1 år efter att han upptäckt att hans mamma var försvunnen?
Citera
2019-08-06, 15:40
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

Någon som har en idé?

Följande information angående Peter Springares bok har jag fått:

Boken håller inte tidsschemat p.g.a:

1. En av redaktörerna som hjälper Peter Springare med boken blev sjuk över sommaren.

2. Materialet blev mer omfattande än man från början räknat med. Då Springare och hans medhjälpare önskar leverera en produkt som ”håller hela vägen” blev tidsåtgången vad gäller färdigställandet större i.o.m. det utökade materialet.

Manuset tros vara färdigt i slutet av vecka 33. Om 3-4 veckor ska boken vara tillgänglig för allmänheten enligt nuvarande beräkningar.

Undrar verkligen hur Springare kommer att belysa turerna kring fallet Wesström.
Citera
2019-08-06, 16:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Följande information angående Peter Springares bok har jag fått:

Boken håller inte tidsschemat p.g.a:

1. En av redaktörerna som hjälper Peter Springare med boken blev sjuk över sommaren.

2. Materialet blev mer omfattande än man från början räknat med. Då Springare och hans medhjälpare önskar leverera en produkt som ”håller hela vägen” blev tidsåtgången vad gäller färdigställandet större i.o.m. det utökade materialet.

Manuset tros vara färdigt i slutet av vecka 33. Om 3-4 veckor ska boken vara tillgänglig för allmänheten enligt nuvarande beräkningar.

Undrar verkligen hur Springare kommer att belysa turerna kring fallet Wesström.

Tack för information, ni som svarat vettigt. Tyvärr tycks inte den informationen ha nått deras hemsida. Kan ju vara en bra idé att de fixar det. Samt att maila ut den informationen till de som beställt och betalt för längesen.

Nej, jag tror inte heller denna bok kommer ge oss mycket nytt i fallet Wesström. Det är ganska sannolikt att han inte försöker skriva något som ligger under sekretess. Men det ska ändå bli mycket intressant att läsa den.
Citera
2019-08-06, 16:55
Medlem
Citat:
Tack för information, ni som svarat vettigt. Tyvärr tycks inte den informationen ha nått deras hemsida. Kan ju vara en bra idé att de fixar det. Samt att maila ut den informationen till de som beställt och betalt för längesen.

Nej, jag tror inte heller denna bok kommer ge oss mycket nytt i fallet Wesström. Det är ganska sannolikt att han inte försöker skriva något som ligger under sekretess. Men det ska ändå bli mycket intressant att läsa den.

Det var en ren fröjd att hjälpa till

Ja, vad har Peter Springare valt att skriva om kring fallet Wesström samt vad kan han möjligen tänkas ha uteslutit? Kommer läsaren att kunna ana något mellan raderna? Källkritiska ögon bör kanske främst beakta eventuell ”tendens”, d.v.s om uppgifterna i boken kan anses sanningsenliga eller vinklade, tänker jag. Ytterst intressant läsning i antågande enligt mig också!
Citera
2019-08-06, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det var en ren fröjd att hjälpa till

Ja, vad har Peter Springare valt att skriva om kring fallet Wesström samt vad kan han möjligen tänkas ha uteslutit? Kommer läsaren att kunna ana något mellan raderna? Källkritiska ögon bör kanske främst beakta eventuell ”tendens”, d.v.s om uppgifterna i boken kan anses sanningsenliga eller vinklade, tänker jag. Ytterst intressant läsning i antågande enligt mig också!

Tror inte fallet kommer tas upp alls i boken, vore tjänstefel att kommentera en pågående utredning när han själv inte längre är inblandad.
Citera
2019-08-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tror inte fallet kommer tas upp alls i boken, vore tjänstefel att kommentera en pågående utredning när han själv inte längre är inblandad.

Du kanske har rätt. Jag kan över huvud taget inget vad gäller lagar och regler kring allmän publicering av diverse uppgifter och detaljer i pågående eller avslutade utredningar av brottsfall.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-08-06 kl. 18:26.
Citera
2019-08-06, 17:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Om vi ser lite närmare på var uppgifterna om grova hot och trakasserier som LW påståtts utsatts för har för ursprung så vill jag påminna tråden om följande postkedjor:

Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Rimligtvis borde SD bli dömd för de hot och trakasserier han utövat mot LW. Däremot så återstår frågan om han är en mördare också. Där får vi säga att med vad vi vet objektivt så pekar alla bevis åt ett håll. Förhoppningsvis vet de som jobbar med fallet än mera än så. Sedan kan jag förstå att närstående till MGM slår ifrån sig de tankarna.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men har det varit hot och trakasserier? I såfall ärdet märkligt att hon inte anmält detta men däremot lämnar in en anmälan avseende en situation som hon själv i hög grad skapar.

Citat:
Ja det har förekommit grova hot och trakasserier. Något som flera utav varandra oberoende källor vittnat om. Inte minst här inne. Har du missat detta föreslår jag att du läser om tråden.

Vad vet du angående den situationen? Antar att du har någon mer information än oss andra eftersom du tar dig friheten att göra en bedömning där. Räknar med klara besked om ditt ord fortsatt skall vara någonting värt här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du verkar insatt. Kan du nämna något om vilka källorna är som utanför tråden vittnat om grova hot/trakasserier?

Citat:
Inte närmare än flera närstående till LW.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tack, ja nu är det ju permanent förstås. Har du någon vetskap om det stämmer att SD varit våldsam, kontrollerande, hotfull samt stalkat LW?

Det har ju framkommit så många uppgifter i denna gigantiska tråd och flera har tyvärr blivit trådsanningar och ses som fakta numera.
De uppgifter jag har kommer också till största delen från tråden.

Ang, det fetade: Ingår Sh.holmes i dina uppgiftslämnare?

Citat:
Enligt flera utav varandra oberoende källor så finns det massvis med material där. Extremt grova saker.

Citat:
Först och främst bara. Mitt tidigare inlägg var inte på något sätt enbart vinklat mot dig. Utan till tråden i största allmänhet.

För de som vet vilka hot och trakasserier SD utsatte LW för så är det självklart att det är åt det håller man börjar titta. Allting annat hade varit tjänstefel. Och med tanke på hur det såg ut i lägenheten samt andra omständigheter så var det nog enkelt att utgå ifrån att ett brott hade begåtts.

Emedan det inte finns något litet alls i SDs historia som på något sätt visar på tendenser som kunnat lett till massor med material om extremt grova saker dom du och Sh.Holmes delgett tråden så vore det bra för din heder och trovärdighet om du kunde verifiera dina uppgifter för trådens deltagare så det inte kan missuppfattas att er i avsikt var att sprida oriktiga uppgifter i avsikt att så missaktning om den redan innan mordet utpekade GM?

Eftersom du liksom din opålitliga parhäst Sh.Holmes båda uppenbart förvärvat er ilska versus SD redan innan LW försvann samt att du dessutom vet hur det såg ut i LWs lägenhet får mig att undra om du vet hur det kan komma sig att SD så oprofessionellt snabbt och lättvindigt misstänktes för brottet redan innan brottet uppdagats?

Frågan är helt avgörande för att mordet på LW inte är uppklarat och med största sannolikhet inte kommer bli uppklarat så tänk länge innan du svarar, strof.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-06 kl. 18:19.
Citera
2019-08-06, 18:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Enligt na.se kommer fallet tas upp i boken.

"Peter Springare ger ut bok - tar upp detaljer om Hjärstamordet. Kommer uppröra en och annan läsare". Han "släpper en bok där han berättar om vad som egentligen hände".

Kanske beror dock förseningen på att vissa detaljer i boken fortfarande ändras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in