2019-05-28, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Det stämmer inte. Systern är fyra år yngre, och bor med sin man i Tumba. Och hon tycks ha bott i Stockholmstrakten sedan åtminstone 90-talet.
Pajosv syftar nog på MGMs syster.
Citera
2019-06-17, 13:45
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tycker också att den MGM:s sexuella läggning är fullt relevant.

Precis som du skriver så hade Reijo inte mördats om inte den MGM hade haft den här läggningen.

Då hade han väl mördat nån tjej istället. Han mördare ju för han var ett psyko, inte för att han hade en annan sexuell läggning.
Citera
2019-06-17, 17:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Svartsjukedrama?

Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Då hade han väl mördat nån tjej istället. Han mördare ju för han var ett psyko, inte för att han hade en annan sexuell läggning.

Jag vet att detta är en mycket lång tråd och vet inte hur mycket du har läst i den?

I det här fallet så hade nog den MGMs sexuella läggning att göra med mordet. Det verkar som om han kan ha varit förälskad i BO och kan därför ha knivmördat RD besinningslöst när känslorna inte besvarades. Detta kan mycket väl ha varit ett svartsjukedrama sett ur den MGMs synvinkel.
Citera
2019-06-17, 17:14
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Jag vet att detta är en mycket lång tråd och vet inte hur mycket du har läst i den?

I det här fallet så hade nog den MGMs sexuella läggning att göra med mordet. Det verkar som om han kan ha varit förälskad i BO och kan därför ha knivmördat RD besinningslöst när känslorna inte besvarades. Detta kan mycket väl ha varit ett svartsjukedrama sett ur den MGMs synvinkel.

Ja det fattar jag också. Men kunde ju lika gärna varit ett hetero-psyko som mördade en tjej istället för ett homo-psyko
Citera
2019-06-17, 21:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Handlar om den MGM i den här specifika tråden.

Citat:
Ja det fattar jag också. Men kunde ju lika gärna varit ett hetero-psyko som mördade en tjej istället för ett homo-psyko

Nu pratar vi om den MGM som den här tråden handlar bl. a. handlar om.

Handlar inte om något annat fall. Den här personen var inte hetero.
Citera
2019-06-18, 09:30
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Nu pratar vi om den MGM som den här tråden handlar bl. a. handlar om.

Handlar inte om något annat fall. Den här personen var inte hetero.

Skit samma.
Citera
2019-06-18, 13:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte skit samma.

Citat:

Skit samma.

Nej det är inte skit samma.

Den här specifike MGM hade inte mördat en tjej eftersom han var ointresserad av tjejer.

(FB) Olöst mord: Reijo Daag, Viskafors, 1976.

Citera
2019-06-18, 13:57
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Nej det är inte skit samma.

Den här specifike MGM hade inte mördat en tjej eftersom han var ointresserad av tjejer.

(FB) Olöst mord: Reijo Daag, Viskafors, 1976.

Jo det är skit samma för om han är en mordisk jävel eller inte vilket var det jag skrev.
Citera
2019-06-18, 20:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Totalt meningslöst att fortsätta diskussionen.

Citat:
Jo det är skit samma för om han är en mordisk jävel eller inte vilket var det jag skrev.

Totalt meningslöst att fortsätta den här diskussionen för vi kommer ändå aldrig att vara överens gällande fallet som den här tråden handlar om.

Du har din uppfattning och jag min.
Citera
2019-08-06, 00:26
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Vet ej om det nämnts, förmodligen? Men MGM:s far tvättade MGM:s kläder efter mordet. Om MGM nu var skyldig, och efter hundratalet knivhugg säkerligen rejält nedblodad, så borde fadern veta om vad sonen gjort, och skyddat denne under alla år?
Citera
2019-08-06, 14:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tvättade kläder.

Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Vet ej om det nämnts, förmodligen? Men MGM:s far tvättade MGM:s kläder efter mordet. Om MGM nu var skyldig, och efter hundratalet knivhugg säkerligen rejält nedblodad, så borde fadern veta om vad sonen gjort, och skyddat denne under alla år?

Det har framkommit tidigare att den MGMs kläder blev tvättade efter mordet.

Är osäker på vem i familjen som gjorde detta.
Citera
2019-08-06, 14:38
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Det har framkommit tidigare att den MGMs kläder blev tvättade efter mordet.

Är osäker på vem i familjen som gjorde detta.
Enligt polisen och MGM själv så var det fadern. Polisen reagerade på detta, då tvätten gjorts omedelbart efter att MGM kommit hem, och att det var just fadern som gjort den. Att "mannen i huset" skötte tvätten, var inte så vanligt 1976.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in