2018-07-28, 23:38
  #757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ja, det gör det. Det stod på sidan att hen bor på nedersta våning andra dörren från vänster.

Jag började kolla efter uteställen i Nyköping. Det första jag fick var McEwans. (Jag tänkte att hon hänger på uteställen) Många uteställen brukar lägga ut bilder när de har gäster.

Jag fick se en person som ev. skulle kunna vara rätt person. Men bilden är inte bra, men jag har försökt göra den lite bättre.

Det är en blond kvinna i svart tröja med ljusa ärmar och hon har glasögon på sig. Framför ser det ut att det står det en röd ölburk framför henne.

Jag ska ladda upp bilderna.

https://minfil.com/c0Ib73f9bf/A73140A8-45E3-4877-8F45-301653C9DF76.jpeg

https://minfil.com/d3I172fab4/D65C171F-96A1-4019-80A6-27AC09C89D1B.jpeg

https://minfil.com/m8Ic70f8b7/1546B7DF-2727-4E63-9E84-5CAEB60AE2C0.jpeg

Bra idé där! Dock tror jag tyvärr inte damen på bilden är vår dragqueen.

Loforden har väl enligt egen utsago varit medlem i After Dark? Läste lite på Wikipedia och det finns ju en del tidigare medlemmar. Gick hen möjligtvis under psedeonym?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/After_Dark
Citera
2018-07-28, 23:50
  #758
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av signal1
Bra idé där! Dock tror jag tyvärr inte damen på bilden är vår dragqueen.

Loforden har väl enligt egen utsago varit medlem i After Dark? Läste lite på Wikipedia och det finns ju en del tidigare medlemmar. Gick hen möjligtvis under psedeonym?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/After_Dark

Jag har i några omgångar genom åren kollat på After Darks hemsidor och liknande. Häromåret hade de väl någon jubileum kanske 40-årsjubileum? Jag har googlat på medlemmar i After Dark men aldrig sett någon uppgift om att han varit med i AD. Har heller inte sett någon som skulle ha liknat honom. Men jag har ju bara sett honom på bild som barn och som Loford.

Men när jag var i yngre tonåren (80-talet) så gick ryktena att hen hade bytt kön.
Citera
2018-07-28, 23:53
  #759
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Personligen så tror jag att det där med AfterDark är bara fantasier och önsketänkande av mördarbögen.
Citera
2018-07-29, 00:00
  #760
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Vet inte om det uppmärksammats men mördarbögen Karl Ingemar Sjöblom aka Cathrine Loford har flyttat.

Cathrine Loford
Adress:
Borgaregatan 13 A lgh 1102
611 30 Nyköping

Personnummer:
19600329-XXXX
Telefonnummer:
073-050 41 93 , 076-328 95 48


https://www.ratsit.se/19600329-Cathrine_Margret_Victoria_Loford_Nykoping/fRDh12DmjZIdodhSL1ZJpMAGxnf_nCrm0e5fDgcy_fA
Citera
2018-07-29, 00:01
  #761
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej jag tror inte att h*n kommer att flytta tillbaka till Viskafors.

Har för mig att fadern också är avliden. H*n har också en syster men vet inte om hon bor kvar där. Kan knappast tänka mig det.

Lillasystern med familj bor i ett villaområde i Borås. Det skiljer nio år mellan lilla systern och brodern om jag minns rätt.
Citera
2018-07-29, 01:45
  #762
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Hennes "släng av ADHD" debuterade troligtvis redan i barndomen. Är dock ingen expert.

Detta med att hon var med i After Dark skall vara med sanningen överensstämmande men inget som jag kan bevisa. Det skulle vara intressant att veta under vilket namn h*n använde sig av samt när i tiden detta inträffade. Kan tänka mig att detta var under 1980-talet.

Jag googlade ikväll åter igen på After Dark. De startade 1976, alltså samma år som Reijo mördades.

”Alltsammans började 1976 på diskoteket Shazam i Stockholm. Tre unga män klev upp på scenen och lanserade en för Sverige ny företeelse - dragshow... Succé över en natt och inom loppet av bara några månader öppnade Christer Lindarw och Lars Flinckman sin egen klubb, som fick samma namn som de döpt sin showgrupp till... AFTER DARK.

Klubben blev snabbt innestället framför andra i Stockholms nattklubbsvärld. ALLA var där - kändisar, kungligheter, popstjärnor från hela världen - alla ville se den nyskapande och omtalade showen. Det var kittlande, lockande, spännande, farligt och skandalöst.”


”Magnus” kan inte ha varit med när After Dark startades 1976. ”Magnus är då 16 år fyllda och har slutat 9:klass. Han börjar i gymnasiet i Borås, dock vet jag inte om han gick 2- eller treårig linje, men det nämndes nog i podden.

Efter grundskolan i Viskafors och gymnasiet flyttar familjen från Viskafors. Vart vet jag inte, men Stockholm låter troligt. ”Magnus” bör då vara 18 år och myndig. Om han varit medlem i After Dark, så kan man fråga sig hur han kom i kontakt med dem.

I lilla Viskafors, med dess fyra till femtusen invånare så hade långt ifrån alla koll på vad som hände i övriga landet. Visst, TV fanns och vi hade fått färg-TV och två TV-kanaler, men de sände knappast några After Dark-shower. Men när han kommit till Stockholm som myndig ung man och såg det ekivoka utbudet i storstaden med dess lockelser så kunde han kanske för första gången leva ut bland likasinnade.
Citera
2018-07-29, 13:26
  #763
Medlem
Skaraborg2s avatar
Nio års åldersskillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Lillasystern med familj bor i ett villaområde i Borås. Det skiljer nio år mellan lilla systern och brodern om jag minns rätt.

Tack för dessa uppgifter.

Att det var hela nio år mellan henom och systern kände jag inte till. Hon var då sju år när Reijo mördades.
Citera
2018-08-21, 00:13
  #764
Medlem
MGM har tydligen inte varit i klammeri med rättvisan efter mordet, så h*n fick väl något så när rätsida på sitt liv, men mgm kan ju aldrig glömma mordet, men har väl förträngt det. H*n har ju mått psykiskt dåligt, så det kan ju vara tecken på att allt inte stått rätt till.
Det jag tänker på, vet inte grannarna något om h*n? Kanske därför h*n flyttade , för det började brännas?
Är det ingen som har ett foto av unge Sjöblom?
Citera
2018-08-21, 23:23
  #765
Medlem
Kennexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för dessa uppgifter.

Att det var hela nio år mellan henom och systern kände jag inte till. Hon var då sju år när Reijo mördades.

Hipp hipp hurra på din födelsedag - 29 mars 2017 - Släkt och vänner firar CL
https://www.facebook.com/FountainHouseStockholm/photos/a.254263091381435.1073741826.240399129434498/788297774644628/?type=3&theater

Borde inte släkt och vänner fundera över mordet och CL:s liv därefter?
Citera
2018-08-24, 19:09
  #766
Medlem
Skaraborg2s avatar
Födelsedagsbarnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kennex
Hipp hipp hurra på din födelsedag - 29 mars 2017 - Släkt och vänner firar CL
https://www.facebook.com/FountainHouseStockholm/photos/a.254263091381435.1073741826.240399129434498/788297774644628/?type=3&theater

Borde inte släkt och vänner fundera över mordet och CL:s liv därefter?

Fountain House firar CL:s födelsedag,.

Alla ser glada ut. Reijo fick aldrig fira någon födelsedag efter 14 års ålder. Tänker födelsebarnet på bilden någonsin på den här händelsen? H*n kom ju aldrig att bli mera än en MGM.
Citera
2019-02-18, 01:48
  #767
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Fountain House firar CL:s födelsedag,.

Alla ser glada ut. Reijo fick aldrig fira någon födelsedag efter 14 års ålder. Tänker födelsebarnet på bilden någonsin på den här händelsen? H*n kom ju aldrig att bli mera än en MGM.

Jag har ju varit engagerad i detta fall. För någon vecka sedan kollade jag upp alla artiklar jag har i fallet. Flera artiklar berättar ungefär ungefär samma sak. Och någon gång har bostadsområdet Skansen nämnts. I en av artiklarna nämndes Skansen. Reijo och den misstänkte mördaren ska enligt artikeln har stannat till vid korset. Det var en fyrvägskorsning i bostadsområdet. När jag växte upp där sa vi alltid korset. Alla på Skansen visste vad korset var.

Artikeln berättar vidare att ytterligare två killar, som var några år äldre än Reijo och den och den misstänkte, stod och pratade med med Reijo och den misstänkte. De två äldre killarna åkte sedan iväg på sina mopeder och Reijo och den misstänkte cyklade sedan vidare.

Jag var ju sju år när mordet skedde, men kunde kunde läsa hjälpligt. Jag minns än idag framsidan på Boråstidningen. En av de äldre mopedkillarna hade minst sagt ett väldigt vanligt namn förstod jag av artikeln.

Och då kom jag på att jag flera år senare jobbade med en man som var minst tio år äldre än mig och funderade då om det kanske var han med med det vanliga namnet och han hade samma för- och efternamn. Men det var ett så vanligt namn så det behöver inte vara min betydligt äldre kollega.

Till saken hör att jag växte upp cirka 500 meter fågelvägen från mordplatsen för Reijo Daag och cirka 500 meter från det soldattorp där postrånarna Johannes Nätt och Johannes Lööf bodde, fast i en annan riktning.
Citera
2019-05-27, 17:58
  #768
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Lillasystern med familj bor i ett villaområde i Borås. Det skiljer nio år mellan lilla systern och brodern om jag minns rätt.

Det stämmer inte. Systern är fyra år yngre, och bor med sin man i Tumba. Och hon tycks ha bott i Stockholmstrakten sedan åtminstone 90-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in