2019-08-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Spelar väl ingen roll om det är svenskar eller inte på släktforskningssidor. Jag är säker på vi inte är isolerade från övriga världen och att det finns människor i andra länder (främst USA) som har släktskap med nuvarande svenskar om man går 100-200 år bakåt i tiden. Tänk t ex på alla svenskar som drog till USA på 1800-talet.
Så är det, tror du att dessa personer levandes i t.ex. USA kommer vara jättesugna på att topsas för ett mord i Sverige? Näääää.
Citera
2019-08-05, 18:22
Medlem
Var dags för ett nytt troll som inte vill ha 1.5 miljoner, kör igång!
Citera
2019-08-05, 18:50
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Så är det, tror du att dessa personer levandes i t.ex. USA kommer vara jättesugna på att topsas för ett mord i Sverige? Näääää.

De har redan topsat sig själva och finns på släktforskningssajter.
Citera
2019-08-05, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
De har redan topsat sig själva och finns på släktforskningssajter.
De som finns där ja. Men under arbetet med släktforskningen kommer polisen sannolikt behöva "topsa sig fram" och det är nog kört utomlands. Dessutom har polisen inte tillgång till andra länders folkbokföring. Man kan säkert få ut sådant från vissa länder men lär vara ordentligt knöligt. En "träff" på en person folkbokförd i Sverige är betydligt enklare att hantera än en utomlands.

Det stämmer att i en "perfekt värld" skulle informationen på släktforskningssajten räcka men tror inte att det blir så i praktiken.
Citera
2019-08-06, 09:19
Medlem
En av skyttarna i helgen var en mycket trevlig man samt tidigare visat annat beteende utan att agerat våldsamt. Så kom den latenta ilskan ut med inköp av vapen... https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WbxMo2/ohioskytten-hade-skrivit-mordlista-pa-skoltoaletten

Hur var GM? Vi vet ingenting om hur internet påverkar oss med galna våldsspel och känsliga personer.
Citera
2019-08-06, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennyabra
En av skyttarna i helgen var en mycket trevlig man samt tidigare visat annat beteende utan att agerat våldsamt. Så kom den latenta ilskan ut med inköp av vapen... https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WbxMo2/ohioskytten-hade-skrivit-mordlista-pa-skoltoaletten

Hur var GM? Vi vet ingenting om hur internet påverkar oss med galna våldsspel och känsliga personer.

Latent ilska och påverkan av galna våldsspel..
Då är det de här skyltarna jag tänker på igen.
En person som är i djungeln och läser skyltarna vilket leder till att personen tappar det helt.

”Men då är det psykspåret igen”, tänker några kanske.
Fast det är inte det för samtidigt som personen är galen i ögonblicket är han inte diagnosisgerad eller i vardagen psykiskt sjuk.
Då är det inte det vanliga psykspåret, om man tänker sig en Edvinperson som GM.
En som verkar fungera normalt men med en passiv aggressivitet inombords.
Det finns väl exempel på GM som inte är påverkade men ändå flippar, även om det inte är något vi är jättevana vid i Sverige.
Men folk mår psykiskt dåligt, folk går runt med ångest och stress.

Tänker på Ikea-kniv-morden, den GM var inte påverkad, eller?
Akilov var pressad när han utförde sitt ”attentat”.
Var Milosevic (hette han så? Anna Lind-mördaren) påverkad av droger eller varför gjorde han det?
Kan denne GM också ha varit pressad till max vid tillfället?
Citera
2019-08-06, 11:13
Medlem
uzi916s avatar
jag tror mördaren var frustruerad som person, hade lite problem känslomässigt.

hade ett "fult" yttre, ansikte med acne

i princip aldrig varit med en brud

han hade länge tänkt på o mörda - få ut aggresioner, känna hur det känns, vrf mohammed för han va de bästa tillgängliga bytet, vrf lena? för hon va vittne

Han va nästa lika gammal som mig då
Citera
2019-08-06, 13:43
Medlem
Hur gammal var du då? Du skriver att du tror, i ditt första inlägg visste du vem det var.
Citera
2019-08-06, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uzi916

han hade länge tänkt på o mörda - få ut aggresioner, känna hur det känns, vrf mohammed för han va de bästa tillgängliga bytet, vrf lena? för hon va vittne

Finns många som stämmer in på en sådan beskrivning och i stort sett alla dessa begår aldrig något våldsbrott. Tror nog att din gubbe tillhör dem, lite tunt att misstänka någon för dubbelmord eftersom han var "frustrerad".
Citera
2019-08-06, 20:18
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uzi916

Han hade något speciellt son vittnen lade märke till, kan det ha varit en ansikte fullt med stora finnar/bölder?
Citera
2019-08-06, 21:58
Medlem
Det borde polisen gått ut med så antagligen inte.
Citera
2019-08-06, 22:02
Medlem
uzi916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Det borde polisen gått ut med så antagligen inte.

o det säger du med säkerhet? Då verkar det visst som att du vet vem mördaren, case closed?

Jävla muppar, skämt myndighet med individer med en begränsad intelligens förmåga.

Teorin: Han ville bara mörda någon

Vad sägs om de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in