2019-08-04, 11:55
Medlem
uzi916s avatar
Jag kommer ihåg den dagen. Familjen bor i Stockholm. Snubben som högg dom är fri och bor i Linköping. Lkpg polisen är bara helt jävla inkompetenta.
Senast redigerad av uzi916 2019-08-04 kl. 12:23.
Citera
2019-08-04, 12:13
Medlem
Hur vet du det? Varför har du inte tipsat polisen?
Citera
2019-08-04, 12:17
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Det mest märkliga med hela detta tragiska fall är den kompakta frånvaron av, som det verkar, tillförlitliga vittnesuppgifter. Morden inträffade ju trots allt mitt i Linköping under dagtid.

Det tycker inte jag är så märkligt alls. Det var ett lugnt bostadsområde klockan 07.50 på morgonen. De enda som rör sig där är ju de som är på väg till jobb eller skola. Att ingen annan såg själva dådet är nog inte så osannolikt. Och att någon (i morgondrucket zombietillstånd) i efterhand ska minnas vilka personer de passerade är ju inte heller så sannolikt.
Citera
2019-08-04, 12:28
Medlem
uzi916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe

Varför skulle jag? Det skulle va förgäves, vet du hur många olösa mord vi har i 013?
Citera
2019-08-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uzi916
Varför skulle jag? Det skulle va förgäves, vet du hur många olösa mord vi har i 013?
Ja varför? Belöning och tänk på dom anhöriga själviska och osympatiska fanskap!
Citera
2019-08-04, 12:40
Medlem
uzi916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Ja varför? Belöning och tänk på dom anhöriga själviska och osympatiska fanskap!

Lkpg polisen kan inte ens hitta cykel tjuvar, sluta ha så höga tankar om den misslyckade myndigheten. Inte ens rent hypotetiskt, ifall jag gick in till stationen med personen ifråga skulle han bli gripen.

Välkommen till verkligheten 2019
Citera
2019-08-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Intressant hypotes du för fram vad gäller studentspåret. Naturligt är väl att i första hand studenter med anknytning till främst Östergötland undersökts. Utbytesstudenter brukar i allmänhat ha ett visst kontaktnät med värdnationen/universitetet/studentkåren innan de kommer hit, men någon kan ju ha gått bananas under studietiden. Det mest märkliga med hela detta tragiska fall är den kompakta frånvaron av, som det verkar, tillförlitliga vittnesuppgifter. Morden inträffade ju trots allt mitt i Linköping under dagtid.

Tanken jag hade var att svenska studenter som uppfattades som udda bör vara mangrannt topsade. Vad gäller utländska studenter så kanske ingen kopplar till dubbelmordet på samma sätt, eftersom det sagts vara en GM med skandinavisk härkomst. Skulle då möjligen kunna vara en ättling som bor i USA eller Kanada, som var utbytesstudent kanske en termin.
Citera
2019-08-04, 16:34
Medlem
Citat:
Jag kommer ihåg den dagen. Familjen bor i Stockholm. Snubben som högg dom är fri och bor i Linköping. Lkpg polisen är bara helt jävla inkompetenta.

Du formulerar dig som att du vet vem GM är?
Citera
2019-08-05, 03:00
Medlem
Boonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Citat:
here we go again.

Undrar vem av p-h, jgf, cosme, uzi916 och legenden dennyabra som mejlar GW först.
Citera
2019-08-05, 08:49
Medlem
Ganska få ouppklarade mord i Linköping, sen kan du sluta trolla nu att du vet vem mördaren är.
Citera
2019-08-05, 10:10
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vilket väl i teorin skulle kunna innebära att GM är amerikan, men med svenskt påbrå några generationer bakåt i tiden? Utbytesstudent från USA, ingen misstänker honom, för alla sagt att GM är skandinav.

Nja, det är inte det jag menar, men så kan det så klart vara, även om det troligen är att gå över ån efter vatten.

Jag menar mer att GM är svensk, bor i Sverige men att en annan gren av hans släkt drog till USA på 1800-talet.
Citera
2019-08-05, 13:53
Avslutad
Citat:
Lkpg polisen kan inte ens hitta cykel tjuvar, sluta ha så höga tankar om den misslyckade myndigheten. Inte ens rent hypotetiskt, ifall jag gick in till stationen med personen ifråga skulle han bli gripen.

Välkommen till verkligheten 2019

Finns det någon anledning till att du inte tipsat GW? Det är bra pengar..
Vad vet du om gärningsmannen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in