2019-08-05, 16:27
Medlem
Mad monks avatar
Hatbrott?
Citera
2019-08-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Jag har fått information om minst två hugg i övre ryggpartiet och ett ”eventuellt” avslutande hugg i huvudet.
Varifrån fick du den uppgiften? Från media?
Citera
2019-08-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Ja förmodligen så blir straffet 3-4 år. Men om han anses så pass psykiskt sjuk, hur länge kan man hålla personen inlåst på psyk?
Tveksamt... där finns riktigt sjuka vuxna. Betänk att han är nyss fyllda 16.
Citera
2019-08-05, 16:38
Avslutad
Påstås att MGM raderade sitt FB-konto innan han stack iväg och mördade. Det får det verkligen att låta om Överlagt mod om det stämmer
Citera
2019-08-05, 16:39
Avslutad
Ang. Hugg så uppfattade jag det som det inte var hugg utan slag med den ickevassa sidan som dödade PP
Citera
2019-08-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varifrån fick du den uppgiften? Från media?

Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Ang. Hugg så uppfattade jag det som det inte var hugg utan slag med den ickevassa sidan som dödade PP

Då kan jag berätta att jag kikat lite snabbt på obduktionsbilder från fallet där jag sett en ”skåra” om man kan säga, snett bakifrån.
Citera
2019-08-05, 16:45
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tveksamt... där finns riktigt sjuka vuxna. Betänk att han är nyss fyllda 16.

Men om man är riktigt sjuk, att man har en sån störning att man mördar någon med yxa, då kanske det är bättre att hålla kvar en sån person i psyk tills man bedömmer att personen inte är en fara? Är ju ingen högoddsare att en sån person begår fler mord framöver.

Typ som snubben som mördade sin unga flickvän i Jönköping för ett gäng år sen. Minns inte fallet så mkt men han hade ju mördat någon som ung sen i 20 års åldern mördade han igen. Om jag minns rätt.
Citera
2019-08-05, 16:46
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Påstås att MGM raderade sitt FB-konto innan han stack iväg och mördade. Det får det verkligen att låta om Överlagt mod om det stämmer

Vilka påstår detta?
Citera
2019-08-05, 16:48
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:

Om det stämmer så borde det ju vara rejäla slag mot huvudet och ryggen borde inte vara så "skadat"? Men tror faktiskt inte det. Tror mer att det borde vara den vassa delen. Men spekulerar bara.
Citera
2019-08-05, 16:49
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Men om man är riktigt sjuk, att man har en sån störning att man mördar någon med yxa, då kanske det är bättre att hålla kvar en sån person i psyk tills man bedömmer att personen inte är en fara? Är ju ingen högoddsare att en sån person begår fler mord framöver.

Typ som snubben som mördade sin unga flickvän i Jönköping för ett gäng år sen. Minns inte fallet så mkt men han hade ju mördat någon som ung sen i 20 års åldern mördade han igen. Om jag minns rätt.

Du menar han som mördade sin mamma och några år senare mördade sin sambo
Citera
2019-08-05, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Vilka påstår detta?

folk som postat kondoleanser på facebook om mordet
Citera
2019-08-05, 16:51
Medlem
Citat:
Om det stämmer så borde det ju vara rejäla slag mot huvudet och ryggen borde inte vara så "skadat"? Men tror faktiskt inte det. Tror mer att det borde vara den vassa delen. Men spekulerar bara.
Ett slag med den vassa sidan hade klyvt huvudet, eller i alla fall gått så djupt att han dött ögonblickligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in