2019-08-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har medgett gärningen, och erkänt den. Men har INTE erkänt mord. Därför tror jag inte ens det var meningen att PP skulle bli skadad. Det visar inte minst på att JL själv ringde polisen. Men nu är rubriceringen mord:

Han kommer att komma lindrigt undan. Men vi vet inte bakgrunden till det hela. Kanske han borde gå fri, beroende på HUR mordet gick till? Det kanske var PP som hade yxan och hotade JL? Kanske fick JL tag på yxan och försvarade sig lite väl hårt? Vi vet ju inte alls vad som ligger bakom. Han har ju uppenbarligen inte erkänt mord, utan enbart gärningen som sådan. Sen har väl polisen fått förklaringar nu vad som hänt - förhandlingsdatum skall spikas - och 14 dagar därefter kommer domen. Så när är vi framme då? Slutet av september? Med tanke på att han bara är 16 år vill de säkert få det här undanstökat så fort det bara går.

Och du tror på det? LOL! Jag kan väl gå mörda någon och sedan påstå att jag inte har mördat någon. Jag kan kommer lindrigt undan.
Citera
2019-08-05, 15:53
Medlem
Citat:
Nyheter blir gamla på en vecka. Och försvinner. Till slut är de knappt sökbara i nyheterna. Men här.... nej, jag tycker INTE det är ok att lägga ut namn på brottsoffer, gärningsmän eller anhöriga här när det gäller just detta brott. Förövaren är 16 år - och vi vet ännu inte bakgrunden. Varför skall han vara sökbar i 30 år till i just detta fall? Så fort man skriver hans namn kommer Flashback upp - och det kommer ligga honom i fatet resten av hans liv. Till vilken nytta för dig?

Gud vad du försvarar GM. Är du nära honom på något sätt?
Citera
2019-08-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Ja, luktar bögmord det här.

Vad händer nu då? Får man ens häkta minderåriga eller skickas han direkt till nåt LVU-hem eller vad händer?

Man får häkta minderåriga om synnerliga skäl föreligger (vilket det gör här).
Men jag kan garantera att han inom några veckor släpps ur häktet, pga den låga åldern och därefter blir föremål för LVU.
Citera
2019-08-05, 16:09
Medlem
JohnDillingers avatar
Flera hugg mot huvud och rygg.
Svårt att se det som självförsvar.
Ett hugg och det kunde vart något annat än mord. Så jag ser det.

Antalet hugg är det som avgör tror jag.
Citera
2019-08-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Och du tror på det? LOL! Jag kan väl gå mörda någon och sedan påstå att jag inte har mördat någon. Jag kan kommer lindrigt undan.
Nej. Inte pga brottet. Utan för att han är 16 år. 3-4 år. Eller ungdomsvård. Lämpligt nog tog du bort citatet från en advokat, där han beskrev just det lindriga straffet. Du är både raljerande och ohederlig.
Senast redigerad av Picasso2 2019-08-05 kl. 16:13.
Citera
2019-08-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Du kan ju inte hitta på egna saker bara för att DU tycker så, och sen vara dryg mot folk som egentligen har rätt.

Har aldrig sett MGM användas som du säger det senaste 6 åren iaf.

ONT:
Att han bett sin polare döda honom känns som en rimlig teori ändå. Fick den känslan ganska tidigt. Det enda som är jävligt wierd är att man väljer yxa mot huvudet.

Det där låter ju faktiskt hyfsat rimligt med tanke på plats, minst lika rimligt som att det skulle ha med sexuell läggning att göra.
Citera
2019-08-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Det där låter ju faktiskt hyfsat rimligt med tanke på plats, minst lika rimligt som att det skulle ha med sexuell läggning att göra.

Varför skulle den unge begåvade Peter med stora framtidsplaner vilja dö? Flertalet yxhugg i rygg/bakhuvud tyder på att BO försökt fly från en attack.
Citera
2019-08-05, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Antalet hugg är det som avgör tror jag.
Hur många hugg var det?
Citera
2019-08-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Hur många hugg var det?
Tidig uppgift i media sa rygg och skalle. Inte hur många hugg. Inget bekräftat ang rygg. Svåra skallskador är dock bekräftat.
Citera
2019-08-05, 16:26
Medlem
Citat:
Tidig uppgift i media sa rygg och skalle. Inte hur många hugg. Inget bekräftat ang rygg. Svåra skallskador är dock bekräftat.

Jag har fått information om minst två hugg i övre ryggpartiet och ett ”eventuellt” avslutande hugg i huvudet.
Citera
2019-08-05, 16:27
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Jag har fått information om minst två hugg i övre ryggpartiet och ett ”eventuellt” avslutande hugg i huvudet.

Kan nog stämma. Men ett fullt slag med en Yxa emot huvudet då räcker det förmodligen med ett slag. Är det flera slag så lär ju bevisningen för överlagt mord styrkas.
Citera
2019-08-05, 16:27
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Nej. Inte pga brottet. Utan för att han är 16 år. 3-4 år. Eller ungdomsvård.

Ja förmodligen så blir straffet 3-4 år. Men om han anses så pass psykiskt sjuk, hur länge kan man hålla personen inlåst på psyk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in