2019-08-05, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det är nog ingen som vill demonstrera, men många är otåliga för att utredningen tar en evinnerlig tid.

Jag är väldigt nyfiken på varför ÅH envisas med att hålla SD som fortsatt MGM.
Hur skulle du ställa dig till om det visar sig att ÅH har rejält med bevisning mot SD?

Upprepar min fråga till Snor-Johan:

Hur skulle du ställa dig till om det visar sig att ÅH har rejält med bevisning mot SD?

Ps Ser fram emot att S-J svarar utan okvädesord Ds
Senast redigerad av Ulanna 2019-08-05 kl. 13:10.
Citera
2019-08-05, 13:09
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jag tror snarare att det är hennes mobiltelefon.
Eller varför inte ett Geo-örhänge?

Ja, ett örhänge skulle det förstås även kunna ha varit. Var det det andra örhänget man krattade efter utmed den tänkta flyktvägen tro? Fast att använda ”räfsor” vid metallsök låter lite tafatt vid närmare eftertanke. Min känsla är hursomhelst att det som efter sök hittades tidigt i utredningen var av metall. Jag tror att det var LW:s nyckel som märkligt nog låg där den alls inte borde vara.
Citera
2019-08-05, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, ett örhänge skulle det förstås även kunna ha varit. Var det det andra örhänget man krattade efter utmed den tänkta flyktvägen tro? Fast att använda ”räfsor” vid metallsök låter lite tafatt vid närmare eftertanke. Min känsla är hursomhelst att det som efter sök hittades tidigt i utredningen var av metall. Jag tror att det var LW:s nyckel som märkligt nog låg där den alls inte borde vara.

Ja vi får hoppas att metalldetektor har använts.
Jag tor på mobilen då den pingades i det området.
Kan medhjälparen ( om det finns någon) placerat ut mobilen efter att MGM rest till USA?
Citera
2019-08-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Enligt uppgifter så va dörren öppen, alltså inte bara olåst utan öppen, den va inte stängd.
Hon behövde inte nycklar för att stänga dörren efter sig.

Det av mig fetade: Tack för den välmenta och pedagogiska förklaringen!

Jag tror:

1. Att GM först befann sig inne hos LW.

2. Att GM tog LW:s nyckel/nycklar och lämnade bostaden.

3. Att LW raskt knuffade till ytterdörren utan att den stängdes helt och hastade efter GM.

4. Att LW inte tänkte gå längre ifrån sitt hem än att hon såg huset och dörren.

5. Att LW trodde att hon och GM skulle återvända till bostaden någorlunda direkt efter att de lämnat den.
Citera
2019-08-05, 13:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Förmodligen börjar saker och ting brännas.
Saker, som med olika frågeställningar får folk att tänka till.
Tar man upp något om HD så ploppar det upp slumrande användare ur sin dvala.

Var örhängena en gåva från SD? Visste HD om det och blev provocerad varje gång hon såg LW använda dem? Krävde hon att han skulle ta tillbaka dem och ge dem till henne som ett tecken på att han ville ha henne tillbaka? Krävde hon att så skulle ske innan USA-resan?
Citera
2019-08-05, 14:01
Medlem
Citat:
Ja vi får hoppas att metalldetektor har använts.
Jag tor på mobilen då den pingades i det området.
Kan medhjälparen ( om det finns någon) placerat ut mobilen efter att MGM rest till USA?

Jag har blivit alltmer osäker på att den pingade mobilen verkligen hittats, måste jag erkänna. Gissar att GM har gott stöd dels av en trogen medhjälpare dels av familj, släkt och vänner som intet ont anar. Eller vågar ana kanske.
Citera
2019-08-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Var örhängena en gåva från SD? Visste HD om det och blev provocerad varje gång hon såg LW använda dem? Krävde hon att han skulle ta tillbaka dem och ge dem till henne som ett tecken på att han ville ha henne tillbaka? Krävde hon att så skulle ske innan USA-resan?

Jag kollade upp det och om jag minns rätt så har HD fått / köpt geocach örhängen till jul 2018.
Det går att se om man har konto på geosidan.
Citera
2019-08-05, 14:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Om HD var medhjälpare och låste LW:s armar så kan hon sedan ha tagit nycklarna och gått till hennes bostad för att leta efter örhängena om LW inte hade dem på sig. Att sedan lämna ytterdörren öppen visade sig ju vara mycket smart eftersom det ledde till misstanke om människorov och det är anledningen till att det tog så lång tid innan LW hittades. Det gav dem gott om tid att göra sig av med bevis och att försöka fly från landet.
Citera
2019-08-05, 14:16
Medlem
Philomenas avatar
Citat:

Varit inne på samma tanke tidigare. Om tjatet om örhängen har relevans skulle det kunna kopplas till svartsjukemotiv? Än så länge har ju tråden inte fått annat än motsägelser om HDs inställning till äktenskap och LWs relation med SD.

Håller med andra om att så fort HD granskas börjar det hända otrevligheter i tråden. Varför undrar man? Är hon oskyldig så borde väl inte hot eller trollning behövas som skydd?

Bra och starkt av Sh.holmes att vara tillbaka i tråden och hoppas hen anmäler mordhotet. Någon måtta får det ju vara på hur folk uppför sig!
Citera
2019-08-05, 14:25
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Om HD var medhjälpare och låste LW:s armar så kan hon sedan ha tagit nycklarna och gått till hennes bostad för att leta efter örhängena om LW inte hade dem på sig. Att sedan lämna ytterdörren öppen visade sig ju vara mycket smart eftersom det ledde till misstanke om människorov och det är anledningen till att det tog så lång tid innan LW hittades. Det gav dem gott om tid att göra sig av med bevis och att försöka fly från landet.

Tanken kanske aldrig var att fly landet (då de har barn och hel existens uppbyggd i landet) utan bara att dumpa bevis där dessa för gott skulle vara försvunna för utredningen? Spekulation.
Citera
2019-08-05, 14:39
Medlem
Citat:
Om jag vore SH skulle jag anmäla detta.
Det kan till och med tolkas som ett mordhot.

1.04 anmält

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Obehagligt uttryckt med tanke på orsaken till trådens existens. Håller med netherworlds tankar om att man kan få associationer till vad en gm kan ha sagt till L*ena innan mordet.

Mycket obehagligt!

Ja det är obehagligt, särskilt när hin uppmanar andra att framträda men vill inte göra det själv, man undrar ju I vilket syfte?

Jag har hela tiden trot att JG och eller HD har varit delaktiga, att polisen nu säger att de letar efter en eller flera gm starker den teorin.
Citera
2019-08-05, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kom med en enda sak jag ljugit eller hittat på tack.

Hur blev det med masken, törs du ta av den eller är det bara alla andra som ska göra det?

Till observandum, ditt inlägg här ovan sett inom den gråa citat-rutan, var riktat som ett svar till medlemmen @Snor-Johan och därför får du ursäkta att jag tar mig rätten att svara på detta, ditt tidigare skrivna inlägg.

God eftermiddag @Sh.Holmes

Det är faktiskt så min gode Holmes, att du har uppenbart och tydligt ljugit när du tidigare inom denna tråden och med 100% säkerhet ifrån din sida sagt, skriftligt pekat ut St*fan Davidss*n som den person som har bringat livet om Lena W*sström ... och detta med komplettering till ovan skrivet ... och utan att du har något bevis för ditt tidigare gjorda utpekande här inom tråden.

Jag anser att du är otroligt subjektivt involverad i detta mordfallet, så att till och med din käre Watson måste börja undra hur det egentligen står till med detektiven.

Det kanske är du som behöver ta av dig "masken" så att du lättare kan se verkligheten i "grisögonen" SD, SD ock SD, förkortning för eventuellt Sentimental Dårskap ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in