2019-08-04, 23:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det jag fetat, längst ned:
Frågan du inte ställer är om A-N kanske möjligen var i Örebro i mitten av maj förra året?
Eller läser jag dig fel nu?
Det är också en högst relevant fråga!
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Edit: Glömde en viktig fråga, inte specifikt till dig, letsdoit: Var/är A-N en gift man?
Om du frågar mig, är svaret nej, och inte bara pga bilder tagna i hemmiljö och under en tid då annars vänstrande gifta män brukar hålla sig i skinnet, utan kanske främst för att jag uppfattat att LW var en rakryggad kvinna med hög moral.
Citera
2019-08-04, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är också en högst relevant fråga!Om du frågar mig, är svaret nej, och inte bara pga bilder tagna i hemmiljö och under en tid då annars vänstrande gifta män brukar hålla sig i skinnet, utan kanske främst för att jag uppfattat att LW var en rakryggad kvinna med hög moral.
Tack för replik!
Men ang det jag fetat:
Nu vet jag inte om du skojar med mig eller är ironisk eller du kanske är lite sådär lagom provokativ?

Min hållning visavi LW och hennes moral är väl känd här i tråden och för den har jag fått utstå både spott och spe, men jag vidhåller min bestämda uppfattning:
Den pastor som viger en person men som sen inte tvekar att under åratal i smyg ha en sexuell relation med vederbörande gifte/gifta har ingen hög moral.
Den pastorn saknar all moral.

Citera
2019-08-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nyårsaftonen då -17 blir -18 umgås LW med någon hon kallar "Av*d-N*go" (*e, den fromme) som antagligen bor på Sigtunagatan i S-holm (av loggtext att döma). Dagen innan hade hon varit ute på GC med vännen JH (Behold*erX) och det får mig att tro att relationen med JH endast var på vänskapligt plan för annars hade hon väl tillbringat nyårsaftonen med honom istället för med Av*d-N*go och vem är denne A-N, någon hon träffade en gång eller flera gånger, en kär gammal vän eller en potentiell ny partner?

Den fromme som LW umgicks med på nyåret är nog pastor Stef*n Alb*nsson (*a, i) på Norrmalmskyrkan.

( Han är "öppet" homosexuell )
Senast redigerad av Ulanna 2019-08-05 kl. 00:07.
Citera
2019-08-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Får jag fråga om den ytterligare personen som, enligt dig,
(och även @Draifos) polisen har inriktat sig på - är det den
person som du tidigare benämnde med ********?
Dessa 8* motsvarar det personens för- eller efternamn?
Eller ett nick inom geo-världen?

Är den personen någon som vi här i tråden diskuterat som
en alternativ GM, istället för den nu MGM?

Det är givetvis upp till dig att svara på mina funderingar!

Hej @OzzieTheOwl

Gällande din första och till mig ställda fråga, så får du följande svar: Inom polisen har man misstankar om att det från början funnits en så kallad medhjälpare till själva Gärningspersonen. Vad jag vidare kan tillägga som konnekterat till det fösta svaret, är vidare sagt, att det kan faktiskt röra sig om anstiftan till mord i detta fallet.

Till observandum, angående din andra ställda fråga till mig, så lämnar jag följande svar: Som du lagt märke till, så skrev jag ett inlägg till medlemmen @Remark och just inom det inlägget, tog jag bland annat upp 8 stycken skrivna asterisker i rad inom parentes. Till nytt observandum, detta tidigare skrivna inlägget modererades och doldes, troligen av Moderator @Blomvattnare ? och i och med att inlägget doldes, så betyder det, att det icke bedömdes godkänt ur moderator-synpunkt, och därför kan jag inte tillfredsställa dig med ett svar gällande din andra fråga om (********)

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Jag anser att den bästa Moderator som Flashback har, är Moderator @Blomvattnare och oavsett vad, så tycker jag så Ds.
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-05 kl. 01:01.
Citera
2019-08-05, 00:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
/.../ Var vänlig och leta upp en bild på ett så kallat Geocach-öron-smycke, därefter, ta sedan och förstora upp bilden någorlunda, och därnäst skall ni studera själva designen ytterst noggrant, tag sedan ett vanligt A4-papper och rita sedan upp en bild av smycket's design, studera den ritade bilden och se hur många olika stora bokstäver som ni kan få ut genom bilden som ritats upp på ett A4-papper.

Frågan lyder följande, hur många stora bokstäver kan tagas fram, och vilka bokstäver kan bli synliga ?
Det är snarare ett venustecken man kommer att tänka på:
https://static8.depositphotos.com/1338574/828/i/950/depositphotos_8282298-stock-photo-female-venus-sign.jpg

Om du tar fram ett lämpligt verktyg och nyper tag om det nedre delen samt försiktigt böjer upp den så att den hamnar inuti ringen...så har du detta geosmycke som i en liten ask - eller som LW:s örhängen.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fimg.geocaching.com%2Ftra ck%2Flog%2Flarge%2F3ced592d-a4e4-4b2c-8182-b250b9a b0b4e.jpg
Senast redigerad av letsdoit 2019-08-05 kl. 00:19.
Citera
2019-08-05, 00:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hur kan du missförstå frågan från VigosRos?
Jag har inte missförstått någon fråga. 'VigosRos' ställde en fråga till mig, och jag svarade att jag inte förstod frågan. Om 'VigosRos' kan utveckla sitt resonemang och ställa en begriplig fråga så kommer jag naturligtvis att försöka svara.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Visa gärna varifrån du har fått info om att polisen tror att det kan vara flera gärningsmän.
Det torde väl vara allmänt känt nu att polisen på senare tid inte längre är säkra på att gärningsmannen var ensam, och det har redan diskuterats flera gånger här i tråden att polis och åklagare i senare uttalanden har menat att det handlar om en eller flera gärningsmän. Gå gärna utanför tråden själva om ni har lust, och läs de artiklar som tidningarna har skrivit om fallet.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-05 kl. 01:01.
Citera
2019-08-05, 00:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Får jag fråga om den ytterligare personen som, enligt dig,
(och även @Draifos) polisen har inriktat sig på - är det den
person som du tidigare benämnde med ********?

Dessa 8* motsvarar det personens för- eller efternamn?
Eller ett nick inom geo-världen?

Är den personen någon som vi här i tråden diskuterat som
en alternativ GM, istället för den nu MGM?

Det är givetvis upp till dig att svara på mina funderingar!
Dra inte in mig nu i de här diskussionerna om misstankar mot några särskilda personer. Jag talar alltså bara om de uttalanden som polis och åklagare själva har gjort i media, dvs. att det skall handla om en eller flera gärningsmän.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-05 kl. 01:10.
Citera
2019-08-05, 01:46
Medlem
Till alla tråden's medlemmar inom mordet på Lena Wesström.

Illustration enligt nedan.

🏡 B-V 13 samt 🏡 B-V 14 b
⬆ ⬆

Till observandum och enligt ovan sett. Hos ett av dessa vid vägen belägna hus, och sett från det vänstra hörnet's fasad-kant i diagonal riktning ↙ utåt, fann polisen ett flertalet meter därifrån ett föremål som tillhörde Hjärsta-kvinnan, hur själva föremålet kunde ha hamnat så långt bort ifrån själva den då aktuella mord-platsen, var givet vis då, mycket anmärkningsvärt.

Men ➡Någon👤 behöver inte oroa sig i detta fallet, detta sagt med anledning av, att det finns två perspektiv, två sidor, det ena pekar på, antingen mot huset beläget vid 🏡 B-V 13 ... eller, mot huset beläget vid 🏡 B-V 14 b ... det andra, och i sin tur, pekar på att någon okänd person hade utplanterat föremålet med anledning av att då rikta misstankar mot endera av personerna på respektive adresser.

Konnekterat till ovan skriver blir följande.

KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding, skall sålunda [av den anledningen] inte behöva belastas och tillika itereras med impertinenta skriftliga klander för det dilemma som hon därigenom [på det sättet] råkade att hamna inom, på grund av detta ovan och tidigare skildrat. KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding förtjänar inte sådan abundant gallimatias.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-05, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Undrar vem som hatade LW så pass mycket så att den utan problem kunde ta livet av henne ?

"Utan problem", vet jag väl inte om jag håller med om.

Om vi ska tro på "skrikvittnet" dalaan så tog det uppemot fem minuter innan
LW tystnade, en i sammanhanget lång tid.
Citera
2019-08-05, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack Det är inte alldeles omöjligt att polisen fann nycklarna i det söket, tror jag. Om GM tog nycklarna och därefter gick från bostaden hade LW ingen möjlighet att låsa ytterdörren innan hon hastade efter, spekulerar jag.

Enligt uppgifter så va dörren öppen, alltså inte bara olåst utan öppen, den va inte stängd.
Hon behövde inte nycklar för att stänga dörren efter sig.
Citera
2019-08-05, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Enligt uppgifter så va dörren öppen, alltså inte bara olåst utan öppen, den va inte stängd.
Hon behövde inte nycklar för att stänga dörren efter sig.

Hej igen @CarlJanne75

Ytterdörren till Hjärsta-kvinna's bostadsrätt stod i ett så kallat glänt-läge då det upptäcktes.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-05, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej igen @CarlJanne75

Ytterdörren till Hjärsta-kvinna's bostadsrätt stod i ett så kallat glänt-läge då det upptäcktes.

Mvh/ @JokerMannen

Precis, dörren va inte stängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in