2019-08-05, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Någon som vet vilken status spåret CA/GH har hos palmegruppen?

Det skrivs sällan i tråden om detta spår.

Inom Palmegruppen torde det vara mycket svalt, såvida inte hans gamla revolver dykt upp.

Utredningsmässigt så körde man spåret så långt det gick och kunde bara konstatera att det kunde varit han (vapen, möjlighet, motiv samt en del andra märkligheter om hans historia), men några bevis som skulle hålla i rättegång fanns inte.
Han nekade så man fick släppa det.
Citera
2019-08-05, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andran
Inom Palmegruppen torde det vara mycket svalt, såvida inte hans gamla revolver dykt upp.

Utredningsmässigt så körde man spåret så långt det gick och kunde bara konstatera att det kunde varit han (vapen, möjlighet, motiv samt en del andra märkligheter om hans historia), men några bevis som skulle hålla i rättegång fanns inte.
Han nekade så man fick släppa det.

Is that really all you need to do?
Deny any involvement, say there is no weapon.
And PU walks away from investigating.

Wow, now I understand why "efterlevande" shut down social media, deny knowing anything, and say "we don't discuss that" - but they sure as hell want to know what anyone else knows.
I hope that is not the fact - then good luck solving anything!
Citera
2019-08-05, 07:39
Medlem
Man kan tycka det är livlig fantasi att Palme inte blev skjuten men att få ihop alla inblandade i en mordkomplott såsom Lingärdes dokument tillsammans med alla poliser piketer larmcentraler ambulanser skandiapersonal samt all wt media och sydafrikaner på plats är minst lika fantasifullt.
Speciellt när kulorna verkar vara utplacerade knappt skadade då de har mjukt bly och far ut med en otrolig hastighet. Speciellt när Lisbeth tyckte det lät som barn som lekte med smällare nä en Magnum smäller rejält högt. När Anna Hage blir hotad för något hon sett tex att den som spelade Palme inte var Palme och inte var skjuten? Eller att inte Gösta känner igen Lisbet och Olof palme. Speciellt inte när Lisbetkopian ropade "ser ni inte jag är Lisbet Olofs fru" skulle en riktig Lisbet verkligen uttala så? Skulle inte en riktig Lisbet vilja vara mån att ställa upp på rekonstruktion för att lösa mordet om det inte fanns tex nakenbilder på Palme med flickor hos pressen? Man kan inte tro på den officiella historien. Vidare alla män som Holmer känner som blivit tillsatta just dessa veckor. På larmcentralen televerket ambulansen Skandia.
Holmers egen flickvän i skandia etc etc.
Antingen är det ett välorganiserat mord eller är det teater.
Hahne hittar på om bilderna? Självklart gör han inte det. Medierna är tysta om detta sprängstoff det är också talande. Samma medier som alltid talat om Cp Cp Cp. sammanhangen?
Vi svenskar är så formaterade och kan inte tänka utanför boxen. Trots att Hahne sett bilder på Palme näck med tjejer så tar podden palmemordet avstånd från Hahne. De tror fortfarande att Palme var och ska behandlas som en ängel. Vidare allt konstigt som händer att vi inte vet var Ebbe Lidbom var på natten. Att sonen åkte hem och hämtade dagboken, allt konstigt med hemförseln av sonen Palme från Frankrike. Ebbes fastnande i tullen, Pkk-spåret lett av Holmer i ett år. ointresset att snärja Vg från Holmer. Ser du inte? Om Avsan verkligen skjutit tror du han fått läsa till domare då?
Holmers cruisande runt Stocholms centrum för att se att allt flöt på från ca 2100 till efter mordet.
2 förhör med Lisbet då hon ändrar uppfattning var det Lisbet båda gångerna eller? palmes systers man pensionerad på plats att titta på Lisbets skada. mm mm mm Om man skulle skjuta Palme tror du då att palmes systers man skulle säga självklart kommer jag o hjälper till att mörka mordet på Palme. Nej men om det var en hjälp att mörka ett teatermord då kan man tänka sig att han ställde upp. Vi vet ju också att medierna fick tag i bilderna på Palme näck enligt Hahne. Så det förklarar ju ointresset och parian från Lisbet att inte vilja ha något att göra med medierna. Hon visste vad de visste. Efter att ha blivit förföljd av mediernas Palmehat så kan man tänka sig den rädsla Lisbet kände om medierna satt med bilderna inför hennes rekonstruktion eller uttalande. Hon kunde inte säga något då medierna kunde nollat henne som lögnare genom att helt plötsligt publicera bilderna. Medierna Bonnier schibstedt hjörne har alltså suttit på dessa bilder i över 30 år och inte sagt ett ljud till Svenska folket om det. Publicistklubbens ordförande Aschberg har spelat ut Christer Petterssonspåret i tv 3 och samtidigt arbetat på aftonbladet och vetat om dessa bilder vad mer vet medierna om som vi inte fått veta? Jag tror vår medier borgartidningarna har suttit och tryckt på dessa bilder och avaktat för att publicera dem om sossarna fått för stora framgångar. Just att medierna fått bilderna får mig att undra, var det medierna som var delaktiga i snärjningen av Palme, hatet var ju störst på Svd. Braconier eller vad han hette. Finns det en koppling mellan Kramm Palmehatande underättelser och Svd?
Senast redigerad av aktapirenelskling 2019-08-05 kl. 08:38.
Citera
2019-08-05, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Någon som vet vilken status spåret CA/GH har hos palmegruppen?

Det skrivs sällan i tråden om detta spår.
Hur ska folk här veta något om palmegruppen?
Ang CA så var det vapnet de var intresserade av o det har jag skrivit 2015-16.
Senast redigerad av Cianneli 2019-08-05 kl. 07:52.
Citera
2019-08-05, 08:51
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktapirenelskling
Som sagt så vet jag mycket väl att inte Kramm sköt jag nämner ju det i mitt inlägg att han hade alibi. Jag vet mycket väl också att han hette kirsit eftersom det var jag som tog upp vad det stod i engelska wikipidian där det bland annat stod att han hette kirsit...

Ok, så hans namn finns även på Wikipedia?
Namnet fanns sedan tidigare i Börje Wingrens PM från 890313 som ingick i målet mot CP... aktbil. 192

Din teori blir lite väl mycket en "spännande historia" för min del, där jag saknar källor som kan styrka detta.
Som vi alla vet och sett så går det ju att få ihop vilken story som helst som vid en första anblick kanske kan verka hållbar...

Gällande just detta så går det med allra största sannolikhet avfärda Fritzl som varandes Kirisits.
Den senare född 1938 och fanns med i folkbokföringen (död 1993). Fritzl född 1935...

Börje Wingren har även ytterligare ett PM om Kirisits..

Här har vi med sannolikt diarienumret på den anmälan som Erik Skoglund skrev efter att ha emottagit hotsamtalet från Kirisits den 26/2, där han hotade både Palme och Holmér(?)..
Ett samtal som också bandades..
Dnr K 1331-86
Senast redigerad av MOPspanaren 2019-08-05 kl. 09:21.
Citera
2019-08-05, 10:59
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Du hoppar över ett faktum, Lisbeth ville inte att kvartetten skulle gå hem till Västerlångatan och dricka te.

Det du anför talar inte det ringaste för ett förutbestämt möte.
Citera
2019-08-05, 11:06
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ok, så hans namn finns även på Wikipedia?
Namnet fanns sedan tidigare i Börje Wingrens PM från 890313 som ingick i målet mot CP... aktbil. 192

Din teori blir lite väl mycket en "spännande historia" för min del, där jag saknar källor som kan styrka detta.
Som vi alla vet och sett så går det ju att få ihop vilken story som helst som vid en första anblick kanske kan verka hållbar...

Gällande just detta så går det med allra största sannolikhet avfärda Fritzl som varandes Kirisits.
Den senare född 1938 och fanns med i folkbokföringen (död 1993). Fritzl född 1935...

Börje Wingren har även ytterligare ett PM om Kirisits..

Här har vi med sannolikt diarienumret på den anmälan som Erik Skoglund skrev efter att ha emottagit hotsamtalet från Kirisits den 26/2, där han hotade både Palme och Holmér(?)..
Ett samtal som också bandades..
Dnr K 1331-86

Det verkligt intressanta är varför Hans Holmer inte vidarebefordrade hotet till SÄPOs livvakter och förnekar att han var på våldsroteln och talade med Börje Wingren på fredagseftermiddagen ca 1600-1630. Att så skedde intygades av BWs kollegor Ulf Norlin, Henry Bohjort och Lars-Erik Andersson.
Citera
2019-08-05, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
Is that really all you need to do?
Deny any involvement, say there is no weapon.
And PU walks away from investigating.

Wow, now I understand why "efterlevande" shut down social media, deny knowing anything, and say "we don't discuss that" - but they sure as hell want to know what anyone else knows.
I hope that is not the fact - then good luck solving anything!

Väldigt tramsigt inlägg från din sida.

Det är en fråga om fakta, inte vad man borde/skulle/kunde ha gjort. CA-spåret togs upp så många år efter mordet att det endast fanns indicier och en nekande person.
Citera
2019-08-05, 13:55
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det verkligt intressanta är varför Hans Holmer inte vidarebefordrade hotet till SÄPOs livvakter och förnekar att han var på våldsroteln och talade med Börje Wingren på fredagseftermiddagen ca 1600-1630. Att så skedde intygades av BWs kollegor Ulf Norlin, Henry Bohjort och Lars-Erik Andersson.

Ja, det är verkligen anmärkningsvärt! Vi vet dock inte vad som sades, men ett hot är ändå alltid ett hot.

Gällande "mötet" på fredagen, så har jag inget minne över att jag sett/hört detta tidigare. Har du någon källa?
Undrar när Holmér begav sig till Borlänge då om han jobbade till 16:30 (och kanske längre)?
Citera
2019-08-05, 14:43
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, det är verkligen anmärkningsvärt! Vi vet dock inte vad som sades, men ett hot är ändå alltid ett hot.

Gällande "mötet" på fredagen, så har jag inget minne över att jag sett/hört detta tidigare. Har du någon källa?
Undrar när Holmér begav sig till Borlänge då om han jobbade till 16:30 (och kanske längre)?

Ulf Norlin berättade om detta för Anders Hasselbohm i Tidningen Vi nr 46 -96 och det togs upp av Sven Anér PalmeNytt nr 3-99.

Hans Holmér sade till juristkommissionen att han åkte vid lunchtid.
Senast redigerad av mvagrippa 2019-08-05 kl. 14:53.
Citera
2019-08-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andran
Väldigt tramsigt inlägg från din sida.

Det är en fråga om fakta, inte vad man borde/skulle/kunde ha gjort. CA-spåret togs upp så många år efter mordet att det endast fanns indicier och en nekande person.

I guess todays online story in Aftonbladet would then considered being "väldigt tramsigt"

It talks about the police not being able to investigate because of "summer vacation" and not enough staff. Sort of like PU - on vacation!
Citera
2019-08-05, 17:41
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det du anför talar inte det ringaste för ett förutbestämt möte.
Nej, det visar bara att hon ville gå ensam med Olof till Gamla stan. Det var också hon som ville korsa vägen och kände igen GM från Gamla stan. Hon kan ha blivit lurad på något sätt, mvagrippa

Hon är den personen som polisen, media och åklagaren lurade.

källa: Per-Arne Axelsson intervju med Lisbeth Palme 1989-10-21
Senast redigerad av 299792458 2019-08-05 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in