2019-08-04, 18:01
Medlem
Detta vad Claes Hedberg säger att dom bytte ut Olof palme vid mordet att det var inget mord?
Kan det vara så och den enarmade gärningsmannen är det sanning?

https://www.youtube.com/watch?v=-V5AIcVsOG8
Citera
2019-08-04, 19:11
Medlem
hehehos avatar
Lyfter "circle of the golden lion" hemlig organisation av reservofficerare med ursprung i Bulgarier.
Måhända för ung för MOP men vem vet?
Citera
2019-08-04, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Jag håller med kriminalkommissarie Jan Olsson och psykiatern Ulf Åsgård när de säger det var ensam gärningsman. Men jag är öppen för att GM kan ha fått information om statsministern från någon i Gamla stan, någon som dagligen observerade statsministern i området kring bostaden, någon som bodde eller arbetade i området kring bostaden. Lisbeth hade verkligen sett GM i Gamla stan och han såg verkligen ut som en kroat. I sin bok "Nirvana kan vänta" skriver statssekreterare Ulf Dahlsten "Det hon ville ha sagt var: han kan ha varit kroat. Han såg sådan ut." (sida 180)

Jag tror alla dessa andra saker du nämner är villospår och att mordet bara var en medborgares överreaktion på regeringens lite ansvarslösa och diskriminerande sysselsättningspolitik den veckan mordet ägde rum.
Vad får dig att tro att det bara är ”villospår”?
Citera
2019-08-04, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Passar på att lista lite upplägg på möjliga mötesscenarios, med en kall dryck i hand och rena spekuplationer i huvudet:

- Bagdad Bob ber att få lämna dokument under deras möte på lunchen, om vapensmuggling på kvällen.
- OP ställer upp på stadskuppsövning.
- Harvard (alternativt Harvard+Emma) tas upp av gammal bekant som kan bevisa att dokumenten de påstår sig ha är förfalskade
- OP träffar gammal kompis på toan på bion, som erbjuder hemkörning av LP och ev. brudar när lisbet är hemma.
- Någon berättar om SB-mobilisering ang. hans moskvaresa och lämnar underlag som palme tänker använda för att resa hus i helvete.
- Något av ovan som någon piggybackar på.
- En av sydafrikanerna (anc) som fortfarande är i stan vill träffas för hemlig info.
- OP får veta att tunnelbanan inte är säker samt att taxi är inflitrerad och rekommenderas att gå hem pga akut hot, livvakter sluter upp på vägen.
- Någon berättar att hans svar på harvardärendet, förfalskats och manipulerats av myndigheten.
- PKK berättar att de fått veta att de är patsys och en gammal välkänd kontakt vill överlämna bevis.
- Elmér vill lämna papper om marin-officerar-upproret.
- Utpressare vill lämna fotobevis, om brutta, men lovar att det blir diskret även om LP är med.
- Lingärdes uppgift om spiontillslag, palme känner spionen och lovar vara lockbete.
- Indierna vill lämna uppgifter om mutor som inte är överenskomna.
- Sovjetisk kontakt (falsk eller riktig) har uppseende veckande inläsning om ubåtar, resa eller annat, som sätter SÄPO, SAPO och MUSK på baken.

OBS, även vi detta tid kan röster förfalskas.
-

Det där med Harvard är rätt intressant i detta scenario om man vill hitta ett trovärdigt lockbete. Enligt Kjell-Olof Feldt var Palme helt uppslukad av saken från hösten 85 och framåt. Fem timmar före mordet raderas uppgifter i Harvardärendet ur länsrättens datasystem och originalhandlingarna försvinner spårlöst. Varför försvann Palmes dagbok efter mordet? Sannolikt för att den innehöll uppgifter som gått att koppla till mötet på Sveavägen.

Feldt skriver i sin bok "Alla dessa dagar..."

Citera
2019-08-04, 21:32
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Passar på att lista lite upplägg på möjliga mötesscenarios, med en kall dryck i hand och rena spekuplationer i huvudet:

- Bagdad Bob ber att få lämna dokument under deras möte på lunchen, om vapensmuggling på kvällen.
- OP ställer upp på stadskuppsövning.
- Harvard (alternativt Harvard+Emma) tas upp av gammal bekant som kan bevisa att dokumenten de påstår sig ha är förfalskade
- OP träffar gammal kompis på toan på bion, som erbjuder hemkörning av LP och ev. brudar när lisbet är hemma.
- Någon berättar om SB-mobilisering ang. hans moskvaresa och lämnar underlag som palme tänker använda för att resa hus i helvete.
- Något av ovan som någon piggybackar på.
- En av sydafrikanerna (anc) som fortfarande är i stan vill träffas för hemlig info.
- OP får veta att tunnelbanan inte är säker samt att taxi är inflitrerad och rekommenderas att gå hem pga akut hot, livvakter sluter upp på vägen.
- Någon berättar att hans svar på harvardärendet, förfalskats och manipulerats av myndigheten.
- PKK berättar att de fått veta att de är patsys och en gammal välkänd kontakt vill överlämna bevis.
- Elmér vill lämna papper om marin-officerar-upproret.
- Utpressare vill lämna fotobevis, om brutta, men lovar att det blir diskret även om LP är med.
- Lingärdes uppgift om spiontillslag, palme känner spionen och lovar vara lockbete.
- Indierna vill lämna uppgifter om mutor som inte är överenskomna.
- Sovjetisk kontakt (falsk eller riktig) har uppseende veckande inläsning om ubåtar, resa eller annat, som sätter SÄPO, SAPO och MUSK på baken.

OBS, även vi detta tid kan röster förfalskas.
-

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Det där med Harvard är rätt intressant i detta scenario om man vill hitta ett trovärdigt lockbete. Enligt Kjell-Olof Feldt var Palme helt uppslukad av saken från hösten 85 och framåt. Fem timmar före mordet raderas uppgifter i Harvardärendet ur länsrättens datasystem och originalhandlingarna försvinner spårlöst. Varför försvann Palmes dagbok efter mordet? Sannolikt för att den innehöll uppgifter som gått att koppla till mötet på Sveavägen.

Att Harvard-ärendet var viktigt och angeläget för Palme är en sak....att det sedan är så akut att det måste avhandlas en fredagkväll inne i stan ytterligare en.

Jag har svårt att se det akuta. Men visst skulle det kunna vara så.. dock hopar sig en mängd andra frågor..

Varför inte ta det i lugn och ro under lördagen?
När skulle detta möte ha bokats?
Vad hade hänt om inte Palme fått några biljetter till föreställningen? (De hade ju ren och skär tur att de fick 2 biljetter..)

Etc.
Citera
2019-08-04, 21:38
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktapirenelskling
Har hört Dammegård säga att den galna österikaren Kramm var samma person som den makabra Josef Fritzl vilket fick mig att fantisera ihop detta.

Denne Dammegård...

Galna österikaren heter inte Wilhelm Kramm. Det är Holmérs namn på honom i boken Olof Palme är Skjuten!
Han heter Walter Kiritsits och hade ett vattentätt alibi...

Han är alltså inte Fritzl!
Citera
2019-08-04, 22:15
Medlem
Som sagt så vet jag mycket väl att inte Kramm sköt jag nämner ju det i mitt inlägg att han hade alibi. Jag vet mycket väl också att han hette kirsit eftersom det var jag som tog upp vad det stod i engelska wikipidian där det bland annat stod att han hette kirsit.
Frågorna jag ställer är hur/varför kunde Holmer bli hotad av Kramm? Utpressade Kramm Palme med bilder? Vi vet ju att Hahne sett en hel rulle med nakenbilder med Palme och flickor/damer.
Detta är ju glödhett och vore en minst lika jobbig situation för Palme att få kontroll på bildernas negativ som var på vift än sonen fått Harvardtiden betald. Var Kramm en som hade dessa bilder eller? Varför hade Holmer haft kontakt med Kramm om det inte var för att få tillbaka negativen.

Intressant är det då om Kramm hade någon underättelsetjänst med ett annat namn
Om han hade det så står det naturligtvis inte i wikipida det är hemligt.
När jag sökte på Kramm i denna tråd stod det att han varit i farten även tidigt på 70-talet i Stockholm.
Inkubationstiden för aids ligger på 10 år har jag för mig så 1970-1975 någongång smittades Palme.
Det jag luskade o ville ha fram var om det var någon som arbetat inom polis eller liknande som antingen kunde slå på hans namn eller berätta vad det var för uppgift han hade i Stockholm/ Sverige.
Ps Wien i Österike brukade kallas för underättelsernas huvudstad vet dock inte om Kramm var just från Wien. Man kan också tänka sig att förutom handel med flickor kvinnor också skötte narkotikahandel vapen till och från Stockholm lite som 70-talets Epstein som likt Fritzl gärna byggde underjordiska hus för olika syften. Såsom man gjort medvetet i Usa där 100tals tjänstemän blivit fångade på film i på sexfester och annat med unga tjejer för utpressningssyften längre fram. Man kan inte avfärda att Kramm var Fritzl genom att läsa wikipidia.
Ingen har i denna tråd vad jag kunnat se berätta vem Kramm var men det finns säkerligen folk som vet vilket såklart gör det än mer intressant. Vad hade Holmer gjort Kramm för att bli hotad?
Kanske själv hotat kramm om att få negativen? Man kan ju också tänka sig att Kramm var a pain in the ass och måste bort då han hotade Palme och Holmer kanske hade Holmer en plan att få sätta dit Kramm för mord som han inte begått men att det skulle se ut så samtidgt som man fick bort det potentiella hotet om att bilderna skulle komma fram då Kramm satt bakom lås o bom. Det kan också va så att om man nästlade Kramm som misstänkt till mordet kunde man köpslå med han får vi tillbaka bilderna så släpper vi dig Ps Dammegårds far arbetade troligen inom danska stay behind så han vet nog mycket hurvida Kramm var Fritzl eller inte. Personligen tror jag att Kirsit var Fritzl. Alla telefonsamtal och hot som händer desto närmare mordet blir desto intressantare därav är frågorna om Kirsit intressanta, ingen verkar kunna ge ett svar vilket kan tyda på att han då hade en hemligtjänst.
Kirsit kan va länken till Holmers beteende dessa dagar. Kirsit kan va förklaringen till att man inte velat lösa mordet och inte velat berätta om wt-männen. Alla wt-män kan varit Holmers gubbar som icensatte en flyktväg för Palme och räddningen för socialdemokraternas rykte. Ingen Palme ingen utpressning kanske de tänkte inom partitoppen. Sanningen är att jag bara spekulerar, jag har ingen aning om vem Kirsit var eller när bilderna togs och om Kirsit var inblandad i detta. Hahne vet ju inte något om tider och har problem med minnet. Jag har heller ingen aning om Palme hade aids men man måste få diskutera frågan. Frågan är räcker dessa bilder för att Palme och Ebbe HH och Lidbom ska icensätta ett mord för att rädda sig själv och socialdemokraternas rykte eller har det inte alls med bilderna att göra var det oskyldiga bilder?
Senast redigerad av aktapirenelskling 2019-08-04 kl. 23:10.
Citera
2019-08-04, 23:15
Medlem
Någon som vet vilken status spåret CA/GH har hos palmegruppen?

Det skrivs sällan i tråden om detta spår.
Citera
2019-08-04, 23:43
Medlem
p.norths avatar
Livlig fantasi
Du tror inte att vittnena som var på plats såg sen att det var O. P som låg där. Dom som gjorde livräddning på O. P då, fick dessa aids?
Hahne ogillade Palme, han har nog inte sett nå bilder alls, bara rykten. Tomtar o troll.
https://www.expressen.se/nyheter/anna-forsokte-radda-livet-pa-olof-palme/

[QUOTE=aktapirenelskling|68297766]Som sagt så vet jag mycket väl att inte Kramm sköt jag nämner ju det i mitt inlägg att han hade alibi. Jag vet mycket väl också att han hette kirsit eftersom det var jag som tog upp vad det stod i engelska wikipidian där det bland annat stod att han hette kirsit.
Frågorna jag ställer är hur/varför kunde Holmer bli hotad av Kramm? Utpressade Kramm Palme med bilder? Vi vet ju att Hahne sett en hel rulle med nakenbilder med Palme och flickor/damer.
Detta är ju glödhett och vore en minst lika jobbig situation för Palme att få kontroll på bildernas negativ som var på vift än sonen fått Harvardtiden betald. Var Kramm en som hade dessa bilder eller? Varför hade Holmer haft kontakt med Kramm om det inte var för att få tillbaka negativen.

Intressant är det då om Kramm hade någon underättelsetjänst med ett annat namn
Om han hade det så står det naturligtvis inte i wikipida det är hemligt.
När jag sökte på Kramm i denna tråd stod det att han varit i farten även tidigt på 70-talet i Stockholm.
Inkubationstiden för aids ligger på 10 år har jag för mig så 1970-1975 någongång smittades Palme.
Det jag luskade o ville ha fram var om det var någon som arbetat inom polis eller liknande som antingen kunde slå på hans namn eller berätta vad det var för uppgift han hade i Stockholm/ Sverige.
Ps Wien i Österike brukade kallas för underättelsernas huvudstad vet dock inte om Kramm var just från Wien. Man kan också tänka sig att förutom handel med flickor kvinnor också skötte narkotikahandel vapen till och från Stockholm lite som 70-talets Epstein som likt Fritzl gärna byggde underjordiska hus för olika syften. Såsom man gjort medvetet i Usa där 100tals tjänstemän blivit fångade på film i på sexfester och annat med unga tjejer för utpressningssyften längre fram. Man kan inte avfärda att Kramm var Fritzl genom att läsa wikipidia.
Ingen har i denna tråd vad jag kunnat se berätta vem Kramm var men det finns säkerligen folk som vet vilket såklart gör det än mer intressant. Vad hade Holmer gjort Kramm för att bli hotad?
Kanske själv hotat kramm om att få negativen? Man kan ju också tänka sig att Kramm var a pain in the ass och måste bort då han hotade Palme och Holmer kanske hade Holmer en plan att få sätta dit Kramm för mord som han inte begått men att det skulle se ut så samtidgt som man fick bort det potentiella hotet om att bilderna skulle komma fram då Kramm satt bakom lås o bom. Det kan också va så att om man nästlade Kramm som misstänkt till mordet kunde man köpslå med han får vi tillbaka bilderna så släpper vi dig Ps Dammegårds far arbetade troligen inom danska stay behind så han vet nog mycket hurvida Kramm var Fritzl eller inte. Personligen tror jag att Kirsit var Fritzl. Alla telefonsamtal och hot som händer desto närmare mordet blir desto intressantare därav är frågorna om Kirsit intressanta, ingen verkar kunna ge ett svar vilket kan tyda på att han då hade en hemligtjänst.
Kirsit kan va länken till Holmers beteende dessa dagar. Kirsit kan va förklaringen till att man inte velat lösa mordet och inte velat berätta om wt-männen. Alla wt-män kan varit Holmers gubbar som icensatte en flyktväg för Palme och räddningen för socialdemokraternas rykte. Ingen Palme ingen utpressning kanske de tänkte inom partitoppen. Sanningen är att jag bara spekulerar, jag har ingen aning om vem Kirsit var eller när bilderna togs och om Kirsit var inblandad i detta. Hahne vet ju inte något om tider och har problem med minnet. Jag har heller ingen aning om Palme hade aids men man måste få diskutera frågan. Frågan är räcker dessa bilder för att Palme och Ebbe HH och Lidbom ska icensätta ett mord för att rädda sig själv och socialdemokraternas rykte eller har det inte alls med bilderna att göra var det oskyldiga bilder?[/quote]
Citera
2019-08-05, 00:31
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen

Vare sig Lisbeth Palme eller Mårten Palme säger något om ett planerat möte. MP berättar om att fadern kan tänka sig att att kvartetten kan gå hem till Västerlångatan och dricka te. ”Mötesscenariot” lanseras av Gunnar Wall i ett försöka att forma verkligheten efter sin mordhypotes. Vill man nå sanningen måste det göras tvärtom, följa de fakta som finns och inte lägga in egna favoritscenarion. Finns i nuläget inget som indikerar ett förutbestämt möte, desto mer som pekar på motsatsen.
Citera
2019-08-05, 01:47
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vare sig Lisbeth Palme eller Mårten Palme säger något om ett planerat möte. MP berättar om att fadern kan tänka sig att att kvartetten kan gå hem till Västerlångatan och dricka te. ”Mötesscenariot” lanseras av Gunnar Wall i ett försöka att forma verkligheten efter sin mordhypotes. Vill man nå sanningen måste det göras tvärtom, följa de fakta som finns och inte lägga in egna favoritscenarion. Finns i nuläget inget som indikerar ett förutbestämt möte, desto mer som pekar på motsatsen.

Du hoppar över ett faktum, Lisbeth ville inte att kvartetten skulle gå hem till Västerlångatan och dricka te.
Citera
2019-08-05, 02:21
Medlem
p.norths avatar
Enligt förhör med Ingrid Klering den 24 april
1986 skulle man alla fyra vara på väg mot Gamla stan för att dricka te. Dock säger Ingrid efter några steg att hon är för trött och hellre vill gå hem till sig. Då Lisbet också var trött avgjorde detta saken.

Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Du hoppar över ett faktum, Lisbeth ville inte att kvartetten skulle gå hem till Västerlångatan och dricka te.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in