2019-08-05, 01:37
Medlem
WheelofFortunes avatar
Jag hade hoppet uppe fram till det senaste valet. SD fick under 20%. Jag var helt förkrossad. Det enda jag ser ju är ett nalkande inbördeskrig. Vare sig vi vill eller inte så finns det inte en chans att vår nyimporterade och högst bidragsberoende underklass kommer hålla sig lugn vid en allvarligare lågkonjunktur.

Hur mycket skjuts det inte och sprängs redan i högkonjunktur? Hur lång tid till maten sinar och de börjar ta sina handgranater och ge sig på välfungerande bostadsområden? Då kommer V med mera att säga till oss att vi förtjänar det. För att vi är vita och har "mer". Det hela blir en ond cirkel, politisk instabilitet och ökat våld i samhället tvingar de välfärdsgenererande elementen (företag, välutbildade, kapitalägare) att flytta utomlands. Det blir mindre välfärd, nerskarningar i polis, skola, vård och omsorg och än mer våld.

Hur många kommer inte få lida? Hur många kommer inte att bli våldtagna, misshandlade, rånade, skjutna? Det är sorgligt men samtidigt så känner jag mig väldigt bitter. De flesta har ju röstat för det här, inte nog med det, de har röstat för det och kväver fortfarande meningsmotståndare till tystnad än idag. Familjemedlemmar säger upp kontakten för att man inte passar in i deras "antirasistiska värdegrund". Sverige kommer att brinna, men vi försökte i alla fall att vara "goda". Det var tydligen värt det. För gemene man.

Känner mig lurad av mitt land. Hatar andra svenskar och undviker dem. Känner mig oerhört isolerad pga mina observationer. Det gör fan ont att gå upp på morgonen. Känns som man lever i begynnelsen till en diktatur eller något.
Senast redigerad av WheelofFortune 2019-08-05 kl. 01:42.
Citera
2019-08-05, 02:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En sådan total galenskap gick knappast att förutse. År 2009 var innan Reinfeldt lät MP diktera invandringspolitiken, ingen visste vem nollan Löfvén var och Sveriges mest rubbade människa Annie Lööf satt i kommunfullmäktige i nån håla i Småland.

Och Hanif Bali var en muslimsk svartskalle som Jimmie Åkesson varnade för.
Citera
2019-08-05, 05:06
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Jag hade hoppet uppe fram till det senaste valet. SD fick under 20%. Jag var helt förkrossad. Det enda jag ser ju är ett nalkande inbördeskrig. Vare sig vi vill eller inte så finns det inte en chans att vår nyimporterade och högst bidragsberoende underklass kommer hålla sig lugn vid en allvarligare lågkonjunktur.

Hur mycket skjuts det inte och sprängs redan i högkonjunktur? Hur lång tid till maten sinar och de börjar ta sina handgranater och ge sig på välfungerande bostadsområden? Då kommer V med mera att säga till oss att vi förtjänar det. För att vi är vita och har "mer". Det hela blir en ond cirkel, politisk instabilitet och ökat våld i samhället tvingar de välfärdsgenererande elementen (företag, välutbildade, kapitalägare) att flytta utomlands. Det blir mindre välfärd, nerskarningar i polis, skola, vård och omsorg och än mer våld.

Hur många kommer inte få lida? Hur många kommer inte att bli våldtagna, misshandlade, rånade, skjutna? Det är sorgligt men samtidigt så känner jag mig väldigt bitter. De flesta har ju röstat för det här, inte nog med det, de har röstat för det och kväver fortfarande meningsmotståndare till tystnad än idag. Familjemedlemmar säger upp kontakten för att man inte passar in i deras "antirasistiska värdegrund". Sverige kommer att brinna, men vi försökte i alla fall att vara "goda". Det var tydligen värt det. För gemene man.

Känner mig lurad av mitt land. Hatar andra svenskar och undviker dem. Känner mig oerhört isolerad pga mina observationer. Det gör fan ont att gå upp på morgonen. Känns som man lever i begynnelsen till en diktatur eller något.

Stämmer bra, men du är inte ensam!

Snarare vakna upp i en demokratur. När man inser hur lite gemene man vet när de röstar. Nån valsedel har de sett HÖGST. Men rösta ja det är VIKTIGT. Så jävla hjärndött så det går inte.

Jag tycker inte ens synd om folk, dom är helt jävla fast både i skallen och i kroppen och det finns liksom ingen som vågar chansa på att nått annat skulle vara möjligt. Då är det inte det heller!
Det finns INGENTING som kommer att ändra vad som händer i sverige, endast pga. ryggradslösheten hos de flesta svenskar som tycker att konflikt är jobbigt och istället säger rätt saker.
Livet är konflikt, ständigt och är du inte villig att kämpa har du redan förlorat, vilket vi gjort!
Därför hatar jag andra svenskar, finns inget folk som varit mer villiga att bespotta sina landskamrater än svenskarna, vidrigare än värsta informatörerna under nazi-tyskland, vad har de jävlarna fått ut av det här? Pengar pengar pengar. Men sverige kommer förevigt att vara förändrat i grunden. Hoppas det var värt det! Ju fler svenskar som mördas, våldtas och rånas ju bättre, jag känner ingen sympati för människor som inte vill mig väl, vilket de visat väldigt väl när de t.ex. gjort ett samhälle där min tjej inte kan gå ut som hon vill. Tack för det alla goda fina röstande människor, ni är vad som väntar i mitt personliga helvete.
Citera
2019-08-05, 05:40
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är en mycket klen broms. I normala länder bromsas en regering av en opposition som *opponerar* mot ett negativt utfall av regeringspolitiken jämte media, som rapporterar om ett negativt utfall av regringspolitiken. Detta verkar hämmande på en regerings förmåga att ombesörja en politik med ett negativt utfall, då regeringspartier vill bli omvalda.

Det har faktiskt nått den punkten nu då jag börjar hålla folket ansvariga så väl som politikerna, och då menar jag även de som opponerar sig invandringen, för ni Har inte heller gjort tillräckligt. Vi vet att en röst på SD inte längre hjälper, så vad kan vi då göra för att få politiker att lyssna? Svaret är civil olydnad. Att helt enkelt tvinga dem till att höra oss genom att sluta finansiera spektaklet, alltså sluta betala skatt.

Och det bästa sättet är att jobba utomlands, räcker med Norge eller Svensktalande Finland, eller kanske Kanada, Irland eller Australien för andra. Men ge fan i att betala skatt helt enkelt. Skulle detta ske, att tillräckligt många lämnar (även om temporärt) Sverige så tvingas man ta till åtgärder, för svensken är den som möjliggör mångkulturen och invandringen.

Så ja, jag håller faktiskt alla er här ansvariga, ni borde veta bättre, och ni borde veta vad som krävs av oss vid det här lagret. Ändå ska ni "stanna kvar och kämpa", vafan det nu betyder, men för varje lön så har ni slagit en spik i kistan för ert land.

Vad jag dock betraktar som Sveriges dödsstöt rent historiskt så är det enligt mig 3 väldigt viktiga faser: 1. Olof Palme och sossarnas omvändning till maktkåta självrättfärdiga idealister. Ny Demokratis misslyckande där invandringskritiken aldrig fick ett fotfäste, samt USAs invasion av Irak där flyktingkrisen från MENA tog sin verkliga fart.
Det var här som Sveriges förfall började på riktigt.
Citera
2019-08-05, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
2009 var detta inte helt klarlagt. Idag däremot, kan ingen sväva i ovisshet om att en röst på S, C, L, MP, KD och V innebär ständigt återkommande flodvågor av ointegrerbara utomeuropéer.
Många har ju ändå integrerat sig ganska bra tycker jag.
Citera
2019-08-05, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Annie Lööf hade redan suttit i riksdagen i tre år 2009 och var påtänkt som ny partiledare efter Maud Olofsson.

En liten radanmärkning. Om M.O skulle ha fått sin vilja igenom så skulle det ha blivit Anna-Karin Hatt. Kanske inte så stor betydelse i sammanhanget.
Citera
2019-08-05, 07:03
Medlem
autokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Detta sagt så håller jag med TS om att få kunde ha förutsett de följande tio årens utveckling 2009. USA:s hybridkrig mot Syrien och NATO:s aggressionskrig mot Libyen hade inte ens börjat då. Ingen kunde förutse de flyktingkatastrofer som dessa krig skulle leda till.
Du brukar vara klok men här har du faktiskt fel.

Redan på 90talet såg jag och fler med mig precis vad som skulle hända om USAs imperialism fick fortgå.
Krigen som skulle leda till fler flyktingar världen över var något jag och många fler demonstrerade mot.

Usch Bush, mördare
Sharon -terrorist
Persson -hycklare
Osv...

Även kapitalismen och privatiseringen i Sverige var lätt att fördöma, då man redan för 20 år sedan visste att det skulle leda till än med polarisering och segregation.
Politik är ganska enkelt, historien är enkelt att ta lärdom av och det är lätt att förutse konsekvenser.

På den tiden var politik något som få engagerade sig i eller ens förstod sig på.
Numera, när politik har blivit mainstream, handlar det uteslutande om populism, enkla lösningar, att vända grupper mot varandra, peka ut syndabockar osv... Och folk idag är så fruktansvärt korkade att de sväljer allt med hull och hår...
Citera
2019-08-05, 07:07
Medlem
X-fronts avatar
2009-2019. Kanske inte på flashback men redan 1989 så varnade "vi" om den kommande kollapsen, de kulturkrockar som redan då inträffade bortförklarades med att de kommer anpassa sig, de kommer lära sig, de kommer integrera sig, ge dem tid bara.

Nu, 30 år senare så har fortfarande den stora massan inte förstått någonting.
Inte lärt sig av sina misstag och kommer fortfarande med ursäktande floskler.
Citera
2019-08-05, 07:35
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Många har ju ändå integrerat sig ganska bra tycker jag.

Jaså. Vad roligt.

Vilka kriterier är du mest nöjd med? Språkinlärning, representation på arbetsmarknaden, grad av bidragsberoende, överrepresentationen inom kriminalitet? Kanske nivån på religiöst hedersvåld eller antalet mord?
Citera
2019-08-05, 09:38
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Och X antal illegala invandrare på det.

Visst. Men knappast en och en halv miljon, vilket är skillnaden mellan påstådda två miljoner och verklighetens cirka en halv miljon muslimer.

Den stora invandringen av lågutbildade och svårintegrerade personer - oavsett religion - är ett gigantiskt problem, men låt oss hålla oss till fakta och inte fabulera.
Citera
2019-08-05, 09:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Det har faktiskt nått den punkten nu då jag börjar hålla folket ansvariga så väl som politikerna, och då menar jag även de som opponerar sig invandringen, för ni Har inte heller gjort tillräckligt. Vi vet att en röst på SD inte längre hjälper, så vad kan vi då göra för att få politiker att lyssna? Svaret är civil olydnad. Att helt enkelt tvinga dem till att höra oss genom att sluta finansiera spektaklet, alltså sluta betala skatt.

Och det bästa sättet är att jobba utomlands, räcker med Norge eller Svensktalande Finland, eller kanske Kanada, Irland eller Australien för andra. Men ge fan i att betala skatt helt enkelt. Skulle detta ske, att tillräckligt många lämnar (även om temporärt) Sverige så tvingas man ta till åtgärder, för svensken är den som möjliggör mångkulturen och invandringen.

Så ja, jag håller faktiskt alla er här ansvariga, ni borde veta bättre, och ni borde veta vad som krävs av oss vid det här lagret. Ändå ska ni "stanna kvar och kämpa", vafan det nu betyder, men för varje lön så har ni slagit en spik i kistan för ert land.

Jag hajade till när jag läste följande, som skrevs 1938:

"How completely the imposition of a comprehensive authoritarian creed stifles all spirit of independent inquiry; how it destroys the sense for any other meaning of truth than that of conformity with the official doctrine; how differences of opinion in every branch of knowledge become political issues — these must be seen in one of the totalitarian countries to be appreciated."

Denna "[stifling of] all spirit of independent inquiry"; "[the destruction] of the sense for any other meaning of truth than that of conformity with the official doctrine" och "how differences of opinion in every branch of knowledge become political issues" är lätt att varsebli i Sverige.

Sverige är ett totalitärt land, vilket få verkar ha insett vidden av. Det är en bisarr inställning, att det inte är regeringen utan svenskar som insett det men inte självmant lämnat landet, som är politiskt ansvariga för regeringspolitiken.

Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vad jag dock betraktar som Sveriges dödsstöt rent historiskt så är det enligt mig 3 väldigt viktiga faser: 1. Olof Palme och sossarnas omvändning till maktkåta självrättfärdiga idealister. Ny Demokratis misslyckande där invandringskritiken aldrig fick ett fotfäste, samt USAs invasion av Irak där flyktingkrisen från MENA tog sin verkliga fart.
Det var här som Sveriges förfall började på riktigt.

Någon som inte är vänster eller vänsterliberal betraktar beskrivningen maktkåt, självrättfärdig idealist som kvintessensen av en vänsterist.

A propos Ny Demokrati, så hörde jag med mina egna öron en diskussion i SR/P1 (efter att partiet misslyckats med att bli återvalt till riksdagen; vill minnas att det var i programmet Studio 1), där journalister klandrade sig själva för att Ny Demokrati nått riksdagen och explicit deklarerade: Detta skall aldrig hända igen.

Sedan tror jag att du kanske underskattar omfattningen och konsekvenserna av inflödet under regringen Bildt. Det finns en proposition 1990/91:195 "Aktiv flykting och migrationspolitik".

Citat:
"...varje land har ett ansvar för sina egna medborgare"

"Vi måste lämna den alltför idylliserade och romantiska beskrivningen av det mångkulturella och välja en mer realistisk utgångspunkt."

"Klarare distinktion bör göras mellan dem som bör ha en ovillkorlig rätt att stanna i Sverige och övriga immigrationssökande."

"En mycket stor andel av de asylsökande i Europa är inte i behov av internationellt rättslig skydd."

"Sverige bör utveckla och föra en aktiv flykting- och immigrationspolitik, som utifrån ett helhetstänkande och en humanitär grundsyn tar sikte på att dels undanröja eller lindra orsaker bakom flykt och påtvingad migration, dels skapa ett system för regleringen av invandringen som bättre än det nuvarande ger rätten att stanna i vårt land till dem som bäst behöver det."

När socialdemokraterna återtog regeringsmakten, så verkar man ha betraktat den propositionen som överspelad pga regeringen Bildts bravader.
Citera
2019-08-05, 09:48
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ingen har gått till val explicit på spädbarnsmord, nej. Däremot finns det en generell målsättning (och deklarationer om) att stärka kvinnors ställning/representation el. dyl.

Du utgår emellertid sannolikt från, att det finns en gräns för hur pass negativa konsekvenser, som implementeringen av denna generella deklaration får medföra för befolkningen.

Men, när det gäller förbättring av anhöriginvandringen, förtydligande av asylbegreppet m.m. så anser du - precis som de sju invandringsförespråkande partierna - att det finns ingen gräns för vilka och hur stora negativa konsekvenser som implementeringen av dessa generella målsättningar (för invandringspolitiken) får medföra för väljarna/befolkningen.

Vilka partier har explicit gått till val på, att det är likgiltigt vilka och hur stora negativa konsekvenser som den unika migrationspolitiken får för väljarna?
Kom att tänka på Reinfeldt M, inför valet 2014 bad han svenskarna "öppna sina hjärtan", men att det skulle bli en stor smärtsam kostnad för folket. Här uttalas en likgiltighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in