Citat:
Ursprungligen postat av
ReiseReise
Det har faktiskt nått den punkten nu då jag börjar hålla folket ansvariga så väl som politikerna, och då menar jag även de som opponerar sig invandringen, för ni Har inte heller gjort tillräckligt. Vi vet att en röst på SD inte längre hjälper, så vad kan vi då göra för att få politiker att lyssna? Svaret är civil olydnad. Att helt enkelt tvinga dem till att höra oss genom att sluta finansiera spektaklet, alltså sluta betala skatt.
Och det bästa sättet är att jobba utomlands, räcker med Norge eller Svensktalande Finland, eller kanske Kanada, Irland eller Australien för andra. Men ge fan i att betala skatt helt enkelt. Skulle detta ske, att tillräckligt många lämnar (även om temporärt) Sverige så tvingas man ta till åtgärder, för svensken är den som möjliggör mångkulturen och invandringen.
Så ja, jag håller faktiskt alla er här ansvariga, ni borde veta bättre, och ni borde veta vad som krävs av oss vid det här lagret. Ändå ska ni "stanna kvar och kämpa", vafan det nu betyder, men för varje lön så har ni slagit en spik i kistan för ert land.
Jag hajade till när jag läste följande, som skrevs 1938:
"How completely the imposition of a comprehensive authoritarian creed stifles all spirit of independent inquiry; how it destroys the sense for any other meaning of truth than that of conformity with the official doctrine; how differences of opinion in every branch of knowledge become political issues — these must be seen in one of the totalitarian countries to be appreciated."
Denna "[stifling of] all spirit of independent inquiry"; "[the destruction] of the sense for any other meaning of truth than that of conformity with the official doctrine" och "how differences of opinion in every branch of knowledge become political issues" är lätt att varsebli i Sverige.
Sverige är ett totalitärt land, vilket få verkar ha insett vidden av. Det är en bisarr inställning, att det inte är regeringen utan svenskar som insett det men inte självmant lämnat landet, som är politiskt ansvariga för regeringspolitiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReiseReise
Vad jag dock betraktar som Sveriges dödsstöt rent historiskt så är det enligt mig 3 väldigt viktiga faser: 1. Olof Palme och sossarnas omvändning till maktkåta självrättfärdiga idealister. Ny Demokratis misslyckande där invandringskritiken aldrig fick ett fotfäste, samt USAs invasion av Irak där flyktingkrisen från MENA tog sin verkliga fart.
Det var här som Sveriges förfall började på riktigt.
Någon som inte är vänster eller vänsterliberal betraktar beskrivningen maktkåt, självrättfärdig idealist som kvintessensen av en vänsterist.
A propos Ny Demokrati, så hörde jag med mina egna öron en diskussion i SR/P1 (efter att partiet misslyckats med att bli återvalt till riksdagen; vill minnas att det var i programmet Studio 1), där journalister klandrade sig själva för att Ny Demokrati nått riksdagen och
explicit deklarerade: Detta skall aldrig hända igen.
Sedan tror jag att du kanske underskattar omfattningen och konsekvenserna av inflödet under regringen Bildt. Det finns en proposition 1990/91:195 "Aktiv flykting och migrationspolitik".
Citat:
"...varje land har ett ansvar för sina egna medborgare"
"Vi måste lämna den alltför idylliserade och romantiska beskrivningen av det mångkulturella och välja en mer realistisk utgångspunkt."
"Klarare distinktion bör göras mellan dem som bör ha en ovillkorlig rätt att stanna i Sverige och övriga immigrationssökande."
"En mycket stor andel av de asylsökande i Europa är inte i behov av internationellt rättslig skydd."
"Sverige bör utveckla och föra en aktiv flykting- och immigrationspolitik, som utifrån ett helhetstänkande och en humanitär grundsyn tar sikte på att dels undanröja eller lindra orsaker bakom flykt och påtvingad migration, dels skapa ett system för regleringen av invandringen som bättre än det nuvarande ger rätten att stanna i vårt land till dem som bäst behöver det."
När socialdemokraterna återtog regeringsmakten, så verkar man ha betraktat den propositionen som överspelad pga regeringen Bildts bravader.