2019-08-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Är dina föräldrar en del av 1968 Polish political crisis?

At least 13,000 Poles of Jewish origin emigrated in 1968–72 as a result of being fired from their positions and various other forms of harassment.

Nej. Vanliga polacker som var nyfikna på Sverige bara.
Citera
2019-08-04, 20:32
Medlem
Snapcounts avatar
Har ju i år på Flashback börjat komma upp trådar som handlar om "kommuner i kris".

Dvs, nu kommer det att börjas märkas i plånboken.

Jag vet inte om det i sig gör någon skillnad.., för jag trodde nog i.o.m 2015 med alla som kom in då, skulle välta lasset ifrån "pro" invandring till ett kallt "stopp". Så blev det inte. Lika illa är att 7K politikerna sjunger samma visa..

7K`s politiker i Sverige, är onekligen något i egen klass..
Senast redigerad av Snapcount 2019-08-04 kl. 20:44.
Citera
2019-08-04, 20:39
Medlem
Pungsvings avatar
Försämringen som skett från 2009 till 2019 i Sverige kommer fortsätta på samma sätt under nästa 10 år och också öka lite. År 2029 tas denna tråden upp igen och då är det din bil som brinner på parkeringsplatsen utanför. Företagen har lämnat landet och politikerna sitter i burka i riksdagen och mässar på okända språk sinsemellan medan någon vit sossepolitiker står i talartstolen och pratar pompöst om vård, skola, omsorg.
Senast redigerad av Pungsving 2019-08-04 kl. 20:44.
Citera
2019-08-04, 21:42
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Detta sagt så håller jag med TS om att få kunde ha förutsett de följande tio årens utveckling 2009. USA:s hybridkrig mot Syrien och NATO:s aggressionskrig mot Libyen hade inte ens börjat då. Ingen kunde förutse de flyktingkatastrofer som dessa krig skulle leda till.
Absolut har det förutsetts. Det har till och med orkestrerats. Och kloka människor har kunnat förutse vad som kommit att ske.
Citera
2019-08-04, 21:44
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vilken regering har gått till val på, att man ska "vräka in två miljoner NYA muhammedaner i landet och sen fortsätta med tiotusentals nya varje år"? (för att citera Månsan)

Vilken regering har gått till val på, att det är likgiltigt vilka och hur stora negativa konsekvenser som den unika migrationspolitiken får för väljarna?
Man har gått till val på sysselsättning och fortsatt välfärd. Invandringen har varit verktyget här. Så visst har det levererats vad som utlovats. Att du inte förstår det är du som är korkad.
Citera
2019-08-04, 21:45
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaGurra
Just den där optimismen för framtiden är något som började dö redan kring 2009.
Man såg alla motgångar och förändringar som något temporärt.
Polariseringen i samhället var en fluga som skulle blåsa över.

Idag är nog de flesta medvetna om att vi kollektivt har hoppas ut för ett stup och väntar endast på att vi ska stanna.
Jag känner på exakt samma sätt. Eller, egentligen var det någon gång efter 2010, 2011 som jag (och många med mig) insåg att framtiden nog inte var riktigt lika ljus som det kändes fram till dess, och senare kom förstås den hemska hösten 2015. Det känns som vi är ett gäng nu som inte riktigt hämtat oss efter den. I dag vet jag ärligt talat inte riktigt hur det går för vårt land och hur många PUT som delas ut varje år, för jag misstänker att någon ljuger om detta i vilket fall som helst. Mitt fokus är att bli av med det onda så snabbt som möjligt, tillbaka på ruta ett igen.

Som en liten brasklapp kan tilläggas att jag inte tror att den här tidigare känslan av framtidsoptimism, som dog någon gång kring 2010, hade något att göra med att jag var ung och såg på livet på ett annat sätt än nu, för det var jag inte. Överdrivet ung, alltså. Problemen var bara inte lika uppenbara på den tiden, och det känns minst sagt bisarrt att uttrycka sig så med tanke på att det bara var tio år sedan. Det har runnit vatten under broarna sedan dess, vill jag lova.
Citera
2019-08-04, 22:01
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Jag som andra generationens invandrare (föräldrar kom 1968 för att arbeta) från Polen minns hur vi redan på 90-talet pratade om hur naiva svenskar är gällande invandring. Vi har alltid upplevt svenskar som generösa och vänliga, men på tok för naiva och godtrogna. Ni är alldeles för svaga för att överleva i en globalistisk värld. Lider med er. Älskade Sverige som det en gång var. Hatar Sverige som det är i dag. Ville se mig som svensk förr, nu ser jag er som förrädare som tagit hit alla muslimer.

Har också helt slutat identifiera mig med svenskar, och känner typ hat för de flesta av dem. Identifierar mig med mina föräldrars länder nu helt, istället. Funderar också på att flytta.
Citera
2019-08-04, 22:05
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0
Man har gått till val på sysselsättning och fortsatt välfärd. Invandringen har varit verktyget här. Så visst har det levererats vad som utlovats. Att du inte förstår det är du som är korkad.

Försöker svara alla som citerar mig. Men jag har tyvärr dragit slutsatsen (baserat på dina inlägg i en annan tråd - länk), att det är inte meningsfullt att föra ngn diskussion med dig.
Citera
2019-08-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Jag som andra generationens invandrare (föräldrar kom 1968 för att arbeta) från Polen minns hur vi redan på 90-talet pratade om hur naiva svenskar är gällande invandring. Vi har alltid upplevt svenskar som generösa och vänliga, men på tok för naiva och godtrogna. Ni är alldeles för svaga för att överleva i en globalistisk värld. Lider med er. Älskade Sverige som det en gång var. Hatar Sverige som det är i dag. Ville se mig som svensk förr, nu ser jag er som förrädare som tagit hit alla muslimer.
Detta tycker de flesta 2:a generations invandrare.

De känner ånger inför att deras föräldrar för 30, 40-år sedan valde just Sverige att arbetskraftinvandra till och istället ha valt ett mentalt friskt land som Norge, Island, Danmark eller Finland.
Citera
2019-08-04, 22:53
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Detta tycker de flesta 2:a generations invandrare.

De känner ånger inför att deras föräldrar för 30, 40-år sedan valde just Sverige att arbetskraftinvandra till och istället ha valt ett mentalt friskt land som Norge, Island, Danmark eller Finland.

Ja, farsan brukar säga att han t.o.m. varnades av de andra flyktingarna: ’välj inte Sverige, de är så konstiga där’.
Citera
2019-08-05, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Har också helt slutat identifiera mig med svenskar, och känner typ hat för de flesta av dem. Identifierar mig med mina föräldrars länder nu helt, istället. Funderar också på att flytta.

Upplever precis samma sak. Hade enorm respekt för svenskar, såg upp till den civiliserade kulturen. Nu är det skämskudde på. Håller även jag dörren öppen för att flytta men gör vad jag kan under tiden för att försöka bevara Sverige svenskt. Känns dock hopplöst :/
Citera
2019-08-05, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu tar du i så det knakar. Under perioden 2009-2018 beviljades det totalt 1 185 202 uppehållstillstånd av alla typer (flyktingar, EU-medborgare, studenter, arbetsmarknad, anhöriga). Hur många av den dryga miljonen som var muslimer vet vi inte, men det skulle förvåna mig om ens hälften var det.
Och X antal illegala invandrare på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in