2019-08-04, 18:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Eller också har olika politiker olika ambitioner.

Om man avskaffar ansvarsutkrävandet av en regering så får man samma slags förfall, som när man avskaffar tjänstemannaansvaret inom förvaltningen.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det verkar, som du anser, att en regering har fria händer att föra vilken samhällsskadlig politik som helst med hänvisning till att man har blivit vald?
Var skrev jag det? Gärna Fredrik Reinfeldt inför riksrätt. Till detta inträffar, undvik att rösta på honom (och liknande figurer).

Det är ju underförstått när man anser, att det är väljarna (!) som är politiskt ansvariga för en regerings politik.

Om regeringen i morgon dag beslutar, att alla nyfödda gossebarn ska dräpas, så förmodar jag, att du m.fl. skulle upprepa: "Alltid mycket gnäll om politiker som gjort si och så, problemet är väljarna."
Citera
2019-08-04, 18:15
Medlem
Provokatörs avatar
Paradoxalt nog så kan man konstatera att dom andra partierna intagit orimliga ståndpunkter och ställningstaganden i samma takt som SD växt i varje val.

Effekten av SD's framgångar blev en öppnare migrationspolitik, typ så.

/Provokatör
Citera
2019-08-04, 18:49
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Det är ju underförstått när man anser, att det är väljarna (!) som är politiskt ansvariga för en regerings politik.

Om regeringen i morgon dag beslutar, att alla nyfödda gossebarn ska dräpas, så förmodar jag, att du m.fl. skulle upprepa: "Alltid mycket gnäll om politiker som gjort si och så, problemet är väljarna."

Värdelöst exempel. Ingen har gått på val på spädbarnsmord. Däremot har ett flertal partier tydligt förordat en kravlösare anhöriginvandring, uppluckring av begreppet asyl, skrikit sig hesa för fler kvotflytingar samt fortsatt utmåla all form av invandringsbegränsning som rasism och tyskt 30-tal.

"Det blir en vinst längre fram” som Löfvén brukar säga. Tror man på det kan man rösta på Löfvén, om inte bör man avstå.
Citera
2019-08-04, 18:54
Medlem
Jag som andra generationens invandrare (föräldrar kom 1968 för att arbeta) från Polen minns hur vi redan på 90-talet pratade om hur naiva svenskar är gällande invandring. Vi har alltid upplevt svenskar som generösa och vänliga, men på tok för naiva och godtrogna. Ni är alldeles för svaga för att överleva i en globalistisk värld. Lider med er. Älskade Sverige som det en gång var. Hatar Sverige som det är i dag. Ville se mig som svensk förr, nu ser jag er som förrädare som tagit hit alla muslimer.
Citera
2019-08-04, 19:12
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Värdelöst exempel. Ingen har gått på val på spädbarnsmord. Däremot har ett flertal partier tydligt förordat en kravlösare anhöriginvandring, uppluckring av begreppet asyl, skrikit sig hesa för fler kvotflytingar samt fortsatt utmåla all form av invandringsbegränsning som rasism och tyskt 30-tal.

"Det blir en vinst längre fram” som Löfvén brukar säga. Tror man på det kan man rösta på Löfvén, om inte bör man avstå.

Ingen har gått till val explicit på spädbarnsmord, nej. Däremot finns det en generell målsättning (och deklarationer om) att stärka kvinnors ställning/representation el. dyl.

Du utgår emellertid sannolikt från, att det finns en gräns för hur pass negativa konsekvenser, som implementeringen av denna generella deklaration får medföra för befolkningen.

Men, när det gäller förbättring av anhöriginvandringen, förtydligande av asylbegreppet m.m. så anser du - precis som de sju invandringsförespråkande partierna - att det finns ingen gräns för vilka och hur stora negativa konsekvenser som implementeringen av dessa generella målsättningar (för invandringspolitiken) får medföra för väljarna/befolkningen.

Vilka partier har explicit gått till val på, att det är likgiltigt vilka och hur stora negativa konsekvenser som den unika migrationspolitiken får för väljarna?
Senast redigerad av Meiji 2019-08-04 kl. 19:20.
Citera
2019-08-04, 19:16
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Paradoxalt nog så kan man konstatera att dom andra partierna intagit orimliga ståndpunkter och ställningstaganden i samma takt som SD växt i varje val.

/Provokatör

Det är en manifestation av de sju migrationsförespåkande partiernas väljarförakt.
Citera
2019-08-04, 19:23
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Jag som andra generationens invandrare (föräldrar kom 1968 för att arbeta) från Polen minns hur vi redan på 90-talet pratade om hur naiva svenskar är gällande invandring. Vi har alltid upplevt svenskar som generösa och vänliga, men på tok för naiva och godtrogna. Ni är alldeles för svaga för att överleva i en globalistisk värld. Lider med er. Älskade Sverige som det en gång var. Hatar Sverige som det är i dag. Ville se mig som svensk förr, nu ser jag er som förrädare som tagit hit alla muslimer.

Är dina föräldrar en del av 1968 Polish political crisis?

At least 13,000 Poles of Jewish origin emigrated in 1968–72 as a result of being fired from their positions and various other forms of harassment.
Citera
2019-08-04, 19:48
Medlem
Hegamons avatar
Jag skulle säga Månsans inlägg är något mera aktuellt idag. Etniska svenskar börjar se sig om något mera oroligt än tidigare. Men att en förändring kommer ske politiskt, det tror jag då rakt inte.

Jag tror att Sverige kommer bli morgondagens dysfunktionella östland, och att öst kommer bli rika, säkra och bra länder inom dom närmaste årtiondena. Sverige får både kompetensflykt, kapitalflykt och etnisk white flight närmaste årtiondena. Ekonomin går tillbaka och investeringar i näringsliv uteblir. Arbetslösheten ökar och välfärden minskar. Etniska svenskar kommer också fastna i lånefällan och att deras bostäder kommer rasa i pris, alltså kommande bostadsbubbla.

Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry

Jag förstår det här och tycker ungefär samma i Norge dit jag åkt för att arbeta. Det är inte jättekul att jämföra allt som fungerar i Norge med Sverige och inse Sverige kommer bli ännu sämre.
Citera
2019-08-04, 19:54
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:

Om politikerna började slå ihjäl gossebarn så mycket de orkade och väljarna fortsatte att ge dem stöd i opinionsundersökningar och fortsatte att rösta på dem i nästa val så skulle jag se det som att problemet faktiskt ligger hos väljarna.
Citera
2019-08-04, 19:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Om politikerna började slå ihjäl gossebarn så mycket de orkade och väljarna fortsatte att ge dem stöd i opinionsundersökningar och fortsatte att rösta på dem i nästa val så skulle jag se det som att problemet faktiskt ligger hos väljarna.

Är det tänkt som en analogi, isf en analogi med vad?
Citera
2019-08-04, 20:00
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör

/Provokatör

Sant till viss del men Reinfeldts rockad hade funkat bra även utan SD. Genom att ställa sig långt ut på massinvandringssidan så satte han övriga partier på pottkanten.

Ingen vänsterpolitiker vill släppa "solidarietsprivilegiet" så det var bara att spela med.

SVT hade gjort slarvsylta av S om de protesterat.
Citera
2019-08-04, 20:15
Medlem
Just den där optimismen för framtiden är något som började dö redan kring 2009.
Man såg alla motgångar och förändringar som något temporärt.
Polariseringen i samhället var en fluga som skulle blåsa över.

Idag är nog de flesta medvetna om att vi kollektivt har hoppas ut för ett stup och väntar endast på att vi ska stanna.
Senast redigerad av GladaGurra 2019-08-04 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in