2019-08-04, 16:11
Medlem
KamratBruns avatar
NMR splittrat. Någon förvånad? Knappast!

Under mina 30 år som nationalist har aldrig banker, politiker, media, poliser, afa eller något annat varit den stora fienden. Den har alltid vara de interna stridigheterna och den totala oförmågan att ta tillvara på styrkor inom rörelsen istället för att splittra kring olikheter.

Det är knappast någon slump att "rörelsen" stått och stampat dessa 30 år.

Jag minns när man på fullt allvar skrev ett BREV till Svenskarnas parti med en fråga om sammanslagning. Ett BREV! Inte bokade möten och satte sig vid ett bord och förhandlade, vred och vände på hur man kunde åstadkomma bästa möjliga lösning. Man skrev ett BREV!
Hur det gått till denna gången har jag ingen som helst insikt i, men jag är rädd för att det knappast varit på ett mer kompetent sätt.

Jag hoppas jag har fel och att utbrytargruppen gjorde det på ett smart sätt så man kan samverka snarare än splittra. Men jag skulle bli betydligt mer förvånad om så var fallet än om NMR splittrats i interna strider.
Citera
2019-08-04, 16:48
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Jag har inte hört någonting om någon splittring?

Det kan ju inte vara några kändisar direkt som har lämnat.

Edit: Det är folk som vill se radikalare metoder som verkar ha lämnat.

Jag förstår inte hur dessa tänker riktigt. Det är helt meningslöst i nuläget eftersom medelklassen i Sverige fortfarande har det för bra.
Senast redigerad av Louise.potatisgris 2019-08-04 kl. 16:58.
Citera
2019-08-04, 17:06
Medlem
NirvanAs avatar
Har varit helt dött från vissa nästen och ledande medlemmar, typ Hagberg, nog för att bilcrashen var allvarlig men han har ju inte bidragit till något utåt sett på väldigt länge.
Citera
2019-08-04, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBrun
NMR splittrat. Någon förvånad? Knappast!

Under mina 30 år som nationalist har aldrig banker, politiker, media, poliser, afa eller något annat varit den stora fienden. Den har alltid vara de interna stridigheterna och den totala oförmågan att ta tillvara på styrkor inom rörelsen istället för att splittra kring olikheter.

Jag minns när man på fullt allvar skrev ett BREV till Svenskarnas parti med en fråga om sammanslagning. Ett BREV! Inte bokade möten och satte sig vid ett bord och förhandlade, vred och vände på hur man kunde åstadkomma bästa möjliga lösning. Man skrev ett BREV!
Hur det gått till denna gången har jag ingen som helst insikt i, men jag är rädd för att det knappast varit på ett mer kompetent sätt.

Jag hoppas jag har fel och att utbrytargruppen gjorde det på ett smart sätt så man kan samverka snarare än splittra. Men jag skulle bli betydligt mer förvånad om så var fallet än om NMR splittrats i interna strider.

Det lär inte bli något samarbete eftersom utbrytargrupppen verkar vilja köra med radikalare metoder.

NMR bör hålla sig borta från dessa. Det är verkligen sjukt meningslöst att göra mer än vad NMR gör i nuläget. Det vore bara kontraproduktivt här i Sverige.

Det måste finnas en desperation hos medelklassen för att det ska finnas någon mening med det och medelklassen i Sverige har det fortfarande för bra.
Citera
2019-08-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Norway
Nytt avsnitt av Radio Nordfront i kveld.
https://www.nordfront.se/klockan-2000-jonas-de-geer-nordisk-ungdom-och-rn-smaland.smr

Mange interessante temaer, som at NU oppløses - men nevner ikke med ett ord at sin egen organisasjon går i spillror også. Merkelig...

På svensk har man vel uttrykket "gå som katten kring het gröt". Passer bra i den her situasjonen.
Palmblad saknas åter ett avsnitt
Måhända en av avhopparna ?
Citera
2019-08-04, 18:00
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
https://www.expressen.se/nyheter/intern-splittring-i-nmr-nu-skapas-ny-utbrytargrupp/

Finns ett par detaljer här som inte var med i Expos artikel. En detalj, så som vi förstått tidigare, är att orsaken till utbrytningen handlade om den bredare medlemsrekryteringen.

Vilke personer exakt kan det ha handlat om som drog ner den genomsnittliga kvalitén i motståndsrörelsen till den grad att de främsta aktivisterna känner sig tvugna att lämna organisationen?

Hade gärna sett "Julius" eller "Jerry" besvara den frågan.

Med tanke på att man lät en sådan som Malvå komma tillbaks är det ingen som är förvånad över splittringen.
Senast redigerad av Xhamstern 2019-08-04 kl. 18:24.
Citera
2019-08-04, 18:01
Medlem
Hade swish varit tillgängligt skulle nog splittring inte skett så radikalt
Dåliga intäkter sliter extra på humöret
Bitcoin lockar inte till donationer bland lyssnarna
Citera
2019-08-04, 18:05
Medlem
Kvällens avsnitt kommer att ha huvudfokus på kommentarsfältet med tusen frågor & inga svar
Lika tyst som radio regeringens senaste

https://www.spreaker.com/episode/18708633
Citera
2019-08-04, 18:11
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBrun

Talmudisk logik?

Lär dig skilja på orsak och verkan - och så jävla hög är vare sig abstraktionsnivån eller analysens svårighetsgrad. Den som kontrollerar historien kontrollerar även nuet och kontrollerar man nuet så kontrollerar man även framtiden. Vilket parasiterande egendomsfolk som kontrollerar vad och i vilken färdriktning det vet vi alla.

Att försöka vittvätta folkmördarjudar samtidigt pekandes finger åt den nationella rörelsens splittring som främsta orsaksförklaring blir enbart sinnesslött.
Citera
2019-08-04, 19:35
Medlem
KamratBruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Att försöka vittvätta folkmördarjudar samtidigt pekandes finger åt den nationella rörelsens splittring som främsta orsaksförklaring blir enbart sinnesslött.

Vittvätta? Knappast!
Däremot konstaterat faktum av vad jag sett under 30 år och hur hundratals, om inte tusentals personer som lagt ner sitt engagemang på grund av kompetensbrist som lett till alla dessa splittringar. Om och om igen, utan lärdom därefter.
Citera
2019-08-04, 19:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Jag har inte hört någonting om någon splittring?

Det kan ju inte vara några kändisar direkt som har lämnat.

Edit: Det är folk som vill se radikalare metoder som verkar ha lämnat.

Jag förstår inte hur dessa tänker riktigt. Det är helt meningslöst i nuläget eftersom medelklassen i Sverige fortfarande har det för bra.

Om inte Lund och Hagberg räknas som kändisar så vet jag inte vad jag ska säga.
Citera
2019-08-04, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Med tanke på att man lät en sådan som Malvå komma tillbaks är det ingen som är förvånad över splittringen.

Fast nu verkar det som att vissa har lämnat för att NMR inte var tillräckligt radikala. Tror nog knappast att de brydde sig så mycket om Malvås vara eller icke vara i organisationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in