Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBrun
NMR splittrat. Någon förvånad? Knappast!
Under mina 30 år som nationalist har aldrig banker, politiker, media, poliser, afa eller något annat varit den stora fienden. Den har alltid vara de interna stridigheterna och den totala oförmågan att ta tillvara på styrkor inom rörelsen istället för att splittra kring olikheter.
Det är knappast någon slump att "rörelsen" stått och stampat dessa 30 år.
Jag minns när man på fullt allvar skrev ett BREV till Svenskarnas parti med en fråga om sammanslagning. Ett BREV! Inte bokade möten och satte sig vid ett bord och förhandlade, vred och vände på hur man kunde åstadkomma bästa möjliga lösning. Man skrev ett BREV!
Hur det gått till denna gången har jag ingen som helst insikt i, men jag är rädd för att det knappast varit på ett mer kompetent sätt.
Jag hoppas jag har fel och att utbrytargruppen gjorde det på ett smart sätt så man kan samverka snarare än splittra. Men jag skulle bli betydligt mer förvånad om så var fallet än om NMR splittrats i interna strider.
Det lär inte bli något samarbete eftersom utbrytargrupppen verkar vilja köra med radikalare metoder.
NMR bör hålla sig borta från dessa. Det är verkligen sjukt meningslöst att göra mer än vad NMR gör i nuläget. Det vore bara kontraproduktivt här i Sverige.
Det måste finnas en desperation hos medelklassen för att det ska finnas någon mening med det och medelklassen i Sverige har det fortfarande för bra.