Citat:
Ursprungligen postat av
JuliusSpengler
Fast det stämmer ju inte. Rörelsen har blivit större och mer aktiv med flera demonstrationer om året sedan Lindberg tog över. När man växer på det viset är det naturligt att även aktiviteter av mindre spännande karaktär ökar. Det är ju media, internutbildningar osv som lägger grunden för att få många människor att sluta upp i större demonstrationer.
Självfallet, det är på alla sätt och vis bra att man breddar rörelsen och får fler att engagera sig men om man bröstar sig och framställer sig som en revolutionär organisation som vill störta systemet så känns vägen man tagit de senaste åren sådär, man krattade manegen för att något sånt här skulle hända iom alla resurser samt arbetstimmar man lade på valet, för i ärlighetens namn så tror jag inte att de själva trodde på att de skulle få tillräckligt många röster för att kunna få in en fot någonstans.
Man spelar motståndarens spel men har inte samma spelregler, det är dömt att misslyckas och ledningen borde ha förstått att om de inte skulle lyckas få mandat i någon av kommunerna de ställde upp i så skulle det börja gnisslas.
Visst det var kul när man kuppade in Öberg på ett SD mandat som en nagel i ögat på etablissemanget men mer än så var det inte och det var naivt att tro att man skulle kunna rida vidare på det.
Visst är det lätt att sitta här och säga det med facit i hand men jag ställde mig väldigt frågande till att de ställde upp och lade sådan kraft på valet ifjol.
Dessutom förstår jag att "kärnaktivister/de mer hårdföra" tröttnar på att sätta upp klistermärken och åka på 3-4 demos per år för det kommer inte vända massorna. Dessa dras ju mer till den revolutionära biten med gatan som fokus.
Hoppas bara att det inte är så att Klas ligger bakom utbrytandet pga ett behov att smeka sitt eget ego och få känna att det är han som chefar.
Det går att skriva hur mycket som helst om det här och vad som gjorts bra/dåligt och om du vill kan vi diskutera vidare vid ett senare tillfälle då jag har annat att göra strax.
Du tycker säkert att jag svamlar och det är okej, men jag är inte förvånad om ryktena stämmer.
Det är synd, väldigt synd då jag vill se en stor stark och välmående rörelse.