2019-08-03, 10:46
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Ja, ingen mår bra av att bli utsatt.
Det ena utesluter inte det andra.
Det är nog synd om de BO också.

Menar du att "BO" är så bakom flötet att han inte kan ta ansvar för sina handlingar?

Det är inte synd om fanskapet. Det är en parasit som gråter krokodiltårar. Har man ingen empati själv förtjänar man inte andras empati.
Citera
2019-08-03, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Precis han har inte råd med ett eget privatjet. Det är ju iaf 5 miljoner dollar i inköp plus nån miljon dollar i drift varje år och då är man långt ifrån det Dassault-plan han åkte hem i.
Läste någon stans att han hade 15 mille (usd) efter sin placering på Billboard men att han nu ”bara” har 6.
$6000000 är ju ~60 mille i sek
Citera
2019-08-03, 10:47
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Det är nog synd om de BO också

Det är inte ett dugg synd om dom här benzo-Aghanerna. Det är ju därför vårt rättssystem är helt fucked up eftersom man bevisligen daltar med dessa genomkriminella individer för att man från en politisk ståndpunkt bestämt att dessa skall skyddas och daltas med. Det blev överjävligt tydligt igår under rättegången.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Livvakten är inte åtalad. Han släpptes nästan direkt. Afghanpajasarna är inte heller åtalade (vilket dom BORDE ha blivit). Det lades ner av förundersökningsledaren som "självförsvar". Hela den här förundersökningen är en jävla katastrof och det borde aldrig lett till åtal. Överhuvudtaget.

tre personer har suttit i häktet.. trodde han släpptes snabbt efter åtalet ,så vem är den tredje om det inte är livvakten? eller kan man bli sittande i häkte utan att man blir åtalad?

nej, typ hade hoppats afganen fick straff han också, nej jag vet att han inte är åtalad, snurrigt slarvigt skrivet
Citera
Medlem
Citat:
Menar du att "BO" är så bakom flötet att han inte kan ta ansvar för sina handlingar?

Det är inte synd om fanskapet. Det är en parasit som gråter krokodiltårar. Har man ingen empati själv förtjänar man inte andras empati.
Klart att alla som begår brott ska ta ansvar för sina handlingar. Du lägger ord i min mun nu.
Citera
2019-08-03, 10:48
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Precis han har inte råd med ett eget privatjet. Det är ju iaf 5 miljoner dollar i inköp plus nån miljon dollar i drift varje år och då är man långt ifrån det Dassault-plan han åkte hem i.

Så är det men han har ju råd att chartra det. Vilket vi såg igår... Men vi har nu sett ett exempel på en "fattig neger" eftersom vi i Sverige kör med "relativ fattigdom"
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-08-03 kl. 10:53.
Citera
2019-08-03, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid36
tre personer har suttit i häktet.. så vem är den tredje om det inte är livvakten? eller kan man bli sittande i häkte utan att man blir åtalad?

nej, typ hade hoppats afganen fick straff han också, nej jag vet att han inte är åtalad, snurrigt slarvigt skrivet ja

Nej livvakten satt inte häktad. ASAP och 2 vänner
Citera
2019-08-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ja, ingen mår bra av att bli utsatt.
Det ena utesluter inte det andra.
Det är nog synd om de BO också.
HUR kan du tycka synd om honom? Han sökte bråk. Och fick det.
Citera
2019-08-03, 10:51
Medlem
Det är faktiskt inte så lätt att följa med på allt detta från utlandet, med två barn som har sommarlov..
Men - jag har väl rätt att skriva här ändå och tycka saker, även om jag inte hade full kolla på att livvakten släpptes snabbt.

Onödigt sur ton här inne av några.
Citera
2019-08-03, 10:51
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Livvakten är inte åtalad!
J**ar* är inte åtalad.
Hur ska de då kunna bli straffade?

Möjligt är ju att denne (J***ri) nu skärper till sig och slutar hänga runt vid Max på kvällarna.
Håller sig borta från knark och dåliga vänner.
Gör han istället nya brottsliga handlingar kommer han förhoppningsvis straffas.
För närvarande mår han enl uppgift så pass dåligt att jag tycker det är lite osmakligt att diskutera honom annat än som BO.

Enl. uppgift? Möjligtvis om man lyssnar på hans lögnaktiga målsägarbiträde. Jafaris enda mående är möjligtvis att han blev kränkt och att hans heder fick sig en törn när en kvinna beslog honom med lögn under rättegången.
Citera
2019-08-03, 10:52
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Jag vill inte leva i ett land där man godtyckligt får slå folk på käften utan att det sedan utreds av polis.

Du fortsätter med dina halmgubbar. Jag har inte sett en enda person skriva här att Rocky "inte borde utretts av polis". Har det förekommit så är det en extrem åsikt i denna tråden. Du får citera den personen som skrivit det isåfall, och inte kleta åsikten på hela motståndarsidan.

Du använder en väldigt ohederlig och polariserande debattteknik. Vi ser tyvärr prov på detta allt mer i Sverige inom massmedia och politik. Det är djupt skadlig för demokratin. Om ena sidan anser att andra sidan inte har avvikande åsikter som man kan diskutera, utan är ondskefull och måste stoppas till varje pris ("30-talet upprepar sig!"), då riskerar vi i slutändan att landet går sönder.

Citat:
Tänker på en sak, många har fört fram en önskan om att man ska få ta lagen i egna händer när man känner sig provocerad, nästan som att man önskar anarki.

Tänk dig följande scenario:

Nazistiska skinheads, Soldiers of Odin, etc trappar upp sina våldsamheter allt mer. De förföljer invandrare på stan, startar bråk, och knivar ihjäl invandrare som försöker freda sig med lagom mycket våld. Det blir allt värre, och händer i princip dagligen.

Nu blir fyra helt vanliga fredliga skötsamma invandrare trakasserade av två st galet aggressiva och påtända skinheads. Invandrarna försöker lugna ner situationen och gå därifrån, men det funkar inte vad de än gör. Skinheadsen blir allt mer påflugna, och börjar knuffa på dem.

Vad ska dessa invandrare göra om de är i ett trängt läge, och inte kan gå därifrån?

Är det OK för dem att förutsätta att de snart blir angripna, och därför får slå till först för att avvärja angreppet? Hur mycket våld får de använda? Ska de bara brottas och boxas lite? Eller får de förutsätta att skinheadsen kommer att försöka kniva dem, och därför har invandrarna rätt att slå skinheadsen stenhårt i huvudet med några flaskor de hittar?

Självklart ska de inte åtalas om det klart och tydligt är som jag beskriver, eller hur?

Rocky-fallet var långt ifrån så glasklart som detta. Men jag tycker det har dragningar däråt, och därför är jag inte lika glad i att säga att de självklart ska fällas för misshandel.

Citat:
Sverige är bäst i världen.

Men om man anser att Sverige är korrupt och att politikerna är helt fel kanske man ska dra?

Gemensamt för de som tagit parti för amerikanen är ett förakt för Sverige.

"USA is the best country in the world! Love it or leave it! USA, USA, USA!!!!"

Känns detta igen?

Om Sverige hade styrts av en SD-majoritet så hade det varit du som spydde galla över allt. Som svar hade du säkert fått "du föraktar Sverige, dra härifrån".

Din attityd påminner både om den man ser hos patriotiska amerikaner, och den som beskrevs i TV-serien Tjernobyl. Landets anseende är det viktigaste som finns, fan ta den som kritiserar något dåligt.
Senast redigerad av lm5711 2019-08-03 kl. 10:57.
Citera
2019-08-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Nej livvakten satt inte häktad. ASAP och 2 vänner

Aha, ok
Tack

Inte lätt att få med sig allt, och egentligen inte min största prioritet.
Men det är ett intressant fall.

Afganen borde absolut blivit åtalad han också tycker jag, för provocerande beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in