Citat:
Ursprungligen postat av
viking1990
Jag har slutat med min Citalopram 20mg och då kommer lite tråkiga utsättningssymtom.
Jag trappade ner under en kortare period med 10mg.
Givetvis har jag googlat lite och hittade en artikel som en läkare som tagit SSRI beskriver mina symptom kanske bra....Min fråga är egentligen "bara" om det är fler här som råkat ut för dess utsättningssymtom och hur länge höll dom i för er?
Funderingarna börjar ju gå om det är så här man mår utan medicinen, men förhoppningsvis ger det mig sig snart... En vecka sedan senast dosen.
Så här skrev läkaren i sin artikel, känner igen mig oroligt bortsett från hörselhallucinationer...
"Jag trappade ut läkemedlet under en månad vilket gick bra. Men en knapp vecka efter att venlafaxin var ute ur kroppen fick jag skrämmande abstinenssymtom. Först som elektriska stötar i huvudet samt känslan av att hjärnan inte följde med när jag vred huvudet. Dessutom hörselhallucinationer och en monumental trötthet."
Lägg där till huvudvärk
Mvh.
Bumpar mitt egna inlägg då jag skulle uppskatta om någon kan dela med sig utav sina erfarenheter vid utsättning.
Jag har gått på Citalopram 20mg per dag i ett år drygt pga depression.
Träffade även en psykolog några gånger i våras som efter 4 möten inte tyckte vi behövde ses mer då hon ansåg mig som frisk. Min läkare har jag inte pratat med sen i vintras och hon sa att känner du dig bra under våran så kan du trappa ner under nån vecka till sommaren och sluta helt.
Nu har det gått 10 dagar sen jag tog sista dosen 10mg, jag mår riktigt risigt sämre än vid insättningen om jag minns rätt. Hjärnan hänger inte alls med och har nåt liknande brain zaps nästan så fort jag rör huvudet i sidled tillsammans med yrsel, illamående och framförallt fruktansvärt trött....
Nån som kan dela med sig av sina utsättningserfarenheter och kanske ge mig lite hopp om att det är över inom någon dag...Just nu går jag i funderingar om det är utsättningssymtom eller om jag i själva verket mår så här kasst utan medicin...
Mvh