2013-02-05, 22:49
Medlem
Powens avatar
Är denna föregångare till cipralex?
Citera
2013-02-06, 00:44
Medlem
pearsons avatar
Den enda biverkningen jag får är att det tar 20 min för mig att komma när jag knullar ist för 1,5 min
Citera
2013-02-12, 00:44
Medlem
Nemesis457s avatar
Jag har tagit citalopram ett tag och jag tycker det funkar rätt bra.
Känner direkt om jag missat ta den en dag.
Däremot fick jag skrämmande panikångest första natten när jag började med citalopram. Men det var bara första natten, sen har det fungerat hur bra som helst.
Citera
2013-02-12, 12:53
Medlem
Ozmeisters avatar
Tog mina första 10mg idag, känner mig ganska trött. Känner inte av något annat. Ska bli intressant o se hur det utvecklar sig.
Citera
2013-02-12, 14:29
Medlem
chillkatts avatar
Gått på 10 mg nu i ett par dagar, enda biverkningarna jag fått är en ganska jobbig och återkommande huvudvärk och att jag är lite matt samt sömnig. Är det någon annan som känner igen sig på just huvudvärken?
Senast redigerad av chillkatt 2013-02-12 kl. 14:36.
Citera
2013-02-12, 21:43
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillkatt
Gått på 10 mg nu i ett par dagar, enda biverkningarna jag fått är en ganska jobbig och återkommande huvudvärk och att jag är lite matt samt sömnig. Är det någon annan som känner igen sig på just huvudvärken?
Jag har samma problem och började för några dagar sedan på 20 mg (har bytt från Fluvoxamin till Citalopram) och första natten hade jag en riktigt jobbig huvudvärk, kan inte komma ihåg någon gång jag haft sådant jobbig huvudvärk tidigare. Så det låter som min huvudvärk var värre än din.
Citera
2013-02-13, 00:21
Medlem
chillkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Jag har samma problem och började för några dagar sedan på 20 mg (har bytt från Fluvoxamin till Citalopram) och första natten hade jag en riktigt jobbig huvudvärk, kan inte komma ihåg någon gång jag haft sådant jobbig huvudvärk tidigare. Så det låter som min huvudvärk var värre än din.

Jo, antagligen. Dosen har väl något med det att göra, idag var jag för första gången riktigt matt och låg i sängen nästan hela dagen. Hoppas det inte blir värre
Citera
2013-02-13, 14:29
Medlem
So_beautifuls avatar
Jag har snart ätit 10/mg i 2 veckor.. har funkat helt okej förutom ångesten som sitter kvar. Läkaren säger att den försvinner så småningom.
Mådde illa första veckan, har också känt av huvdvärk. På fredag ska jag öka till 20/mg. Men nu senaste dygnet har jag inte kunnat sova. Någon annan som haft det så??
Citera
2013-02-18, 15:43
Medlem
Ozmeisters avatar
Släpper huvudvärken efter insättningsperioden?
Citera
2013-02-21, 00:23
Medlem
chillkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister

Jag har ju nu kört med det i snart två veckor och jag känner att den avtar mer och mer, får det nästan aldrig längre.
Citera
2013-02-21, 08:08
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillkatt
Jag har ju nu kört med det i snart två veckor och jag känner att den avtar mer och mer, får det nästan aldrig längre.
Det låter ju bra, känner också att det avtar lite grann. Får se hur det blir när jag går upp på 20mg på måndag.
Citera
2013-02-21, 10:10
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Är denna föregångare till cipralex?

Ja, men betydligt "mildare".

Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister

Ja, annars är det ngt annat fel. Huvudvärk beror på inställning av serotoninnivån i hjärnan, för att simplifiera det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in