2019-08-04, 11:46
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Jo, men jag svarade på frågan om på vilket sätt de ljög.

Självklart borde man ha rätt att ha åsikter, men kanske inte alltid att uttrycka dem. Det kan vara rent brottsligt att uttrycka vissa åsikter.

Men i den här frågan handlar det om ifall You Tube kan stänga av konton precis som de vill. Och de kan de. Precis som Flashback kan stänga av mitt konto precis som de vill.

Vad ska man med åsikter till om man inte får uttrycka dem, låter rätt värdelöst.
Jo jag vet att det kan vara brottsligt att uttrycka vissa åsikter men tycker du det är rätt?

Youtube är ett "monopolbolag" så att kväva åsikter på detta sätt är lite tveksamt imo...
Citera
2019-08-04, 11:54
Medlem
Citat:
Trams!

Diskussionen handlade om att de talade mot bättre vetande och framställde sig som lika goda forskare som aktiva klimatforskare.

Men hur kan du avgöra en sådan sak? Det implicerar ju att du själv vet lika mycket/mer om klimatet än aktiva forskare och de personer som du tycker har för dåliga kunskaper.
Citera
2019-08-04, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Youtubes kundbas är inte högerpopulister utan helt andra saker. Sedan är svenska högerpopulister en piss i universum om du tittar på helheten av alla klipp som finns.

Om man enbart accepterar PK så är sajten körd. Det borde du också kunna förstå. Halva USA är republikaner. Halva Västeuropa är konservativt och stora delar av Östeuropa. PK är i stort sett obefintligt i Mellanöstern och Afrika. Plus Indien givetvis och övriga Sydostasien.
Citera
2019-08-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glio9
Om man enbart accepterar PK så är sajten körd. Det borde du också kunna förstå. Halva USA är republikaner. Halva Västeuropa är konservativt och stora delar av Östeuropa. PK är i stort sett obefintligt i Mellanöstern och Afrika. Plus Indien givetvis och övriga Sydostasien.

Så du tror på allvar att ens 99,99% av youtubes utbud har med invandringspolitik att göra?
Citera
2019-08-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Men hur kan du avgöra en sådan sak? Det implicerar ju att du själv vet lika mycket/mer om klimatet än aktiva forskare och de personer som du tycker har för dåliga kunskaper.
På Gretas sida står de aktiva forskare som publicerar sina rön. På den andra sidan finns folk som publicerar sina privata åsikter, eventuellt mot betalning. Swebbtv var så oseriösa som det bara var möjligt.
Citera
2019-08-04, 12:15
Medlem
Swebbtv har på ett ypperligt sätt visat vad klimatcirkusen handlar om - ge överstatliga organisationer större makt samt skapa förutsättningar för att öka skatterna. Just att Swebbtv klär av makten gång på gång gör att de blir obekväma och måste stängas ned.

Och apropå vilka man intervjuar angående klimatet. Kolla på SVT - de tar in Johan Rockström för att prata. Killen är agronom. Anställd i en Rockefellerstiftelse. Ett skämt.
Citera
2019-08-04, 12:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Allt stämmer, förutom att det skulle vara nytt. Redan för ett år sedan visste vi om att detta skulle ske, då regeringen krävde att Google, Facebook och Twitter inställde sig för att ett "möte" om att de tillåter "hatfullt" innehåll att existera på plattformarna. Det är trots allt en mänsklig rättighet att bli diskriminerad nuförtiden.
Jag tänkte samma sak. Detta är konsekvenserna av regeringens "direktlinje" till Google, Youtube, Facebook, Twitter osv.

Extra festligt att läsa när rövhattarna från tokvänstern står & försvara multinationella monopol-företags rätt att censurera. -"Det är ett privat företag, dom gör som dom vill"- I andra sammanhang är privata företag deras största hatobjekt.

Det tokvänstern inte begriper är att dom bara är nyttiga idioter åt det globala kapitalet. Dom står själv på tur för censur, när den globalistiska rovkapitalismen fortsätter till en punkt när dom själv börjar komma med kritik.
Citera
2019-08-04, 12:17
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Vart i lagboken står det att det är brottsligt att uttrycka sina åsikter? Har den framme nu vill läsa

Brottsbalken 16 kap. 8 §

https://lagen.nu/1962:700#K16P8S1
Citat:
Den som i ett uttalande eller i ett annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för en folkgrupp eller en annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller könsöverskridande identitet eller uttryck, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter.

[S2]Om brottet är grovt döms för grov hets mot folkgrupp till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om meddelandet haft ett särskilt hotfullt eller kränkande innehåll och spritts till ett stort antal personer på ett sätt som varit ägnat att väcka betydande uppmärksamhet.

Solklart fall: https://www.youtube.com/watch?v=sZXrK3f4zbk = Fängelse 4 år
Citera
2019-08-04, 12:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
På Gretas sida står de aktiva forskare som publicerar sina rön. På den andra sidan finns folk som publicerar sina privata åsikter, eventuellt mot betalning. Swebbtv var så oseriösa som det bara var möjligt.
Skall du nu förpesta även den här tråden med ditt autistiska Greta-dyrkande?

Tycker du det är bra att Swebbtv blev censurerade? I så fall varför?
Citera
2019-08-04, 12:21
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Illavarslande ja. Men yttrandefriheten är bara skyddad mot det allmänna, dvs. stat och myndigheter. Den är inte skyddad mot företags ingripanden. (En vanlig missuppfattning bland folk att yttrandefriheten också kan hävdas mot företag).

Jämför med att kommunisttidningen Proletären antagligen inte skulle tagit in insändare som hyllat Gösta Bohman och moderaternas förträffliga politik. (Ett uråldrigt exempel, jag vet).
Min gissning är att regimen har ett finger med här.
Citera
2019-08-04, 12:23
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Min gissning är att regimen har ett finger med här.

Youtube har garanterat inte agerat på eget initiativ, utan lystrat till påtryckningar utifrån.
Citera
2019-08-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Skall du nu förpesta även den här tråden med ditt autistiska Greta-dyrkande?

Tycker du det är bra att Swebbtv blev censurerade? I så fall varför?
Tycker du att jag blir censurerad på Flashback när de stänger av mig?

Om jag ägde You Tube så skulle jag stänga av så många populistiska konton som möjligt. Oavsett höger, vänster eller what ever. Varför skulle mitt företag stödja individer med osund agenda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in