Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-04, 10:52
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
https://www.youtube.com/watch?v=arUFS0HPyc8
Det där är ingen källa på någonting. Jag söker en officiell uppgift som styrker att Google tagit bort mottot "Don't be evil".
Citera
2019-08-04, 10:54
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Skillnaden är väl att det inte är troligt att de som anmält dina inlägg är ministrar i regeringen.
När det gäller Swebb-tv:s avstängning så är det däremot högst troligt att Morgan Johansson utnyttjat en redan etablerad hotline och sitt inflytande för att enligt mitt sätt att se det, stänga ner misshagliga meningsmotståndare på ett odemokratiskt sätt.
Men nu svarade jag Sonnenwende som påstod att det var "Gretasekten" som anmält Swebbtv.
Citera
2019-08-04, 10:56
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Jo, men jag svarade på frågan om på vilket sätt de ljög.

Självklart borde man ha rätt att ha åsikter, men kanske inte alltid att uttrycka dem. Det kan vara rent brottsligt att uttrycka vissa åsikter.

Men i den här frågan handlar det om ifall You Tube kan stänga av konton precis som de vill. Och de kan de. Precis som Flashback kan stänga av mitt konto precis som de vill.
Vart i lagboken står det att det är brottsligt att uttrycka sina åsikter? Har den framme nu vill läsa
Citera
2019-08-04, 10:59
  #364
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Men nu svarade jag Sonnenwende som påstod att det var "Gretasekten" som anmält Swebbtv.

Ok. Jag omformulerar frågan.
Du skulle inte ha något emot om en högerregering utövade påtryckningar mot Flashback vilket fick till följd att ditt konto stängdes av?

Citat:
Men i den här frågan handlar det om ifall You Tube kan stänga av konton precis som de vill. Och de kan de. Precis som Flashback kan stänga av mitt konto precis som de vill.
Citera
2019-08-04, 11:01
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Vart i lagboken står det att det är brottsligt att uttrycka sina åsikter? Har den framme nu vill läsa
Det kan vara förtal, t.ex. Eller olaga hot...
Citera
2019-08-04, 11:04
  #366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Swebbtv ljög fräckt om klimatforskning.

Alla aktiva klimatforskare som får sina rön publicerade i vetenskapliga tidskrifter menar att utsläppen från fossila bränslen ganska exakt motsvarar höjningen av koldioxidhalten i atmosfären och haven. De menar också att koldioxid är en växthusgas som vid fördubblad halt ger en ökning av den globala medeltemperaturen med ungefär en grad. Och de menar att höjning av medeltemperaturen förändrar klimatet på ett okänt sätt som i princip kan få vilka konsekvenser som helst. Maxtemperaturerna vid värmeböljor kan komma att bli direkt dödande för oskyddade människor.

De relativt välutbildade personer som gavs utrymme på Swebbtv vet i stort sett vad som gäller men förråder framtiden för sitt eget välbefinnande genom att framställa sig som forskare med en avvikande uppfattning.

"Relativt välutbildade". Vem är mer kvalificerad att prata om ämnet än en professor i fysikalisk kemi?
Citera
2019-08-04, 11:04
  #367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Verkar som youtube skjuter sig i foten här. Finns flera alternativ för Swebbtv att publicera sig på, alternativ som i framtiden kommer att bli mer och mer intressanta nu när youtube frivilligt ger upp en del av marknaden

Man undrar stilla hur länge de låter Henrik Jönsson ha kvar sin kanal?

Youtubes kundbas är inte högerpopulister utan helt andra saker. Sedan är svenska högerpopulister en piss i universum om du tittar på helheten av alla klipp som finns.
Citera
2019-08-04, 11:06
  #368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
"Relativt välutbildade". Vem är mer kvalificerad att prata om ämnet än en professor i fysikalisk kemi?
Lars Bern var f.d. anställd på Tekniska Högskolan men har aldrig forskat i eller publicerat något om klimatet.
Citera
2019-08-04, 11:25
  #369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Lars Bern var f.d. anställd på Tekniska Högskolan men har aldrig forskat i eller publicerat något om klimatet.

Vad är din poäng? Jag hånade ditt språkbruk för att du kallar professorer och doktorer "relativt välutbildade" - när man formellt inte kan bli mer välutbildad än så.
Citera
2019-08-04, 11:26
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Vad är din poäng? Jag hånade ditt språkbruk för att du kallar professorer och doktorer "relativt välutbildade" - när man formellt inte kan bli mer välutbildad än så.
De skulle kunna vara mer utbildade i klimatfrågan.
Citera
2019-08-04, 11:38
  #371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
De skulle kunna vara mer utbildade i klimatfrågan.

Det gäller i och för sig varenda person som pratar om klimatfrågan. Vem tror du har auktoritet vad gäller klimatfrågan? Tror du att det existerar prediktiva matematiska modeller av klimatets utveckling över tid?
Citera
2019-08-04, 11:44
  #372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Det gäller i och för sig varenda person som pratar om klimatfrågan. Vem tror du har auktoritet vad gäller klimatfrågan? Tror du att det existerar prediktiva matematiska modeller av klimatets utveckling över tid?
Trams!

Diskussionen handlade om att de talade mot bättre vetande och framställde sig som lika goda forskare som aktiva klimatforskare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback