2019-08-04, 08:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Nej, det är Bonnier som krävt det och regeringen har sedan haft ett möte med facebook och google där de krävde detta, specifikt. Annars skulle de gå fram med lagstiftning.
Varför skulle Bonnier vilja stänga Swebb-tv menar du?
Citera
2019-08-04, 08:37
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glio9
En sak som gör det hela besvärande. Svensk Webbtelevision hade tydligen utgivningsbevis vilket var mer än jag visste. Detta sätter allting plötsligt i en annan kontext. Om det är så att makten utövat påtryckningar för att tysta ner vad som juridiskt är en svensk tidning, då är det riktigt, riktigt allvarligt.

Nu hamnar vi plötsligt här:

kap. Om tryckfrihet
1 § Med tryckfrihet förstås varje svensk medborgares rätt att, utan några av myndighet eller annat allmänt organ i förväg lagda hinder, utgiva skrifter, att sedermera endast inför laglig domstol kunna tilltalas för deras innehåll, och att icke i annat fall kunna straffas därför, än om detta innehåll strider mot tydlig lag, given att bevara allmänt lugn, utan att återhålla allmän upplysning.[5]

Rent juridiskt bör man snarast kunna likna banningen från youtube (om staten är inblandad i detta) vid att staten går till Aftonbladets tryckeri och säger att de inte ska trycka nästa upplaga. En attack på distributionsformen kort sagt.

Nu känner jag inte till youtubes avtal och villkor för företag, men kan det möjligen vara så att om Swebb-TV har utgivningsbevis, som implicerar att Swebb-TV också är ett företag (bolag), så kanske inte Swebb-TV haft rätt avtal med Youtube?

Googles tjänster kostar oftast pengar för företag, det är så Google/Alfapet eller vad moderbolaget heter får in sina slantar. (Privatpersoner "betalar" genom att utsättas för reklam och även få sina liv kartlagda i minsta detalj).

Sedan har jag inte sett/hört något rasistiskt/profant språk på Swebb-TV. Det är ju inga skinnskallar som ölberusade uttrycker sina känslor nedsättande om utlänningar. Swebb-TV har enbart riktat väl underbyggd kritik mot det rådande samhället. (Det är ju inte några "stenkastare på Avenyn" som jobbar med Swebb-TV precis).

Lennart la upp detta igår på YT.

Vill tillägga en sak till mitt föregående inlägg: Jag hittar givetvis Swebb-TV, men bara klippen. Kanalen verkar vara borta. Men klippen finns kvar. Så kanske allt bara är en storm i ett vattenglas?
Citera
2019-08-04, 08:37
Medlem
Jack-Ryans avatar
Yttrandefriheten är grundlagsskyddad. Att Swebbtv stoppas är milt uttryckt illavarslande. Hur tror ni vänstern hade reagerat om SVT stoppats?
Citera
2019-08-04, 09:07
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Yttrandefriheten är grundlagsskyddad. Att Swebbtv stoppas är milt uttryckt illavarslande. Hur tror ni vänstern hade reagerat om SVT stoppats?

Illavarslande ja. Men yttrandefriheten är bara skyddad mot det allmänna, dvs. stat och myndigheter. Den är inte skyddad mot företags ingripanden. (En vanlig missuppfattning bland folk att yttrandefriheten också kan hävdas mot företag).

Jämför med att kommunisttidningen Proletären antagligen inte skulle tagit in insändare som hyllat Gösta Bohman och moderaternas förträffliga politik. (Ett uråldrigt exempel, jag vet).
Citera
2019-08-04, 10:18
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Swebbtv ljög fräckt om klimatforskning.

Alla aktiva klimatforskare som får sina rön publicerade i vetenskapliga tidskrifter menar att utsläppen från fossila bränslen ganska exakt motsvarar höjningen av koldioxidhalten i atmosfären och haven. De menar också att koldioxid är en växthusgas som vid fördubblad halt ger en ökning av den globala medeltemperaturen med ungefär en grad. Och de menar att höjning av medeltemperaturen förändrar klimatet på ett okänt sätt som i princip kan få vilka konsekvenser som helst. Maxtemperaturerna vid värmeböljor kan komma att bli direkt dödande för oskyddade människor.

De relativt välutbildade personer som gavs utrymme på Swebbtv vet i stort sett vad som gäller men förråder framtiden för sitt eget välbefinnande genom att framställa sig som forskare med en avvikande uppfattning.

Oavsett om de har tokfel så är det viktigt att de får uttrycka sina åsikter. Det är ofta som avvikande åsikter historiskt har visat sig stämma, dessutom får det oss att tänka utanför boxen. Ännu hellre att de får bjudas in till debatter i finrummen så alla andra forskare får visa med argumentation hur fel de har.
Jag kan tycka det är fel att hela världen arbetar efter hypotesen att det är mänsklig påverkan, så alla resurser går till att komma på hur vi ska stoppa den snarare än att komma på hur vi skydda oss mot något oundvikligt. Det är inte bra riskspridning. Då står vi där med byxorna nere om 60 år utan verktyg att hantera situationen eftersom det enda vi lärt oss är hur man skapar effektivare batterier typ.
Citera
2019-08-04, 10:35
Medlem
ariberts avatar
Citat:

Alla aktiva klimatforskare som får sina rön publicerade i vetenskapliga tidskrifter menar att utsläppen från fossila bränslen ganska exakt motsvarar höjningen av koldioxidhalten i atmosfären och haven. De menar också att koldioxid är en växthusgas som vid fördubblad halt ger en ökning av den globala medeltemperaturen med ungefär en grad. Och de menar att höjning av medeltemperaturen förändrar klimatet på ett okänt sätt som i princip kan få vilka konsekvenser som helst. Maxtemperaturerna vid värmeböljor kan komma att bli direkt dödande för oskyddade människor.

De relativt välutbildade personer som gavs utrymme på Swebbtv vet i stort sett vad som gäller men förråder framtiden för sitt eget välbefinnande genom att framställa sig som forskare med en avvikande uppfattning.

Viktigt att komma ihåg är att det är bara klimatalarmistiska forskare som får forskningsanslag. De forskare som är kritiska till klimatlarmet blir utan både anslag och i vissa fall även av med sina anställningar på universiteten.
Citera
2019-08-04, 10:36
Medlem
dontblamecains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nytt avsnitt uppe nu: https://vimeo.com/351782783
Ja, dom kommer nog att lägga upp filmerna på vimeo. Tre stycken än så länge.
Citera
2019-08-04, 10:44
Medlem
Prodelins avatar
Citat:

.

Dom har inte ljugit om nånting, du är bara en del av etablissemanget som har en agenda att föra vanliga människor bakom ljuset med desinformation ala Greta clownen.
Citera
2019-08-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Oavsett om de har tokfel så är det viktigt att de får uttrycka sina åsikter. Det är ofta som avvikande åsikter historiskt har visat sig stämma, dessutom får det oss att tänka utanför boxen. Ännu hellre att de får bjudas in till debatter i finrummen så alla andra forskare får visa med argumentation hur fel de har.
Jag kan tycka det är fel att hela världen arbetar efter hypotesen att det är mänsklig påverkan, så alla resurser går till att komma på hur vi ska stoppa den snarare än att komma på hur vi skydda oss mot något oundvikligt. Det är inte bra riskspridning. Då står vi där med byxorna nere om 60 år utan verktyg att hantera situationen eftersom det enda vi lärt oss är hur man skapar effektivare batterier typ.
Jo, men jag svarade på frågan om på vilket sätt de ljög.

Självklart borde man ha rätt att ha åsikter, men kanske inte alltid att uttrycka dem. Det kan vara rent brottsligt att uttrycka vissa åsikter.

Men i den här frågan handlar det om ifall You Tube kan stänga av konton precis som de vill. Och de kan de. Precis som Flashback kan stänga av mitt konto precis som de vill.
Citera
2019-08-04, 10:46
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Har du någon källa på att Google tagit bort mottot "don't be evil"?
https://www.youtube.com/watch?v=arUFS0HPyc8
Citera
2019-08-04, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Viktigt att komma ihåg är att det är bara klimatalarmistiska forskare som får forskningsanslag. De forskare som är kritiska till klimatlarmet blir utan både anslag och i vissa fall även av med sina anställningar på universiteten.
Källa på det?
Citera
2019-08-04, 10:50
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
De finns de som går in för att rapportera mina inlägg på Flashback för att de vill ha mig avstängd. Vilken är skillnaden menar du?

Skillnaden är väl att det inte är troligt att de som anmält dina inlägg är ministrar i regeringen.
När det gäller Swebb-tv:s avstängning så är det däremot högst troligt att Morgan Johansson utnyttjat en redan etablerad hotline och sitt inflytande för att enligt mitt sätt att se det, stänga ner misshagliga meningsmotståndare på ett odemokratiskt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in