2019-08-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll @Trie

Lena Wesström mottog dessa tidigare av mig beskrivna örhängen som en present, och detta ägde rum på en plats som hon benämner som Falkberget. Till nytt observandum, inom Vederbörande's då skrivna privata dagboks-sidor, nämner hon dess örhängen och så även platsen. Till nytt observandum, det jag inte riktigt har fått grepp över än, är att ➡471-bp har med en belägen plats att göra, men frågan är var ?

Ps: Om du har någon tanke kring detta ovan skrivna @Trie , så vore jag ytterst tacksam om jag i sådant fall fick ta del av den [din tanke]

Mvh/ @JokerM@nnen

Ps: Det är ingen Kod, det är en ingravering, vilket jag har itererat i flera av mina tidigare skrivna inlägg Ds.

Jag vill helst inte kommentera några uppgifter som inte kan beläggas och jag kan faktiskt inte se några belägg för dina uppgifter om att hon fått örhängena i present, att det skulle skett på någon speciell plats och än mindre att du på något sätt fått tillgång till mordoffrets privata dagbok.

Det är också fullt möjligt att du inte förstår att spårbara objekt har en ingraverad tracking kod och om du vill göra en poäng av att du inte förstår så låter jag dig gärna hållas.
Citera
2019-08-04, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det är alltså dessa örhängen som krabbankonrad skriver om -
text och foto från LW:s geocache-konto 26/8 -15:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Visst är det dom örhängena, klickar man på länken i inlägget som kommer man till rätt örhängen och den text jag citerat som LW's beskrivning av örhängenas tänkta användning. Så långt är det inga konstigheter och vem som helst kan läsa alla loggar inklusive vilka personer i LW's omgivning som faktiskt träffat LW och loggat dessa örhängen.

Men sedan dyker diskussionen upp om andra ingraveringar och andra konstigheter (presenter, platser, dagböcker) som riktigt inte låter sig beläggas. Min osäkerhet gäller alltså enbart vilka örhängen (eller uppgivna ingraveringar) JM tror det är som diskuteras.
Citera
2019-08-04, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Visst är det dom örhängena, klickar man på länken i inlägget som kommer man till rätt örhängen och den text jag citerat som LW's beskrivning av örhängenas tänkta användning. Så långt är det inga konstigheter och vem som helst kan läsa alla loggar inklusive vilka personer i LW's omgivning som faktiskt träffat LW och loggat dessa örhängen.

Men sedan dyker diskussionen upp om andra ingraveringar och andra konstigheter (presenter, platser, dagböcker) som riktigt inte låter sig beläggas. Min osäkerhet gäller alltså enbart vilka örhängen (eller uppgivna ingraveringar) JM tror det är som diskuteras.

God efternatt @Trie

Hur du än vill vända och vrida på detta gällande örhängena, så handlar det endast om en vanlig ingravering, materialet är Silver, och det är endast ett, av örhängena som har ingraveringen, och som tidigare av mig nämnts som GU/471pb ..... till observandum, då jag först berättade om dessa örhängen inom tråden, fanns det en medlem som reagerade kraftfullt, du vet vem jag menar, vederbörande påpekade just då vid det aktuella tillfället, att inte göra den av vederbörande kallad för koden offentlig, vilket då redan var gjort av mig. Vederbörande påstod då också mycket väl känna till dessa örhängen, och även därtill själva ingraveringen.

Som jag tidigare framfört, så fick Lena Wesström dessa örhängen i present av en person och platsen har jag redan tidigare berättat om.

Jag har samtalat, och detta vid flera olika tillfällen med en person som stod Lena Wesström mycket nära, och som ifrågavarande på djupet anförtrodde sig åt, det var av den anledningen som jag fick kännedom om henne's så kallade privata dagboks-anteckningar, och inom denna dagboken, skrev hon bland annat, om just dessa örhängena.

Jag kommer från och med detta inlägget, att inte vidare ta upp Lena Wesström's örhängen något mera inom denna tråden, och detta sagt med anledning av att det inte finns något intresse hos övriga medlemmar för en fortsatt diskussion om dessa.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-04, 09:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Får jag gissa, var det basebo[:ll:]ligan som mördade Len* W*sström ?
Nej, närmast ligger någon som har legat med henne.. och då inte bara en puss.

Jag tror att det är sådant här som skavt. Skavt ordentligt.
Sådant som de gjorde tillsammans förr och då hette det magiskt.
Nu är det magiskt med någon annan...
[...]
"Det blir ÄNNU en grym utedag med rolig caching, fin natur och solgass i toppensällskap! "[...]

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=cb1be19b-51a8-4926-8d75-4a510d92a548&IID=94389129-c386-452b-b9b5-98ca4cae5284
Citera
2019-08-04, 09:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Jag har svårt att riktigt förstå diskussionen om örhängena och koderna kopplade till dem, men det finns andra omständigheter som kan vara intressanta.

Om det är LW's geo-örhängen som avses så heter de "Hang on!" och har en publik referenskod TB7DVNG. LW har dessutom följande beskrivning av dem

Den tracking kod som finns ingraverad i örhängena används om någon annan än ägaren vill logga att vederbörande sett örhängena och haft en trevligt samtal med ägaren. Det verkar dock inte gå att använda någon av de uppgivna "ingraveringarna" i detta syfte och det finns en kutym att man inte heller sprider dessa uppgifter i onödan. Ingen ska ju kunna logga ett spårbart objekt som de inte själva har sett i verkligheten. Texten "Welcome to discover!" anknyter till att man skriver en discover log när man sett det spårbara objektet.

Däremot är det intressant att se vilka som loggat örhängena, det är ungefär 50 personer, men väldigt få av de personer som diskuterats i tråden och inga av de personer som diskuterats som manliga vänner (om jag inte missat något vid en snabb genomläsning). Det verkar lite egendomligt mot bakgrund av den välkomnande text LW skrivit om örhängena och hur ofta de skymtat på bilder. Jag fick bläddra genom många loggsidor tills jag såg en logg från en annan person i november 2017.

Hennes första logg med örhängena var 26 augusti 2015 och det förefaller inte finnas något som antyder om hon köpt dem själv eller fått dem som en present

Happy to put on my brand new earrings on this very first day, proud of being a geocacher

Tack för din fina beskrivning.
Det låter väl sannolikt det du beskriver.
Samtidigt blir jag lätt förvirrad av att bokstäverna skulle kunna passa in med proteiner, baspar, DNA. Inte minst MV reaktion.
Citera
2019-08-04, 09:46
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
[...]
"Det blir ÄNNU en grym utedag med rolig caching, fin natur och solgass i toppensällskap! "[...]

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=cb1be19b-51a8-4926-8d75-4a510d92a548&IID=94389129-c386-452b-b9b5-98ca4cae5284
Stalkning, trakasserier och våld.. vi vet nog bara en del av den terror LW utsatts för.
Citera
2019-08-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
[...]

Det måste ha frätt ordentligt innan utbrottet kom.
Citera
2019-08-04, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag kan inte påminna mig om att det har framkommit information om att hon skulle ha gjort det.
Om hon inte lämnades ifred så kanske hon ansökte om kontaktförbud precis innan hon blev mördad?
Och det kanske var det som fick MGM att spåra ur. (Spekulation!)
Är ansökan om kontaktförbud en offentlig handling?

Frågan är om hon vill umgås med SD och om hon ville åka med till USA eller om hon inte vågade säga nej.

De kan ju knappast veta men MGM kanske misstänker att hans dagar i frihet är räknade.

Vilken fråga tycker du är smutskastande och varför?

När frågor om fakta inte besvaras så är det lätt att bli misstänksam.

Det är en annan sak att inte besvara frågor om vad man tycker om det ena eller det andra som flera skribenter brukar tjata om.

Kanske LW eller åklagaren tog upp Kontaktförbud i samband med misshandelsärendet och då finns informationen i det Målnumret även fast det blev nedlagt. Om det är offentliga uppgifter man kan begära handlingar ifrån, vet jag inte. De kan ju utgöra en del av nuvarande förundersökning och ha sekretess.

Hur Snor-Johan kunde få mina frågor till "smutskastning" förstår jag inte.
Citera
2019-08-04, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Kanske LW eller åklagaren tog upp Kontaktförbud i samband med misshandelsärendet och då finns informationen i det Målnumret även fast det blev nedlagt. Om det är offentliga uppgifter man kan begära handlingar ifrån, vet jag inte. De kan ju utgöra en del av nuvarande förundersökning och ha sekretess.

Hur Snor-Johan kunde få mina frågor till "smutskastning" förstår jag inte.

Vill minnas att det finns en bild i tråden där LW är ute och joggar med
SD och HD, som jag minns det är bilden tagen cirka två månader efter bil å bullbråket.

SD viste väl inte ens om att han va anmäld innan han kallades till förhör.
Citera
2019-08-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God efternatt @Trie

Hur du än vill vända och vrida på detta gällande örhängena, så handlar det endast om en vanlig ingravering, materialet är Silver, och det är endast ett, av örhängena som har ingraveringen, och som tidigare av mig nämnts som GU/471pb ..... till observandum, då jag först berättade om dessa örhängen inom tråden, fanns det en medlem som reagerade kraftfullt, du vet vem jag menar, vederbörande påpekade just då vid det aktuella tillfället, att inte göra den av vederbörande kallad för koden offentlig, vilket då redan var gjort av mig. Vederbörande påstod då också mycket väl känna till dessa örhängen, och även därtill själva ingraveringen.

Som jag tidigare framfört, så fick Lena Wesström dessa örhängen i present av en person och platsen har jag redan tidigare berättat om.

Jag har samtalat, och detta vid flera olika tillfällen med en person som stod Lena Wesström mycket nära, och som ifrågavarande på djupet anförtrodde sig åt, det var av den anledningen som jag fick kännedom om henne's så kallade privata dagboks-anteckningar, och inom denna dagboken, skrev hon bland annat, om just dessa örhängena.

Jag kommer från och med detta inlägget, att inte vidare ta upp Lena Wesström's örhängen något mera inom denna tråden, och detta sagt med anledning av att det inte finns något intresse hos övriga medlemmar för en fortsatt diskussion om dessa.

Mvh/ @JokerMannen

Det skulle vara bättre om du förklarade varför örhängena är viktiga, eller
skulle kunna vara viktiga i utredningen.

Må vara att jag är lite seg, men någon förklaring till eventuell betydelse
har jag inte sett.
Citera
2019-08-04, 11:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vill minnas att det finns en bild i tråden där LW är ute och joggar med
SD och HD, som jag minns det är bilden tagen cirka två månader efter bil å bullbråket.

SD viste väl inte ens om att han va anmäld innan han kallades till förhör.

Så var det. Anmälan gjordes av ilska på natten några minuter efter och för att hon fått nobben.

Här är bilden du refererar till CarlJanne75.
Knapp en månad efter bilincidenten då LW inte klarade att SD sa nej.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Flera i tråden har misstagit sig grovt på att det var SD som var efterhängsen LW. Det var precis tvärt om övertydligt att det var LW som inte kunde släppa SD. Då är det inte underligt knäppisarna oavbrutet förvirrar sig .

Bilden talar sitt tydliga språk då LW glatt springer som tredje envisa hjulet trots vad som hänt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-04 kl. 11:54.
Citera
2019-08-04, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så var det. Anmälan gjordes av ilska på natten några minuter efter och för att hon fått nobben.

Här är bilden du refererar till CarlJanne75.
Knapp en månad efter bilincidenten då LW inte klarade att SD ta ett nej.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Flera i tråden har misstagit sig grovt på att det var SD som var efterhängsen LW. Det var precis tvärt om övertydligt att det var LW som inte kunde släppa SD. Då är det inte underligt knäppisarna oavbrutet förvirrar sig .

Bilden talar sitt tydliga språk då LW glatt springer som tredje envisa hjulet trots vad som hänt.

Anmälan skedde väl i januari? Jag tror inte den där bilden är från februari samma år.
Jag kan ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in